آموزش تعمیر ترموکوپل اجاق گاز در خانه ✔️【مجله آچاره 】

جهت آشنایی با نحوه تمیز کردن اجاق گاز و جلوگیری از ایجاد رطوبت از دفترچه راهنما اجاق گاز استفاده کنید. در صورتی که ویژگی قفل فعال شده اما با روش گفته شده مشکل حل نشد، حتما از دفترچه راهنما اجاق گاز استفاده کنید. در صورتی که پاسخ شما به این سوالات مثبت است، تمام شعله ها را باز کنید تا هوا از خطوط گاز خارج شود و گاز راهی برای خروج پیدا کند. ۴- آیا شعله ها مرطوب شده اند؟

۳- آیا تمامی شعله ها گاز روشن نمی شوند؟ این نکته را هم به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن منافذ شعله ها به هیچ وجه از اشیا چوب مانند خلال دندان استفاده نکنید. ۷- هنگام شستوشوی سینی های اطراف مشعل ها از سیم ظرف شویی استفاده نکنید. درب اجاق و فر را باز رها نکنید. اجاق و فر روشن نمیشود. در اجاق گاز های فردار محفظه فر توسط یک یا دو مشعل (یکی پایین و دیگری بالا) حرارت داده می شود این مشعل توسط دو ترموستات و یک پیلوت با شعله خیلی کوچک کنترل می شود هنگامی که فر یا تنور خاموش است، شعله کوچک پیلوت روشن است و چنانچه دکمه کنترل را چرخانیده و روشن کنیم این دکمه شیری را باز می کند وجریان گاز را به پیلوت افزایش می دهد.با زیاد شدن شعله پیلوت،بخار داخل لوله مربوطه به ترموستات منبسط می شود در اثر منبسط شدن بخار داخل لوله ترموستات،شیر مشعل باز می شود واجازه می دهد که گاز به مشعل فر برسد، با خروج گاز از مشعل فر، شعله پیلوت آن را روشن می کند.هنگامی که درجه حرارت فر به حد تنظیم شده رسید، ترموستات اصلی فر به کار می افتد یعنی بخار داخل لوله مربوطه به ترموستات اصلی (در اثر بالا رفتن حرارت داخل فر ) منبسط می شود و شیری را بکار می اندازد و جریان گاز را به مشعل فر کم می کند .

می توان تصور کرد خرابی یا نقص این وسیله چه مشکلاتی برای ما به وجود میآورد. پیدا کردن ایراد اجاقگاز یکی از نکته هایی است که باید بیشتر از قبل به آن توجه کنید.پیدا کردن علت خرابی در گاز صفحه ای نکته بسیار مهمی است که باید در آن دقت شود. ۱. کثیف بودن مشعل های گاز شما و مسدود شدن سوراخ ها به علت ریختن مواد غذایی روی آن. گاز در مشعل اجاق گاز با کبریت، فندک دستی یا احتراق الکتریکی درون گاز مشتعل میشود. رطوبت ناشی از تمیز کردن اجاق گاز و یا وجود نشتی می تواند نشانه های زیادی داشته باشد.

اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، باید شعله های اجاق گاز به رنگ آبی روشن باشند. گشادش دن منافذ شعله عامل مهمی در روشن نشدن و یا سوخت ناقص شعله های گاز است. یا اگر انتظار دارید کار شما به بهترین شکل و طبق استاندارد های جهانی انجام شود در تعمیرگاه کاراسان اقدام به تعمیر اجاق گاز و سرویس اجاق گاز به صورت تخصصی می شود و با قیمت پایین مشکلات اجاق گاز شما در کوتاه ترین زمان ممکن رفع می شود. بهتر است در این شرایط از یک تعمیرکار بخواهید پیلوت را بررسی و تنظیمات آن را به صورت استاندارد اصلاح نماید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه تعمیر ترموکوپل اجاق گاز لطفا به بازدید از وب سایت ما.