اعتصاب کارگران Blinkit: Blinkit متعلق به Zomato حدود 1 درصد از درآمد خود را به دلیل اعتصاب کارگران تحویل از دست می دهد: ICICI Securities

شرکت کارگزاری ICICI Securities در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرده است که Zomato در حال حاضر تقریباً 1٪ از درآمد حاصل از تجارت تحویل مواد غذایی خود Blinkit و حدود 0.15٪ از درآمد تلفیقی را برای سه ماهه اول (Q1) سال مالی 24 از دست داده است.

این در پی اعتراضات اخیر در منطقه دهلی-ان سی آر توسط کارگران Blinkit علیه تغییر در ساختار پرداخت آنها صورت می گیرد که به ادعای آنها باعث کاهش درآمد آنها می شود.

اعتراضات که انتظار می‌رود ادامه یابد، منجر به تعطیلی بیش از 100 فروشگاه تاریک Blinkit شده است.

ما تخمین می زنیم که Blinkit تا Q3FY23 حدود 370 فروشگاه تاریک در سراسر هند کار می کرد. این بدان معناست که 25٪ از فروشگاه های تاریک در حال حاضر فعال نیستند. با توجه به اینکه حداقل 3 تا 4 روز فروش قبلاً از بین رفته است، این به معنای کاهش 1% درآمد حاصل از Blinkit و 0.15% از درآمد تلفیقی برای Q1FY24 – در حال حاضر است.

یادداشت تحقیقاتی اضافه کرد که تغییر در ساختار پرداخت به Zomato کمک می کند تا هزینه ها را مهار کند. ما فکر می کنیم تغییر در ساختار هزینه تحویل نشان دهنده تلاش Zomato برای کنترل هزینه است. از نظر ما، این به Blinkit اجازه می‌دهد تا شعاع تحویل را برای فروشگاه‌های تاریک موجود خود افزایش دهد و در نتیجه پوشش شبکه خود را با هزینه‌های سرمایه محدود بهبود بخشد.

همچنین بخوانید | ETtech Unwrapped: کارگران کنسرت در مقابل Blinkit، و دیگر داستان های برتر این هفته

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


علی‌رغم اعتراض‌ها، Blinkit به برنامه خود برای اجرای ساختار پرداخت تغییر یافته در فروشگاه‌های بیشتری ادامه می‌دهد. «این شرکت پیش‌بینی کرده بود که ساختار جدید از دوشنبه اختلالاتی ایجاد شود. این تلاش دارد تا مدیران تحویل را در مورد مزایا آموزش دهد. یکی از مدیران شرکت به ET گفته است که مدیران Blinkit در میدان بوده اند و با کارگران معترض صحبت می کنند.

درآمد مورد انتظار

یادداشت تحقیقاتی اضافه می‌کند که اگرچه اعتصاب‌ها و آشوب‌ها در این بخش اجتناب‌ناپذیر است، با توجه به مواجهه زیاد با نیروی کار شهری «یقه‌آبی»، Blinkit باید هرچه زودتر این موضوع را حل کند.

“با توجه به اینکه اعتصاب (در Blinkit) در پایتخت ملی اتفاق می افتد و قبلاً توجه سیاسی را به خود جلب کرده است، ما فکر می کنیم که این شرکت باید تلاش کند تا این مشکل را در اولین فرصت حل کند. این می تواند از طریق ترکیبی از ارتباطات واضح تر در مورد تغییر مورد انتظار در درآمد برای مدیران تحویل و/یا برخی امتیازات در مورد هزینه تحویل باشد.

این شرکت کارگزاری فراخوان خرید سهام Zomato را با قیمت 54 روپیه با قیمت هدف 65 روپیه حفظ کرد، اما انتظار دارد که ارزش سفارش ناخالص غذای Zomato (GOV) به‌طور متوالی در سود Q4FY23 ثابت بماند، علی‌رغم راه‌اندازی مجدد Zomato Gold.

ما تخمین می زنیم که کاهش 1 درصدی در سه ماهه (QoQ) در میانگین ارزش سفارش غذا (AOV) زیرا هزینه های تحویل برای اعضای Gold و حاشیه سهم سفارش غذا ثابت (QoQ) صرفنظر شده است زیرا ممکن است بهبود نرخ مصرف رستوران جبران شود. یارانه تحویل افزایش می یابد.

همچنین، تخمین می‌زند که Hyperpure، کسب‌وکار لوازم رستوران B2B Zomato، 26 درصد QoQ و Blinkit 30 درصد QoQ رشد خواهند کرد، با افزایش دامنه جغرافیایی.

به طور کلی، ما رشد درآمد تعدیل‌شده را 9.5 درصد QoQ و 68 درصد سالانه و EBITDA تلفیقی QQ4 در Q4FY23E تخمین می‌زنیم.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.