اخبار صندوق سرمایه گذاری مشترک: Sebi زمان ارائه نظرات عمومی در مورد پیشنهادات مربوط به هزینه های پرداخت شده به سرمایه گذاران صندوق های مشترک را تمدید می کند.

سبی، ناظر بازار سرمایه، روز پنج‌شنبه زمان ارائه نظرات عمومی در مورد تغییرات گسترده پیشنهادی در نسبت هزینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تا 8 ژوئن تمدید کرد. این پیشنهاد با هدف محدود کردن شیوه‌های توزیع‌کننده در تغییر غیرضروری طرح‌ها و ارائه پیشنهادات جدید صندوق برای کمیسیون‌های بالاتر است.

Sebi یک مقاله مشاوره در مورد بررسی نسبت کل هزینه (TER) که توسط AMCS به صاحبان واحدهای طرح های صندوق در 18 مه پرداخت شده بود قرار داده بود و تا 1 ژوئن در مورد این پیشنهاد نظرات خود را جویا شد.

رگولاتوری گفت: اکنون تصمیم گرفته شده تا مهلت ارسال نظرات تا 8 ژوئن تمدید شود.

TER هزینه ها و هزینه های دریافت شده توسط شرکت های مدیریت دارایی (AMC) را حساب می کند.

هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) در مقاله مشاوره ای خود، ارائه کارمزد عملکرد برای صندوق ها را پیشنهاد کرد. دو رویکرد در این زمینه پیشنهاد کرد، اما همچنین آزمایش مدل‌ها را تحت سندباکس نظارتی پیشنهاد کرد.

علاوه بر این، تنظیم کننده پیشنهاد کرد که TER باید در سطح AMC و نه در سطح طرح در حال حاضر وضع شود. علاوه بر این، اسلب ها باید به عنوان دارایی های سهامی و غیر سهامی تحت مدیریت (AUM) تقسیم شوند. تحت چارچوب پیشنهادی، Sebi پیشنهاد کرد که در سطح AMC، حداکثر TER که می‌تواند برای یک طرح سهام شارژ شود 2.55 درصد است. این محدودیت باید برای AMC هایی باشد که در اولین اسلب AUM قرار دارند (تا سقف 2500 کرور). علاوه بر این، Sebi به دنبال آن است که تمام هزینه‌های اضافی را تحت کل TER قرار دهد. این بدان معناست که تمام هزینه های تراکنش باید زیرمجموعه ای از خود TER باشد. پیشنهاد شده است که کارمزدهای کارگزاری و معاملات باید تحت این محدودیت در کنار مالیات معاملات اوراق بهادار (STT) لحاظ شود.

علاوه بر این، تنظیم کننده پیشنهاد کرده است که AMC ها باید اجازه عضویت محدود در بورس اوراق بهادار را برای انجام معاملات برای طرح های صندوق های مشترک خود داشته باشند.

پیشنهاد در مورد کارمزدها و هزینه‌هایی که AMCها از دارندگان طرح‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک دریافت می‌کنند، شفافیت بیشتر در صنعت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک 42 نفره را تسهیل می‌کند و منافع ناشی از صرفه‌جویی در مقیاس را به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.