بک لینک چیست و اهمیت آن در سئو – کانون تبلیغاتی بلوط

Domain Authority و Page Authority که عمدتا توسط موسسه Moz مورد ارزیابی قرار گرفته و ارائه میگردد بر اساس یکسری فاکتور ها مانند سن دامنه ، کیفیت لینک ها، فعالیت وب سایت ، لینک های ورود و خروجی وب سایت یا صفحه همه دارای امتیاز میباشند و این مقدار با افزایش آن میتواند یک بک لینک بسیار مفید برای سایت شما باشد. بک لینک های خوب و مفید بک لینک هایی میباشند که توسط مدیر، نویسنده و یا ویرایشگر وب سایت با متن مناسب به وب سایت شما ایجاد میگردد. ممکنه بخاطر وجود رقبایی که از تکنیکهای ساخت لینک ناشناس مثل پی بی ان ها، استفاده میکنند ناامید شده باشید، که خب شما میتونید فعالیتشون رو از طریق شکایت در قسمت وب اسپم گوگل گزارش بدین. بک لینک را سعی کنید از سایتهای با آی پی کشور سایت خود و زبان متناسب انتخاب کنید. بک لینک های دریافت شده از آی پی های اسپمر و خارج از محدوده فعالیت شما نیز میتواند بسیار بک لینک خطرناکی باشد. اگر به دنبال سرویس بک لینک از سایتهای با اعتبار هستید بدون شک این سرویس یک پکیج کاملا حرفه ای و استثنائی برای دریافت بک لینک دائمی است. عنوان سایت و یا موضوع سایتی که بک لینک دریافت میکنید اگر مرتبط با سایت شما باشد مفیدتر خواهد بود.

اگر بک لینک شما در همه صفحات یک سایت قرار بگیرد میتواند به راحتی توسط رباتهای گوگل به عنوان بک لینک خریداری شده تشخیص داده شود و اگر این اتفاق زیاد تکرار شود الگوریتم پیگوئن سایت شما را جریمه خواهد کرد. البته نبایست فراموش کرد که منظور از مدیر یا نویسنده سایت، هر سایتی نیست و سایت در صورتی که اسپمر باشد بک لینک محسوب نیست و در برخی موارد باعث ضرر به سایت شما نیز خواهد شد. در تعاریفی که از معنی لغوی و اصطلاحی BackLink در سئو وجود دارد بصورت خلاصه میتواند بیان نمود که بک لینک عبارت است از لینک خروجی از یک سایت به سایت و یا سایتهای دیگر که روی سایت فوق نیستند. به عبارت دیگر بک لینک یعنی لینک هایی که سایتهای دیگر به سایت شما میدهند. در سالهای گذشته یکی از فاکتورهای امتیاز مثبت در نتایج جستو میزان بک لینک های زیاد بود ولی به لطف بسیاری از سایتهای متقلب که حتی از این راه کسب و کار نیز راه اندازی نموده بودند، این امتیاز مثبت تقریبا بسیار کم شده است و تعداد بک لینک ها عملا تاثیری بسیار کمی در نتایج دارد. در صورتی که شما هم در زمینه های وب سایت و یا تجارت الکترونیک فعالیتی دارید حتما بعضی از تکنیک ها از مباحث زمینه سئو را شنیده اید و برایتان جای سوال هست که معنی واقعی آنها چیست چه تاثیری دارد و یا نحوه استفاده صحیح از آنها به چه صورتی میباشد.

همانطور که میدانید تاثیر بک لینک هایی که از یک سایت هم موضوع اما با کیفیت پایین جذب میکنید، بسیار بالاتر از بک لینک از یک سایت معتبر اما با موضوع غیر مرتبط است. هزینه ای در رابطه با تنظیم همه اینها وجود دارد که می تواند برای مبتدیان ترسناک باشد ، اما ROI کلی برای رتبه بندی بالای سایت با چند سایت می تواند آن را توجیه کند. پسورد خود را فراموش کرده اید؟ سپس از آنها بخواهید در صورت امکان متن را اصلاح نمایند تا مخاطبان این صفحهی بتوانند اطلاعات دقیقتری و کاملتری نسبت به این موضوع داشته باشند یا اگر دربارهی وبسایت شما صحبت کرده اند با لینک دادن به شما، مخاطبان را راهنمایی کنند تا بتوانند از سایت شما نیز دیدن داشته باشند؛ یا در مقایسهای که انجام دادهاند، آدرس شما را نیز به لیست درخواستی اضافه نمایند. به همین علت است که در نتیجهی خرید بک لینک به مرور رتبه یک وب سایت در موتور جستجوی گوگل ارتقا مییابد.تهیه و خريد بك لينك را باید از کجا انجام داد؟

علاوه بر موارد فوق اشتباهات بسیار زیادی توسط وب مسترها یا افرادی که روی سئو سایت کار میکنند نیز انجام میگیرد که به عنوان مثال افرادی که بک لینک را با تبلیغات متنی اشتباه میگیرند! همان وب مسترهایی هستند که فاکتورهای منفی را زیاد جدی نمیگرند و یا وب مسترهایی که به تعداد زیاد بک لینک اعتقاد دارند! همچنین می توانید تولید محتوای سفارشی را به تیم محتوای آی آر سوشیال بسپارید تا رپورتاژهای اختصاصی و سفارشی برای شما نگارش گردد. بک لینک ایجاد شده بایستی با متن مناسب در سایت قرار گیرد، منظور از متن مناسب متنی هست که به موضوع سایت شما مربوط باشد و کاربر را دچار سردرگمی نکند و به اصطلاح تقلب نکنید! این لینک های داخلی علاوه بر اینکه از تمام محتوای سایت شما یک Map ایجاد میکند بلکه تاثیر زیادی در سئو و بک لینک های دریافتی نیز دارد. اعتبار سایت و بازدید کننده های آن تاثیر بسیار زیادی در جایگاه بک لینک شما دارد. همانطوری که گفت شده اعتبار یک سایت نقش بسیار زیادی در بک لینک دارد.

همانطوری که در بالا ذکر شد کیفیت بک لینک مهمتر از کمیت آن میباشد. با دانستن این موارد باید بگوییم روش ذکر شده این روزها از محبوبیت برخوردار نیست، چرا که یافتن یک دایرکتوری قانونی کار سختی محسوب میشود. در صورتی که بک لینک های شما فاقد فاکتور های ذکر شده در بک لینک های خوب باشد نه تنها بک لینک محسوب نمیگردد و بلکه باعث ضرر های جبران نا پذیری برای سایت شما خواهد شد. هدف اصلی سئو و خدمات دیجیتال مارکتینگ نیز رشد چشمگیر و بعضاً یک شبه کسبوکارها در بستر اینترنت است. بک لینک میتواند به چند صورت و طی استراتژی های گوناگون ایجاد کرد و با توجه به کیفیت آنها و موضوعات مرتبط یا غیر مرتبط میتواند موثر بودن آن نیز تغییر کند و به عبارتی بک لینک میتواند بک لینک خوب یا مفید و یا بلک لینک بد و مضر باشد. یعنی موتورهای جستجوگر به وب سایت شما نیز اعتماد خواهند کرد. ایجاد لینک یا پیوند در صفحات وب به امری عادی و رایج تبدیل شده است. همچنین لینک های داخلی در مقالات و محتوای ایجاد شده را دست کم نگیرید. از هدر، اسلایدر، تا ساید بار و پاصفحه سایت، اما اگر در متن اصلی صفحه به سایت خودمان لینک ایجاد کنیم.