استارت‌آپ‌ها: مشاغل در استارت‌آپ‌لند 30 درصد کاهش می‌یابد. افزایش در بحبوحه توقف بودجه کاهش می یابد

طبق داده‌های شرکت جستجوی اجرایی Longhouse Consulting، از آنجایی که زمستان سرمایه‌گذاری بر فناوری عصر جدید هند حاکم است، استارت‌آپ‌ها در مورد استخدام محافظه‌کار شده‌اند و موقعیت‌های شغلی باز در این شرکت‌ها به حدود یک سوم کاهش یافته است. .

همچنین، کارمندان این شرکت‌ها تنها شاهد افزایش 10 درصدی سالانه در سمت بالاتر هستند، در حالی که بسیاری از آنها حتی مجبور به کاهش 10 درصدی هستند، یافته‌هایی که منحصراً با ET به اشتراک گذاشته شده است. پاداش‌ها و پرداخت‌های متغیر نیز این بار در مقایسه با سال‌های اخیر کوچک‌تر بوده و باعث کاهش قیمت شده است.

داده های لانگ هاوس نشان می دهد که تعداد موقعیت های شغلی آزاد در این شرکت ها در طول ژوئن 2022 تا مه سال جاری حدود 200000 بود، در حالی که در سال های قبل از آن که افزایش ها و استخدام های نامتناسب در این بخش بیداد می کرد، 600000 مورد بود.

به گفته Amshuman Das، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Longhouse Consulting، این وضعیت بدتر خواهد شد. رکود واقعی در سال مالی 24 مشاهده خواهد شد، زیرا استخدام در یک سال کامل متوقف می شود و موقعیت های باز می تواند تا پایان سال مالی جاری تقریبا 80 درصد کاهش یابد.

SSSETtech

داس گفت که ممکن است بسیاری از شرکت‌ها افزایش یا پاداش نداده باشند، بنابراین کاهشی حدود 10 درصدی در حقوق دریافتی وجود دارد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

این یافته‌ها توسط شرکت جستجوی اجرایی Native تأیید شده است، که می‌گوید استارت‌آپ‌ها در حال حاضر تنها دو یا سه نفر را به ازای هر 10 استخدامی که در سال 2021 انجام داده‌اند، و همچنین در نقش‌های «ماموریت حیاتی» استخدام می‌کنند.

همچنین بخوانید | استارت‌آپ‌ها 9400 کارمند را بین ژانویه تا مارس اخراج می‌کنند

«در طول دوره‌های اوج تأمین مالی، ارزیابی عمیقی از نامزدها وجود نداشت و کارفرمایان روی موفقیت بالقوه افراد شرط‌بندی می‌کردند، که دیگر اینطور نیست. علاوه بر این، انرژی صرف شده توسط بنیان‌گذاران برای استخدام‌های حیاتی، حداقل پنج تا هشت برابر در چرخه فعلی افزایش یافته است.

داده های لانگ هاوس نشان می دهد که همانطور که استارتاپ ها در مورد استخدام محافظه کارتر می شوند، چرخه های استخدام نیز از شش هفته به طور متوسط ​​به هشت هفته افزایش یافته است.

اما به گفته مدیران منابع انسانی و بنیانگذاران ET، چرخه های استخدام حتی تا 15 هفته برای نقش های حیاتی افزایش یافته است، زیرا شرکت ها می خواهند مطمئن شوند که چه کسانی می خواهند وارد شوند.

صنم راوال، شریک موسس متامورف، یک مشاور منابع انسانی که با شرکت‌های سبد سرمایه‌ای مانند Blume Ventures کار می‌کند، گفت: «بنیان‌گذاران زمان بیشتری را صرف می‌کنند تا بتوانند دقیقاً چه کسی را می‌خواهند نهایی کنند.

آخرین مرحله، نقش های ارشد

بر اساس داده‌های Longhouse، تعداد موقعیت‌های باز در استارت‌آپ‌های مرحله آخر در مقایسه با سطوح قبل از کووید در سال 2019، 75 درصد کاهش یافته است. برای شرکت‌های در مراحل اولیه، این کاهش تقریباً حدود 55 درصد است.

