اعتصاب کارگران blinkit: کارگران تحویل Blinkit در دهلی-NCR به دلیل تغییرات در ساختار دستمزد اعتراض کردند

صدها شریک تحویل کالا که با پلتفرم تجارت سریع Blinkit متعلق به Zomato در دهلی-ان سی آر کار می کنند، روز چهارشنبه در اعتراض به ساختار هزینه های جدید که به گفته آنها درآمد آنها را کاهش می دهد و خدمات را در برخی مکان ها مختل می کند، دست به اعتصاب زدند.

یک فرد آگاه از توسعه گفت: «تظاهرات عمدتاً در فروشگاه‌های تاریک واقع در گرگان، فریدآباد، نویدا و برخی از بخش‌های دهلی رخ می‌دهد.

Blinkit ساختار نرخ جدید را در این ماه در چندین فروشگاه تاریک اجرا کرد، اما نه همه آنها. این شخص گفت: “انتظار می رود در چند روز آینده در بقیه فروشگاه ها عرضه شود.”

یکی از سخنگویان Blinkit تأیید کرد که این شرکت “ساختار پرداخت جدیدی را برای شرکای ما معرفی کرده است که بر اساس تلاش آنها برای تحویل سفارش، غرامت آنها را جبران می کند”، اما افزود که این یک “تمرین انتخابی” است.

افرادی که از توسعه مطلع هستند گفتند که شرکای تحویل اکنون حداقل هزینه 15 روپیه برای هر تحویل پرداخت خواهند شد که از 25 روپیه قبلی کاهش یافته است.

علاوه بر این، در ساختار جدید، بسته به زمان تحویل در روز، به ازای هر کیلومتر هزینه ای به سواران پرداخت می شود. روز به هفت بازه زمانی تقسیم شده است. به عنوان مثال، برخی از فروشگاه‌ها در دهلی جنوبی که سیستم جدید در آنجا پیاده‌سازی شده است، دستمزد کارگران تحویل در محدوده 10 تا 14 روپیه در هر کیلومتر پرداخت می‌شود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


آنها گفتند که در سیستم قبلی، 7 روپیه اضافی به ازای هر تحویل در ساعات اوج مصرف به سواران پرداخت می شد. ساعات اوج مصرف 6 صبح تا 12 بعد از ظهر و 6 بعد از ظهر تا 12 صبح است. یکی از شرکای تحویل Blinkit مستقر در دهلی به ET گفت که ساختار جدید منجر به کاهش 200 تا 250 روپیه در روز در پرداخت آنها می شود زیرا اکثر فروشگاه های تاریک در یک محدوده کار می کنند. شعاع 2 کیلومتر

این شخص گفت: “هزینه ارسال تا چند ماه پیش 50 روپیه بود و به 25 روپیه کاهش یافت. اکنون به 15 روپیه کاهش می یابد.” برای برخی از تحویل‌دهنده‌های جوان که به تازگی وارد پلتفرم شده‌اند، ساختار پرداخت جدید ممکن است کارساز باشد، اما برای کسانی که مدتی است این کار را انجام می‌دهند، این تغییر به معنای کاهش بیشتر درآمد است.

با این حال، سخنگوی Blinkit گفت: “ما معتقدیم این یک گام مثبت برای اکوسیستم شریک ما است، زیرا برای آنها و مشتریان ما منصفانه است.” این فرد گفت، تیم های Blinkit “در زمین هستند تا به هر سوالی از طرف شرکا پاسخ دهند.”

سخنگوی در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه برخی از مکان‌ها اختلالاتی را تجربه کرده‌اند، ما به طور فعال با شرکای خود درگیر هستیم تا فروشگاه‌ها را دوباره برای مشتریان خود راه‌اندازی کنیم و راه‌اندازی کنیم.»

این توسعه اولین بار توسط پورتال خبری The Morning Context گزارش شد.

این آخرین مورد از اعتراضات کارگران تحویل پس از کووید-19 است. ET در جولای سال گذشته گزارش داد که Swiggy با اعتصاب کارگران تحویل در سراسر شهرهای مترو در بحبوحه بحث در مورد غرامت ضعیف صنعت و فقدان شبکه امنیت اجتماعی مواجه شده است.

شیک صلاح الدین، دبیر کل ملی اتحادیه کارگران حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن هند، به ET گفت که از زمانی که همه گیر شروع به کاهش کرده است، مشوق ها به طور پیوسته در همه برنامه های تحویل مواد غذایی کاهش یافته است.

او گفت که کارگران تحویل‌دهنده بار عمده تلاش‌های شرکت‌ها برای بهبود سودآوری خود را متحمل می‌شوند.

بادهای مخالف تجارت سریع

تغییرات در ساختار پرداخت Blinkit در زمانی اتفاق می‌افتد که صنعت تجارت سریع از نظر اضافه شدن کاربر جدید در بحبوحه محیط سخت مالی شاهد کاهش سرعت است.

شرکت های موجود در این فضا کارمندان خود را اخراج کرده اند. همانطور که ET در 6 آوریل گزارش داد، در حالی که Swiggy بیش از 380 کارمند را در تمام مشاغل خود اخراج کرده است، Dunzo با پشتیبانی Reliance Retail حدود 30٪ یا حدود 300 کارمند خود را در بحبوحه تغییر مدل کسب و کار خود اخراج کرده است.

ET در 5 ژانویه گزارش داده بود که Swiggy Instamart پس از عبور از مرز 300000، شاهد کاهش سرعت در اضافه شدن کاربران جدید است.

مدیران این صنعت گفتند فراتر از شهرهای برتر که تراکم جمعیت بالایی دارند، سودآور شدن فروشگاه های تاریک دشوار است.

سرمایه‌گذاران همچنین از سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهایی که دارای نقدینگی بالا هستند، در میان شرایط سخت‌تر اقتصاد کلان اجتناب می‌کنند.

در حالی که رشد GMV (ارزش ناخالص کالا) توسط کاربران جدید در سال 2021 و اوایل سال 2022 انجام شد، شرکت‌های تجارت سریع اکنون در تلاش هستند تا محصولات بیشتری را به مشتریان فعلی بفروشند. ET در 20 دسامبر سال گذشته گزارش داد که شرکت‌های تجارت سریع، کاربران را تشویق می‌کنند تا اندازه سفارش‌ها را در تلاش برای بهبود اقتصاد واحد افزایش دهند.

علی‌رغم تلاش‌ها، Blinkit شاهد کاهش میانگین ارزش سفارش خود در سه ماهه منتهی به دسامبر 2022 بود. GMV شرکت مستقر در گورگان در سه ماهه اول 18 درصد افزایش یافت و به 1749 کرور روپیه رسید، در حالی که درآمد آن با 27 درصد افزایش متوالی به 301 کرور رسید.

علیرغم کاهش میانگین ارزش سفارش آن از 568 روپیه در سه ماهه قبل به 553 روپیه در سه ماهه دسامبر، هر معیار کلیدی دیگر – کل سفارش، میانگین مشتریان در حال معامله ماهانه، و میانگین ارزش سفارش ناخالص در روز برای هر فروشگاه تاریک – افزایش یافته است.