اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست و چگونه انجام می شود؟

در این تکنیک چارچوب غضروفی گوش جاسازی میشود و روی آن با پوست سر یا پوست خود گوشِ کوچک پوشانده میشود. عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی یکی از سریع ترین و ایمن ترین تکنیک ها برای ایجاد تناسب میان گوش و صورت است. اصلاح گوش های بیرون زده از تکنیک های جراحی برای ایجاد یا افزایش چین خوردگی آنتی باکتریال (دقیقاً درون لبه گوش) و کاهش غضروف بزرگ شده (بزرگترین و عمیق ترین مخروط گوش خارجی) استفاده می کند. در طول دوره ی درمان و بهبودی کامل حتما از لباس های جلو باز و جلو دکمه دار استفاده نمایید . بله بعد از پایان دوره ی نقاهت می توانید ورزش های سبک را انجام دهید اما در برخی از فعالیت ها که فشار زیادی به سر وارد می شود و یا ورزش هایی که نیاز به توپ و یا اشیای خطرناک دارد احتیاط واجب آن است که تا زمان بهبودی کامل بخیه ها این اقدام را انجام ندهند .

برخی از ناهنجاریهای گوش موقتی است. در این ویدیو به نحوه انجام مراقبت های بعد از اصلاح گوش برجسته پرداخته شده است. در بخش اول از مجموعه ویدیوهای مراقبت عمل اصلاح برجستگی گوش، درد بعد از جراحی اصلاح گوش برجسته، شستشو و پانسمان بعد از جراحی، نحوه استراحت بعد از جراحی و نحوه فعالیت بعد از جراحی و داروهای مصرفی بعد از عملت وضیح داده شده است. ممکن است در چند روز اول بعد از جراحی، درد و ورم داشته باشید. طی هفته اول بعد از برداشتن پانسمان، بیمار بهطور شبانهروزی از هدبند استفاده میکند‫. به کمک جراحی زیبایی گوش می توان آسیب های ظاهری گوش را برطرف کرد در این جراحی با برداشتن پوست اضافه پشت گوش و ایجاد تغییرات در غضروف های آن زیبایی را به فرد ارائه عکس گوش برجسته می کند . اتوپلاستی محدودیت سنی ندارد و هرچه فرد سن کمتری داشته باشد انجام جراحی راحت تر و موفق تر خواهد بود زیرا هرچه سن بالاتر می رود غضروف های این ناحیه سفت تر و مقاوم تر می شوند . گاه موقعیت گوش فرد به صورتی است که مدت زمان عمل طولانی می شود و سبب می شود که هزینه جراحی اتوپلاستی بیشتر شود. در طول این مدت لازم است از کرم های آنتی بیوتیک که توسط پزشک تجویز شده است طبق دستورات داده شده ، بر روی زخم و نواحی تحت درمان استفاده کرد.

اگر گوش دچار عارضه مادرزادی باشد بهتر است در سنین کودکی ( بعد از شش سالگی ) که در سن ورود به مدرسه است انجام شود زیرا ممکن است به دلیل برخی مشکلاتی که در جامعه وجود دارد توسط بچه های دیگر مورد تمسخر واقع شود . برخی افراد که گوش های برجسته ای دارند که از رو به رو ظاهر خوبی ندارد نیز از این موضوع رنج می برند و نمی توانند به خوبی در جامعه حضور پیدا نمایند . در صورتی که گوش های شما دچار مشکلات نامبرده باشد گزینه ی مناسبی برای جراحی اتوپلاستی خواهید بود . بسیاری از کودکان از بدو تولد گوش های برجسته ای دارند که می توان با استفاده از آتل مخصوص گوش ، به اصلاح این عارضه پرداخت و مشکل را در همان روزهای ابتدایی تولد رفع نمود و درمان کرد . 6. پزشک باید اطمینان حاصل کند که بیمار قادر به معالجه است و هیچ عفونت یا شکایتی در گوش بیمار وجود ندارد ، بنابراین قبل از هرگونه عمل باید مشکل برطرف شود و بعداً عمل جراحی بعنوان عصب شنوایی انجام شود.

در صورتی که اقدام شما به هنگام باشد می تواند نتایج موفقیت آمیزی را ارائه نماید . به مدت 2 هفته از مصرف آب برای زخم خودداری کنید تا بر روند و نتایج آن تأثیر نگذارد. مشتاق برای رسیدن به نتایج مطلوب. برای انتخاب جراح گوش خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید. همچنین می توانید با پر کردن فرم رزرو آنلاین نوبت با دکتر کامران کاویانی فر یک جلسه مشاوره حضوری داشته باشید. مقداری خارش و احساس درد در این ناحیه طبیعی است و برای تسکین می توانید داروهایی که برایتان تجویز شده اند را استفاده نمایید . در صورت خارش گوش ها آن ها را نخارانی زیرا این اقدام باعث آسیب دیدن بخیه ها می شود. زیبایی گوش ها نقش به سزایی در چهره ی کلی شما دارد ، در صورتی که آسیب کوچکی به لاله گوش وارد شود و اینکه به صورت مادرزادی گوش دچار نا هماهنگی و عدم تقارن باشد چهره ی شما نسبت به المان های زیبایی دچار تهدید خواهد شد .