تان هوی لینگ: بنیانگذار تان هوی لینگ را بگیرید تا از نقش های عملیاتی خود خارج شوید

تان هوی لینگ، یکی از بنیانگذاران Grab Holdings Ltd.، بیش از یک دهه پس از اینکه به راه اندازی شرکت حمل و نقل و تحویل غذا در سنگاپور کمک کرد، تا پایان سال از سمت های عملیاتی خود کناره گیری می کند.

طبق یک یادداشت داخلی که روز پنجشنبه برای کارمندان ارسال شد و توسط اخبار بلومبرگ مشاهده شد، تان 39 ساله نیز از کرسی خود در هیئت مدیره چشم پوشی خواهد کرد، هرچند که مشاور شرکت باقی خواهد ماند. او در حال حاضر تیم‌های فن‌آوری و استراتژی شرکتی Grab را رهبری می‌کند و تا سال 2022 به‌عنوان مدیر عامل فعالیت می‌کرد.

خروج او باعث می‌شود که آنتونی تان، مدیر اجرایی شرکت را بدون هم‌بنیان‌گذارش اداره کند، زیرا این شرکت برای جبران سال‌ها ضرر می‌جنگد. هفته گذشته، پس از گزارش شرکت کاهش هزینه توسط مشتریانی که با نرخ بالاتر تورم و افزایش نرخ بهره دست و پنجه نرم می کردند، سهام آن بیشترین کاهش را در بیش از یک سال گذشته داشت.

دو تان که با هم ارتباطی ندارند، Grab را در سال 2012 تأسیس کردند. تان هوی لینگ سپس برای مدت کوتاهی در شرکت های دیگر در ایالات متحده کار کرد و در آوریل 2015 دوباره به Grab ملحق شد. او تیم های مختلف عملیات و فناوری را رهبری کرد و همچنین به عنوان عضو خدمت کرد. عضو هیئت مدیره Grab از زمان اولین حضور آن در بازار سهام در ایالات متحده در دسامبر 2021.

در یادداشتی به کارکنان، مدیر عامل تان گفت که با تمام وجود از تصمیم هم بنیانگذارش برای “پیگیری علایق شخصی خود در این زمان” حمایت می کند. مدیر عامل گفت که طرح جانشینی مدتی است که در حال اجرا است.

Grab در حال مبارزه با تشدید رقابت در بازارهای حمل و نقل و تحویل در جنوب شرقی آسیا است و رقبای آن مشتریان را با تبلیغات و قیمت های پایین تر جذب می کنند. Grab در کاهش هزینه‌ها نسبت به رقبای منطقه‌ای کندتر بوده است – از آنجایی که شرکت Sea Ltd. سنگاپور و گروه GoTo اندونزی هزاران شغل را در سال گذشته حذف کردند، Grab از اخراج گسترده کارکنان خودداری کرد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


این شرکت پیش بینی کرده است که می تواند در سه ماهه آخر سال جاری به نقطه سربه سر بر مبنای تعدیل شده برسد. در حالی که هفته گذشته زیان سه ماهه کمتری را گزارش کرد، مشتریانش کمتر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند روی این پلتفرم هزینه می کنند. در سه ماهه اول، زیان خالص آن از 423 میلیون دلار در سال گذشته به 244 میلیون دلار کاهش یافت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.