اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کلان در سال 2022 عملکرد ضعیفی داشتند.

بر اساس مطالعه جدید S&P Dow Jones Indices که در روز سه شنبه منتشر شد، اکثر صندوق های سرمایه گذاری مشترک هندی نتوانستند معیار را پشت سر بگذارند، به طوری که 88 درصد از صندوق های دارای مدیریت فعال در سال 2022 عملکرد ضعیفی از S&P BSE 100 داشتند. در همان دوره، معیار صندوق‌های سرمایه متوسط/کوچک سهام هند – شاخص S&P BSE 400 MidSmallCap – در سال 2022 2 درصد افزایش یافت و 55 درصد از مدیران فعال در آن دوره عملکرد ضعیفی از این شاخص داشتند.

علاوه بر این، S&P BSE 200 در سال 2022 6 درصد رشد کرد و 77 درصد از صندوق های ELSS هند (طرح های پس انداز مرتبط با سهام) عملکرد ضعیفی از این شاخص داشتند.

بر اساس کارت امتیازی صندوق های سرمایه گذاری S&P در مقابل فعال (SPIVA) برای سال 2022، صندوق های اوراق قرضه مرکب هند بهترین عملکرد را داشتند و 45 درصد عملکرد کمتری نسبت به شاخص S&P BSE India Bond داشتند.


“بازارهای هند در سال 2022 به مراتب بهتر از بسیاری از بازارهای جهانی عمل کردند، اگرچه شاخص‌های اصلی سهام و درآمد ثابت در نیمه اول سال کاهش یافتند، اما در نیمه دوم سال بهبود قابل توجهی را تجربه کردند. سخت‌تر شدن استانداردهای وام‌دهی بر شرکت‌های کوچک‌تر تاثیر بیشتری گذاشت. بندک وروس، مدیر استراتژی سرمایه‌گذاری شاخص در شاخص‌های S&P Dow Jones گفت: شاخص S&P BSE 500 MidSmallCap 4 درصد کمتر از S&P BSE 200 است که بیشترین میزان از سال 2019 است.

طبق این گزارش، شاخص اوراق قرضه دولتی S&P BSE هند در سال 2022 تقریباً سه درصد افزایش یافت. جالب توجه است که کمتر از یک سوم مدیران فعال در سال 2022 با نرخ عملکرد ضعیف 68 درصد، از معیار پیشی گرفته اند.

در درازمدت، کارت امتیازی همچنین اشاره کرد که در میان همه دسته‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متوسط/کوچک هند بهترین عملکرد را داشته‌اند و 50 درصد از آنها از شاخص S&P BSE 400 MidSmallCap در دوره 10 ساله منتهی به دسامبر 2022 بهتر عمل کردند. در افق زمانی 10 ساله، بیش از 60 درصد از وجوه در همه گروه‌های خارج از سهام هندی با سرمایه متوسط/کوچک عملکرد ضعیفی داشتند.

گزارش مربوط به صندوق‌های متقابل مدیریت شده توسط S&P Dow Jones Indices اشاره کرد که صندوق‌های ELSS هند دومین نرخ بقای بلندمدت را در همه دسته‌ها در SPIVA India Scorecard به دست آوردند، با 78 درصد از آنها پس از 10 سال هنوز زنده مانده‌اند.