ارزش گذاری سوئیگی: سرمایه گذار آمریکایی بارون کپیتال در آخرین پرونده، ارزش سوئیگی را 34 درصد کاهش داد و به 7.1 میلیارد دلار رساند.

بایگانی‌های نظارتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان می‌دهند که صندوقی که توسط شرکت مدیریت دارایی مستقر در ایالات متحده بارون کپیتال گروپ اداره می‌شود، ارزش پلتفرم تحویل مواد غذایی و مواد غذایی Swiggy را تا دسامبر 2022 به میزان 34 درصد کاهش داده و به 7.1 میلیارد دلار رسانده است.

پرونده بارون کپیتال برای دوره گزارش دسامبر 2022 در ماه مارس ارائه شد.

سرمایه‌گذار در دور سرمایه‌گذاری Swiggy در ژانویه 2022 شرکت کرده بود، زمانی که استارت‌آپ مستقر در بنگلور 700 میلیون دلار به ارزش 10.7 میلیارد دلار جمع‌آوری کرد.

شایان ذکر است، طبق پرونده های نظارتی، بارون کپیتال ارزش سوئیگی را تا ژوئن 2022، تنها شش ماه پس از خرید سهام شرکت، به 6.7 میلیارد دلار کاهش داده بود و از آن زمان به 7.1 میلیارد دلار رسیده است.

سرمایه گذاران نهادی ارزیابی دارایی های بازار خصوصی را در دفاتر خود در فواصل زمانی منظم در راستای ارزش گذاری های قابل مقایسه شرکت های سهامی عام بررسی می کنند.

در 9 مه، ET گزارش داد که وجوهی که توسط Invesco اداره می شود، ارزش پلت فرم تحویل غذا را 33٪ به 5.5 میلیارد دلار (از 8.2 میلیارد دلار) کاهش داده است، که قبلاً آن را از 10.7 میلیارد دلار کاهش داده است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


علاوه بر کاهش ارزش Swiggy، چندین استارت آپ دیگر در مراحل پایانی شاهد تجدید نظر در ارزیابی خصوصی خود توسط سرمایه گذاران نهادی ایالات متحده بودند. آنها شامل پلتفرم edtech Byju’s، شرکت فین تک Pine Labs، داروخانه الکترونیکی PharmEasy، و شرکت تحرک Ola هستند. این شرکت‌ها شاهد کاهش ارزش‌گذاری‌های خود توسط مدیران دارایی و سرمایه‌گذارانی مانند BlackRock، Vanguard، Invesco، Neuberger Berman و Janus Henderson بودند. در حالی که کاهش قیمت بارون کپیتال برای دوره گزارش دسامبر 2022 انجام شد، سویگی در سال 2023 با چالش های جدیدی مواجه شده است. شرکت سافت بانک و تحت حمایت Prosus تا کنون 380 کارمند خود را در سال جاری در بحبوحه کاهش سرعت کسب و کار اصلی تحویل غذا اخراج کرده است.

Swiggy همچنین در حال تنظیم مجدد سایر مشاغل خود برای کاهش هزینه ها در یک اکوسیستم سرمایه گذاری ضعیف است. این شرکت اخیراً سرویس خواربار فروشی خود Handpicked را که ET برای اولین بار در 3 می گزارش داد، تعطیل کرد.

کاهش ارزش سوئیگی توسط بارون کپیتال اولین بار توسط مانی کنترل گزارش شد.

رقیب سوئیگی، زوماتو، که در دوران رونق فناوری سال 2021 فهرست شده بود، نیز از زمان عرضه عمومی در جولای 2021، تقریباً 50 درصد سقوط کرد. روز سه شنبه، سهام زوماتو به قیمت 64 روپیه در بورس ملی باز شد.

پرونده نظارتی ماه مارس بارون کپیتال نشان داد که شرکت مدیریت دارایی از دسامبر 2022 در Zomato نیز سرمایه گذاری کرده است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.