انواع هارد سرور و تکنولوژی آنها – مطلب جامع در مورد هارد سرور

در حقیقت کارایی بالای هارد SSD به خاطر همین روند مستقیم و بی واسطهی دسترسی به دیتاها است. نوشتن اطلاعات بر روی دیسک های سخت ساتا و ساس تقریباً روند مشابهی دارد درحالی که در دیسک های سخت جامد (SSD) هیچ حرکتی یا چرخشی در کار نیست. Platter های سخت افزاری بسیار شکننده و حساس هستند.

هاردهای SSD از نظر سرعت بسیار سریعتر از هاردهای قدیمی مکانیکی هستند. به همین خاطر است که سرعت دسترسی در این هارد ها بسیار بالا است و این یکی از مزایای هارد SSD به هارد دیسک های گردان دیگر به شمار میرود. بطوریکه کوچکترین ضربه حاصل از افتادن هارد دیسک HDD روی جسم سخت باعث شکستن Platter های درون آن میشود. به جای آن از یک رابط جدید به نام SATA در آن ها استفاده می شود SATA.یک درگاهی بسیار سریع است و بهترین نمونه برای ارتباط یک هارد SSD به مادربرد استفاده از SATA III یا نسل سوم است.

در نتیجه ، بسیاری از راه حل های ذخیره سازی هارد دیسک SAS شامل ترکیبی از درایوهای SATA مقرون به صرفه و درایوهای SAS با عملکرد بالاتر است. بسیاری از هاردهای SSD از دو نوع رابط M.2 و تکنولوژی NVMe پشتیبانی کامل می کنند. سرعت انتقال اطلاعات در درایوهای SAS SSD سریعتر از SATA SSD سرور مجازی هارد بالا می باشد. اما سرعت انتقال اطلاعات آن به نزدیک یک گیگابایت بر ثانیه می رسد.

این دسترسی معمولا برای انتقال فایلهای بزرگ مثل ۱۲۸ کیلوبایت وجود دارد. درگاه های PCIe که به درگاه های اکسپرس هم معروف هستند، معمولا برای نصب کارت های گرافیکی و یا سایر سخت افزارهای جانبی استفاده می شوند. از آنجا که دیسک های SSD هیچ گونه قطعه محرکی ندارند و تمام داده ها در تراشه های حافظه ذخیره میشوند حتی افتادن دیسک SSD روی جسم سخت مانند سنگ نیز ممکن است باعث خرابی آن نشود. در عوض اطلاعات SSD در بلوک های مخصوصی ذخیره سازی میشوند و هر زمان که کامپیوتر به داده ای خاص نیاز داشته باشد، هارد های SSD سریعاً قادر به یافتن و در اختیار قراردادن آن میباشند.