اخبار صندوق های سرمایه گذاری مشترک: صندوق های سرمایه گذاری که صداها را با صدای بلند و واضح در شرکت ها شنیده می کنند

مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در رای دادن به برخی از قطعنامه‌های شرکت که معتقدند بر شرکت و سهامداران آن تأثیر منفی می‌گذارد، به طور فزاینده‌ای تهاجمی می‌شوند. داده‌های گردآوری‌شده توسط primemfdatabase.com نشان می‌دهد که نسبت رأی‌های آنها علیه قطعنامه‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌ها در سال مالی 23، 6.93 درصد بود که بالاترین میزان رای تا کنون بود.

همچنین، نسبت آرایی که MFs در آن ممتنع دادند، 0.16٪ در سال مالی 23 بود که کمترین میزان در تاریخ است.

نسبت مخالفان مخالف 4.58 درصد در سال مالی 22، 2.33 درصد در سال مالی 21 و 3.62 درصد در سال مالی 20 بود. بین سال مالی 15 و سال مالی 19، نسبت آرایی که نمایندگان مجلس نمایندگان در آن رأی مخالف دادند، به طور متوسط ​​3 درصد بود.

A Balasubramanian، مدیر عامل Aditya Birla Sun Life AMC گفت: “صندوق های سرمایه گذاری نقش خود را از طریق رای گیری و تاکید بر مدیریتی که برخی از قطعنامه های ارائه شده به نفع سهامداران یا دارندگان واحدها نیست و در دراز مدت به شرکت آسیب می رساند، ایفا می کنند.” مدیران صندوق‌ها در تصمیم‌گیری‌های مربوط به مسائل حاکمیت شرکتی، تغییرات در ساختار سرمایه، معاملات با اشخاص وابسته و غیره دقت می‌کنند.

اکثر مصوباتی که مدیران صندوق ها با آن مخالف بودند، مربوط به پرداخت های گزاف از سوی مسئولان شرکت، تخصیص نادرست وجوه شرکت یا حتی انتصابات اعتراض آمیز بود، این مدیران پولی با رای مخالف به این حرکت ها در مجامع سهامداران نارضایتی خود را آشکار می کنند.

در ماه مارس، بسیاری از صندوق‌ها با قطعنامه‌ای مخالفت کردند که حقوق سالانه 3 کرور روپیه را به آنالجیت سینگ، رئیس بخش خدمات مالی Max، در سال مالی 24 پیشنهاد می‌کرد. پیش از این، خانه های صندوق با قطعنامه ای برای تغییر اساسنامه کاسترول مخالفت کردند. اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ماه اکتبر با پرداخت به مدیران غیرموظف جیندال استیل اند پاور مخالفت کردند.

در فورس موتورز، قطعنامه‌های مربوط به کمک به صندوق‌های خیریه با حسن نیت و سایر وجوه و اختیارات هیئت مدیره برای ورود به معاملات اشخاص مرتبط با Pinnacle Industries در طول سال مالی 2023 با مخالفت اکثر مدیران صندوق مواجه شد. به طور مشابه، بسیاری از صندوق‌ها با برخی از قطعنامه‌های این صندوق مخالفت کردند. شرکت هایی مانند SJVN، Binani Industries، Dish TV، Lux Industries، Lemon Tree، Karnataka Bank، PVR، VIP Industries و Indian Energy Exchange و غیره، در آخرین سال مالی.

آمیت تاندون، مدیر عامل خدمات مشاوره سرمایه گذاران نهادی، گفت: «امروزه مدیران صندوق به عنوان صاحبان واحدها محتاط تر هستند و رگولاتور از نزدیک آنها را زیر نظر دارد. قبلاً در جایی که اطلاعات دقیقی در مورد قطعنامه ها در دسترس نبود، از رای دادن خودداری می کردند.

MFهایی که صداها را بلند و واضح می‌سازند در Cos

تنظیم کننده بازار سبی در تاریخ 1 ژوئیه 2020 کد مباشرت را برای همه صندوق های سرمایه گذاری مشترک و همه دسته های صندوق های سرمایه گذاری جایگزین (AIFs) معرفی کرد و از سرمایه گذاران نهادی مانند بانک ها، شرکت های بیمه و صندوق های بازنشستگی خواست که از کد مباشرت “شفاف” پیروی کنند. در برابر مشتریان و ذینفعان خود پاسخگو باشند.

تنظیم‌کننده بازار موظف است که همه طرح‌ها به قطعنامه‌ها رأی دهند، حتی اگر سهام شرکت سرمایه‌گذاری غیرفعال از طریق یک شاخص یا صندوق قابل معامله در بورس (ETF) باشد که از اول آوریل 2022 اجرایی می‌شود.