اولا الکتریک قصد دارد تا پایان سال 2023 عرضه اولیه عمومی سهام را آغاز کند، گلدمن، کوتاک را استخدام می کند: گزارش

بمبئی – یک منبع آگاه به رویترز گفت که اولا الکتریک هند در حال برنامه ریزی برای عرضه در بازار سهام تا پایان سال 2023 است و بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس و بانک داخلی کوتاک را برای مدیریت فروش سهام منصوب کرده است.

Ola Electric که اسکوترهای برقی تولید می کند، توسط سرمایه گذارانی مانند SoftBank Group Corp و Tiger Global Management حمایت می شود و در آخرین جمع آوری کمک مالی خود در سال 2022، 5 میلیارد دلار ارزش داشت.

به گفته این منبع، بانک‌های سرمایه‌گذاری بیشتری به این معامله نزدیک‌تر خواهند شد.

اولا الکتریک، که توسط بهاویش آگاروال تاسیس شد، که همچنین شرکت سوارکاری Ola را تاسیس کرد و با اوبر رقابت می‌کند، در تلاش است تا بازار نوپا اما امیدوارکننده خودروهای الکتریکی هند را به تصرف خود درآورد.

این منبع گفت که شرکت اسکوتر برقی تصمیم نهایی خود را برای افزایش میزان در عرضه اولیه عمومی (IPO) یا ارزشی که به دنبال آن خواهد بود، انجام نداده است، اما به دنبال ارزش گذاری بالاتر از 5 میلیارد دلار است.

اگر 10 درصد در IPO – حداقل مقدار قانونی لازم برای فهرست – را با آن قیمت بفروشد، این می تواند بزرگترین عرضه اولیه عمومی هند در سال جاری در میان شرایط ولرم بازار باشد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


این منبع گفت که بایگانی اسناد پیش نویس، بازاریابی برای سرمایه گذاران و فهرست بندی تا پایان سال “دشوار” خواهد بود، اما افزود که مدیر اجرایی آگاروال بر روی جدول زمانی اصرار دارد. سخنگوی اولا از اظهار نظر خودداری کرد. کوتاک و گلدمن ساکس بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.