داس گفت: «شرکت‌های مرحله آخر با تمرکز بیشتر روی نقش‌های غیرفناوری استخدام می‌کنند، زیرا فشار بر سودآوری ادامه می‌یابد، در حالی که افراد در مراحل اولیه بیشتر بر روی ساخت محصولات خود و یافتن مناسب تمرکز می‌کنند.

او گفت که استخدام برای تلاش‌های جدید و «پروژه‌های مهتابی» متوقف شده است، زیرا تمرکز به سمت ابتکاراتی است که به درآمدهای اصلی و سودآوری کلی شرکت کمک می‌کند.

«همه چیز به کارکرد تأمین مالی خلاصه می شود. همه این شرکت ها در حال حاضر تحت فشار فوق العاده ای برای کاهش سوخت هستند. در حال حاضر پول در بازار بسیار کمیاب شده است. سیدارت پای، شریک موسس، 3one4 Capital، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در بنگالورو، گفت: هیئت مدیره ها همچنین مدیریت را مجبور کرده اند تا به برخی از این آزمایش ها و محورها نگاهی جدی بیندازند.

پی گفت، اکنون کل گفتگو در مورد افرادی است که نمی توانند استخدام شوند، یا افرادی که انتظار دستمزد آنها بسیار فراتر از ظرفیت دستمزد یک استارتاپ است و گاهی اوقات، در مورد بازگشت سرمایه است.

کارشناسان بر این باورند که شرکت‌ها به منظور حفظ محتاط بودن در بلندمدت، بر استخدام‌های میان‌رده‌ی ارشد تمرکز می‌کنند.

کاهش استخدام در سطوح پایین‌تر در حدود 70 تا 75 درصد است زیرا شرکت‌ها دیگر نمی‌خواهند در آموزش سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، در سطوح ارشد، استخدام‌ها بسیار گران می‌شوند و در دسترس بودن (استعداد) بسیار کم است، بنابراین شرکت‌ها در رده‌های میانی ارشد استخدام می‌کنند و سپس با تغییر تمرکز از رشد فوق‌العاده به آنها فضای رشد می‌دهند.

علی بومی گفت از هر 10 درخواستی که برای استخدام به شرکتش می‌رسد، هفت مورد مربوط به استارت‌آپ‌های اولیه است.

وی افزود: همچنین روند نگران کننده ای وجود دارد که شرکت ها تیم های خود را در بازار فعلی نمی سازند زیرا منتظر هستند تا اخراج ها پایان یابد و دیگران ابتدا شروع به استخدام کنند.

علاوه بر این، با ادامه تمرکز بر سودآوری، استخدام در کارکردهایی مانند دفتر مدیر ارشد مالی افزایش یافته است، زیرا تمرکز بر افرادی است که می‌توانند استارت‌آپ‌ها را به سمت سودآوری سوق دهند، نه IPO، که تلاش بسیاری از دو نفر بود. سالها پیش علی گفت.

SaaS، روند باک فین تک

در حالی که رکود بزرگی در استخدام کلی وجود داشته است، نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) و فین تک دو حوزه ای هستند که به استخدام ادامه می دهند. برای فین‌تک‌ها، استخدام عمدتاً به سمت تیم‌های قانونی و پیروی می‌شود، زیرا تنظیم‌کننده‌ها گرما را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران در مراحل اولیه هنوز از SaaS هند حمایت می‌کنند و هیجان در مورد فناوری سازمانی افزایش می‌یابد، شرکت‌های نرم‌افزاری به‌طور پیوسته استخدام می‌کنند.

خادم بهاتی، بنیانگذار و مدیر اجرایی Whatfix گفت: «ما شاهد نتایج مثبتی به عنوان یک استارت آپ SaaS هستیم که شامل یک مجموعه نامزدهای بهتر در دو سه سال گذشته و پذیرش بالاتر و همچنین نسبت های پیوستن است.

در همین حال، با اخراج‌های اخیری که اکوسیستم استارت‌آپ‌های هندی را تحت تأثیر قرار داده است، کارشناسان معتقدند که بسیاری از آنها به مشاغل پایدارتر در شرکت‌های چندملیتی بازخواهند گشت زیرا استارت‌آپ‌ها همچنان در برابر کندی مداوم آسیب‌پذیر هستند.