استارت‌آپ‌ها: IAMAI نظرات پانل‌های مربوط به رقابت دیجیتال را به کمیته قانون ضدتراست معرفی می‌کند. استارت آپ هایی که در هیئت مدیره نیستند

استارت آپ های هندی قصد دارند با پیش نویس نظرات تهیه شده توسط انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI) برای ارائه به کمیته ای که در حال بررسی نیاز به قانون جداگانه در مورد رقابت در بازارهای دیجیتال است، مخالفت کنند. طبق گفته این استارت آپ ها، بدنه صنعت برای پلتفرم های Big Tech می کوشد.

IAMAI در پیش‌نویس یادداشتی که بین اعضای خود منتشر شد، چندین مشاهدات صورت‌گرفته در گزارش دسامبر 2022 کمیته دائمی امور مالی پارلمان درباره اقدامات ضدرقابتی بزرگ‌های فناوری را علامت‌گذاری کرد. این کشور قصد دارد برای طرح این مسائل به کمیته قانون رقابت دیجیتال (CDCL) نامه بنویسد.

این انجمن که نماینده پلتفرم های Big Tech و همچنین استارت آپ های هندی است، از اعضای خود خواسته است تا با نظرات خود تا اول ماه مه پاسخ دهند.
این درحالی است که استارت آپ های هندی شرکت های بزرگ اینترنتی به ویژه گوگل را به اقدامات ضدرقابتی متهم می کنند. کمیسیون رقابت هند (CCI) در حال رسیدگی به دادخواستی علیه خط‌مشی خرید درون‌برنامه‌ای گوگل است که توسط اتحادی از استارت‌آپ‌های هندی ارسال شده است. دادگاه عالی مدرس نیز در حال رسیدگی به پرونده مشابهی است که توسط اپراتور پلت فرم همسریابی Matrimony.com تشکیل شده است.

CDCL توسط دولت در فوریه سال جاری برای بررسی نیاز و همچنین پیش نویس قانون رقابت دیجیتال ایجاد شد.

بنیانگذار یک استارت آپ فناوری هندی به ET گفت: «به نظر می رسد دیدگاه ها در مورد قانون رقابت دیجیتال که توسط IAMAI تهیه شده است به نفع شرکت های فناوری بزرگ است و نه علاقه استارتاپ ها در هند. بنیان‌گذار به شرط ناشناس ماندن گفت: «برخی از استارت‌آپ‌ها قصد دارند طی چند روز آینده با یکدیگر ملاقات کنند تا ارتباطی مخالف دیدگاه‌های IAMAI آماده کنند.»

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


ET یک کپی از پیش نویس یادداشت IAMAI را دیده است. ایمیل و پیام‌های متنی ارسال شده به IAMAI و درخواست نظر تا روز جمعه پاسخی در پی نداشت. اعضای IAMAI شامل شرکت‌هایی مانند گوگل، متا و مایکروسافت، علاوه بر شرکت‌های فناوری هندی مانند Paytm، Ola، PhonePe، Unacademy و Byju’s هستند.

در یادداشت، IAMAI نشان داده است که توصیه پانل داخلی برای تعیین واسطه‌های دیجیتالی مهم سیستمی (SIDI)، یا تعداد کمی از بازیکنانی که می‌توانند بر رفتار رقابتی در اکوسیستم دیجیتال تأثیر منفی بگذارند، شفافیت ندارد، مفروضات اساسی ایجاد می‌کند و «غیبت» دارد. یک رویکرد مبتنی بر شواهد».

رقابت بزرگ فناوری

این بدنه صنعت در یادداشت خود گفته است که با الزام SIDI های تعیین شده به ترجیح دادن محصولات خود بر محصولات رقبا، گزارش پانل خانه با هدف محافظت از تک تک رقبا، خواه کارآمد یا غیر کارآمد، و نه از فرآیند رقابتی است.

در این بیانیه آمده است: «این در نهایت بر منافع مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد و رقابت را به نفع بازیگران کمتر کارآمد مخدوش می‌کند».

“فقدان یک هدف سیاستی مشخص، عدم اتخاذ رویکرد مبتنی بر شواهد برای شناسایی نیاز به مقررات، منجر به توصیه‌های مبهم و گسترده شده است که نوآوری، رقابت و منافعی را که برای بازارها و کاربران به همراه دارد، خفه می‌کند.” IAMAI در پیش نویس یادداشت خود ذکر شده است.

این سازمان خاطرنشان کرد که چارچوب نظارتی فعلی “فضای کافی برای CCI برای مداخله سریع در صورت لزوم، بدون تنظیم بیش از حد بخش” فراهم می کند. در این بیانیه آمده است: «رژیم نظارتی رقابت اضافی، که از پایه‌های آزموده شده قانون رقابت خارج می‌شود، غیرضروری است و می‌تواند به آسیب‌های قابل توجهی منجر شود».

کمیته باید نسبت به ایجاد یک استاندارد پیشگیرانه بر اساس قانون محتاط باشد زیرا چنین (اقدامی) با توجه به عدم قطعیت مرتبط با وقوع و ثبات یک “نقطه اوج” بازار مستعد خطا است. استانداردهای پیشگیرانه همراه با مکانیسم های تعیین سفت و سخت و مبتنی بر اندازه خطر تأثیر نامطلوب بر سرمایه گذاری، نوآوری، انتخاب مصرف کننده و رفاه را دارند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.