اشنیر گروور: HC دهلی از ادامه تحقیقات علیه مدیران سابق BharatPe اشنیر گروور، مادهوری جین امتناع می کند

دادگاه عالی دهلی روز پنجشنبه از توقف تحقیقات درباره شکایت پلتفرم فین‌تک BharatPe علیه مدیر عامل سابق آن، اشنیر گروور، و رئیس سابق کنترل، مادهوری جین گروور، خودداری کرد.

در دسامبر 2022، BharatPe شکایتی را با شاخه جرائم اقتصادی (EOW) پلیس دهلی تنظیم کرد، که سپس اولین گزارش اطلاعاتی (FIR) را ثبت کرد.

گروورز دادگاه عالی دهلی را به دنبال ابطال FIR منتقل کرده بود و به دنبال ادامه تحقیقات در این مدت بود.

BharatPe در شکایت خود مدعی شده بود که توانسته است “اختلاسی بالغ بر 81.28 کرور روپیه را از طریق تحقیقات داخلی خود کشف کند”.

BharatPe در شکایت به EOW ادعا کرده بود که گروور و اعضای خانواده‌اش مرتکب سوء رفتارهایی مانند ایجاد صورت‌حساب‌های جعلی و استخدام فروشندگان ساختگی برای ارائه خدمات به شرکت شده‌اند.

در جریان جلسه روز پنجشنبه، گروورز همچنین از دادگاه خواست تا از پلیس دهلی بخواهد در صورتی که خواستار حضانت این زوج هستند، اخطار قبلی صادر کند. در این مورد، دادگاه گفت که خواهان‌ها می‌توانند از راه‌حل‌های دیگری که طبق قانون در اختیارشان است، استفاده کنند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


در این حکم آمده است: «این دادگاه بر این نظر است که در این مرحله پرونده ای برای توقف تحقیقات (پلیس دهلی) تشکیل نشده است. دادگاه توصیه کرد: «…تا آنجایی که به دعا در مورد اخطار قبلی مربوط می شود، خواهان آزاد است تا راه حل های دیگری را که مطابق قانون برای آنها در دسترس است اتخاذ کند.» دادگاه عالی دهلی همچنین اخطاریه هایی را به BharatPe و پلیس دهلی در رابطه با این موضوع صادر کرد. این مورد.

گیریراج سوبرامانیوم، وکیل مدافع گروورز، استدلال کرد که ادعاهای ذکر شده در FIR مربوط به معاملات خاصی است که آنها در مقام مدیریت ارشد پلتفرم فین‌تک انجام داده‌اند. وی همچنین اظهار داشت که گزارش سالانه شرکت برای سال 2021-22 (آوریل تا مارس) هیچ گونه تقلبی را منعکس نمی کند.

داستان برگشت

ژانویه گذشته، هیئت مدیره BharatPe حسابرسان مستقل، Alvarez & Marsal، و PricewaterhouseCoopers را پس از دریافت شکایت از یک افشاگر داخلی در مورد سوء رفتارهای مالی ادعایی و سوء مدیریت شرکت در شرکت فین‌تک، استخدام کرد. این به برکناری مادهوری جین گروور منجر شد.

به دنبال آن، اشنیر گروور، یکی از بنیانگذاران، نیز در ماه مارس از شرکت و هیئت مدیره آن استعفا داد. بلافاصله پس از آن، BharatPe ادعا کرد که استعفای خود را “پس از دریافت دستور جلسه آینده هیئت مدیره که شامل ارائه گزارش PwC در مورد رفتار خود بود” ارائه کرده است.

وکلای BharatPe در مخالفت با دادخواست ارائه شده در دادگاه عالی دهلی در روز پنجشنبه اظهار داشتند که Grovers معاملات مالی پیچیده ای انجام داده است که منجر به اختلاس وجوه از شرکت شده است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.