تویوتا یاریس 2021، چهارمین نسل هاچ بک – سفر به آنتالیا

رودریها و کلیدهای مورد استفاده هیچ جذابیت بصری ایجاد نکرده و درست طراحی و جانمایی نشدهاند. یا درست عمل نمیکند اما در اکثر مواقع کلاک اسپرینگ یا اسپیرال فرمان خراب است. فرمان برقی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، نشانگر وضعیت دنده و … این خودرو با دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک با موتور 1.5 لیتری تولید شده است. شورلت سونیک با حجم موتور 1400 سیسی، قدرت 138 اسب بخار، مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر و 7 دنده در حدود 14 هزار و 170 دلار قيمت دارد و تویوتا یاریس كه در بازار داخل كشور نيز خريد و فروش ميشود، باحجم موتور 1500 سیسی، قدرت 106 اسب بخار، مصرف سوخت 6/7 لیتر در 100 کیلومتر و 5 دنده قیمتي برابر با 14 هزار و 430 دلار دارد. ساینا فیس لیفت تیبا محصول گروه خودروسازی سایپا است و با همان مشخصات فنی وارد بازار شده است. ریو مونتاژ محصول مشترک شرکت سایپا و کیا موتورز است که از سال 1384 مونتاژ آن در ایران آغاز شد و تا سال 1391 ادامه داشت.

این خودرو در سال 1395 و توسط سایپا وارد بازار کشور گردید و همآکنون در مدل اتومات و دندهای تولید میگردد. قیمت ساینا 99 در بازار :قیمت ساینا مدل 99,قیمت ساینا کارخانه 99,قیمت ساینا در سال 99,قیمت ساینا اتوماتیک 99,قیمت ساینا دنده ای 99,قیمت ساینا صفر را در سایت گمرک 98 به صورت روزانه و لحظه ای مشاهده کنید. انواع موتور بنزینی از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر (88 کیلو وات / 145 نیوتن متر) نسل جدید استفاده می شود که به صورت یک اتومبیل شش سرعته دستی یا CVT جفت شده است. سه سال زودتر ، در سال 1934 ، در حالی که هنوز بخشی از صنایع تویوتا بود ، اولین محصول خود ، موتور نوع A و اولین اتومبیل سواری خود را در سال 1936 ، Toyota AA تولید کرد . نتیجه : این سوپرا ارزش 17 سال صبر را داشت. این پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی توانایی تولید 138 اسب بخار نیرو و 125 پوند فوت گشتاور را دارد. وقتی صحبت از موتورها می شود ، تویوتا حق انتخابی ندارد و تنها یک قطار محرکه هیبریدی کامل با قدرت 85 کیلو وات / 116 اسب بخار ارائه می دهد-با این حال ، مشتری می تواند بین دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک یکی را انتخاب کند.

این خودرو مجهز به موتور 1503 سیسی 4 سیلندر خطی است که قادر به تولید 87 اسب بخار توان و 128 نیوتنمتر گشتاور است. بهطورکلی میتوان گفت که هیوندای i10 از تمام زوایا خودروی زیباتری در مقایسه تویوتا یاریس ۱۳۰۰ سیسی است. مدل فول XLE با صندلیهای چرمی، غربیلک فرمان پوشیده از چرم، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغهای جلوی LED، برفپاککنهای حساس به باران و ولکام لوگو از سایر نسخهها متمایز میشود. با وجود آنکه هندلینگ آن نسبت به تیبا بهتر شده است ولی در حالت کلی مناسب نبوده و به خصوص در روزهای برفی و باران مشهودتر خواهد بود. این خودرو یک سدان سایز کوچک است که میتوانید آن را برای سفرهای شهری خود مناسب بدانید این خودرو از شرایط فنی نسبتاً خوب و در برخی موارد مشابه با همردهها و رقبایش برخوردار است و قسمت ضعیفی در بخش فنی ندارد همچنین این خودرو طراحی ظاهری بهروزتر و اسپرتتری نسبت به رقبایی مانند تیبا و تیبا 2 دارد که میتواند برای آن جزوه مزایا و برگ برندههای این خودرو قلمداد شود. اگر شما به دنبال یک خودرو سدان جمع و جور شهری با طراحی زیبا، کیفیت ساخت خوب، مصرف سوخت اقتصادی هستید، می توانید خودرو ژاپنی و با کیفیت تویوتا یاریس را در لیست خرید خود در نظر بگیرید.

در این بین دو گزینه اول یعنی خرید مزدا 3 و تویوتا کرولا E170 مدل 2017-2014 بیشتر مدنظر مشتریان ایرانی قرار دارند. در نمای عقب شاهد شباهتهای بین ساینا و تویوتا یاریس و دنا هستیم ولیکن ساینا آنچنان که باید در نمای عقب خوب عمل نکرده است. اگرچه تفاوت زیای بین ایمنی این خوردو با خوردوهای همرده نیست. با توجه توان تولیدی، خودرو برای خانوادههای پرجمعیت نمیتواند انتخاب چندان مناسبی باشد. در حالت کلی نمیتوان ساینا را خودرویی زیبا دانست ولی نسبت به خودروهای همرده میتواند انتخاب بهتری باشد. با این حال، هم ساینا و هم سایر خودروهای همرده از نبود استحکام و ضخامت بدنه رنج میبرند. اما به نظر میرسد که برخی خودروهای دیگر مانند کوئیک از ایمنی بهتری برخوردار باشند. جالب است بدانید که تعدادی از رقبا در برخی جهات، برتر از یاریس ظاهر میشوند. در نمای جلوی خودرو استفاده از یک ورودی هوای مشبک کوچک و دو چراغ نسبتاً بزرگ و کشیده جلب توجه میکند. تویوتا در فروش وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی رهبر بازار جهانی است و یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در بازارهای گسترده خودروهای هیبریدی را در سراسر جهان تشویق می کند. اما در ماه مارس سال 2013 میلادی بود که تویوتا نسل سوم را با کد NCP150 و با تغییراتی گسترده و سطح امکاناتی متفاوت به بازار معرفی کرد و برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تایلند سال 2013 در معرض نمایش عموم گذاشت.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد تویوتا یاریس برای خرید لطفا به بازدید از وب سایت ما.