تکنیک های مسواک زدن

تکنیک های مسواک زدن

در مقالات قبلی ما در مورد اهمیت مسواک زدن ، و چگونگی اهمیت آن به خصوص هنگام استفاده از بریس صحبت کردیم. تاثیری که عدم مسواک زدن صحیح می تواند بر روی دندان های ما و در واقع سلامت کلی ما باشد بسیار زیاد است! امروز قصد داریم در مورد تکنیک های خوب مسواک زدن استفاده کنیم که هنگام استفاده از بریس استفاده کنید. وقتی بر روی دندان ها مهاربند دارید ، آن دندان ها نیاز به توجه بیشتری دارند تا از پوسیدگی ، لک شدن و بیماری لثه محافظت کنند.

دستورالعمل مسواک زدن

مسواک زدن صحیح و منظم برای کمک به از بین بردن پلاک هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند مهم است. پلاک یک فیلم چسبنده و بی رنگ از باکتری ها و قندها است که به طور مداوم بر روی دندان های ما تشکیل می شود. این عامل اصلی ایجاد حفره و بیماری های لثه است و اگر روزانه برداشته نشود ، می تواند تارتار سخت شود. مطالعات نشان می دهد که پلاک روی دندانهایی که در طی سه تا چهار ساعت مسواک زدن کاملا تمیز هستند ، رشد می کند.

 

بریس ها غذا را به دام می اندازند ، بنابراین باید توجه ویژه ای به مسواک زدن شود. هنگامی که از بریس استفاده می کنید ، باید بعد از هر بار غذا خوردن مسواک بزنید – حتی بعد از آن میان وعده دستگاه فروش اتومبیل در اواسط بعدازظهر یا برخی از شیرینی های آخر شب. به این دلیل که ذرات غذا به راحتی در مهاربندها گیر می کنند و هر چه این ذرات بیشتر به دام بیفتند ، خطر ابتلا به مشکلات دندانی بیشتر است.

 

دندان ها باید حداقل 5 بار در روز مسواک بزنند.

·        بعد از صبحانه

·        بعد از ناهار

·        بعد از بین – میان وعده های غذایی

·        بعد از شام

·        قبل از خواب

 

تکنیک مناسب برای مسواک زدن با مهاربندها

با استفاده از بریس ، شما باید روش جدیدی برای مسواک زدن یاد بگیرید. روش قدیمی مسواک زدن شما ممکن است دیگر کافی نباشد. اگر عادت دارید مسواک خود را بالا و پایین یا روی آن مسواک بزنید – دندان های خود را به درستی تمیز نمی کنید. مسواک در مهاربندها متوقف می شود ، بنابراین غذا در لثه ای که مسواک نمی تواند به آن برسد گیر می کند و باعث تشویق پلاک می شود.

 

با شستشوی دهان با آب شروع به شل شدن غذای گیر کرده در داخل و بریس های خود کنید. از مسواکی با سر نرم و کوچک استفاده کنید. سر مسواک باید به اندازه کافی کوچک باشد تا بتواند به راحتی به تمام مناطق دهان ، دندان و لثه برسد. از خمیر دندان استفاده کنید ، ترجیحاً یکی با فلوراید. فلوراید به دندان ها کمک می کند تا در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری داشته باشند و خمیردندان ، همراه با مسواک زدن صحیح ، به از بین بردن پلاک و تمیز و صیقلی دندان کمک می کند. به علاوه خمیر دندان کمک می کند تا دهان شما احساس تمیزی داشته باشد.

 

مسواک زدن هر دندان در خط لثه و بالا و پایین براکت مهم است. ابتدا خط لثه خود را مسواک بزنید ، مسواک را با زاویه 45 درجه نگه دارید. در مرحله بعد ، با مسواک زدن در بالای براکت ها و مسواک زدن در زاویه بالا به بالا ، براکت ها را تمیز کنید. بعد از مسواک زدن دوباره آبکشی کنید.

 

·        سر مسواک خود را در کنار دندانهای خود قرار دهید ، در حالی که نوک مویی در زاویه 45 درجه در برابر خط لثه قرار دارد. بگذارید بعضی از موها به آرامی به زیر لبه لثه بلغزانند.

·        سر برس را به صورت دایره های کوچک و خیلی آهسته حرکت دهید و موها را در خط لثه ثابت نگه دارید.

·        تا 10 بشمارید و با حرکت جارو از مسواک دور شوید.

·        با استفاده از همان ضربات دایره ای کوچک ، سطح خارجی ، داخلی و جویدنی هر دندان را مسواک بزنید.

·        با کج شدن عمودی مسواک و انجام چندین حرکت دایره ای آرام با قسمت جلوی مسواک ، سطح داخلی دندانهای جلو را مسواک بزنید.

 

حداقل 3 دقیقه حتما مسواک بزنید. افراد متوسط ​​کمتر از یک دقیقه مسواک می زنند که به اندازه کافی تمیز نیست که تمام مناطق دهان حفره باعث ایجاد باکتری شود.

 

نخ بعد از مسواک زدن

همانقدر که مسواک زدن اهمیت دارد ، نخ دندان کشیدن هر روز نیز به همان اندازه مهم است. نخ دندان به پاک شدن پلاک ها و ذرات غذا در بین دندان ها و در خط لثه و مکان هایی که به سختی قابل دسترسی هستند کمک خواهد کرد. ملایم باشید ، نخ را با دقت در بین دندان و سیم بریس قرار دهید ، سپس آن را به آرامی به جلو و عقب در زیر بریس ها کار کنید. نیروی زیاد می تواند به بریس های شما آسیب برساند. مراقب باشید ، وقت خود را بگذارید و زیر خط لثه قرار بگیرید.

 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با بریس می تواند یک چالش باشد. اما این فقط به کمی تلاش اضافی نیاز دارد و وقتی بریس های شما خاموش می شوند و لبخند زیبای جدید خود را می گیرید ، می فهمید که ارزش آن را دارد.

 

اگر از این دستورالعمل ها پیروی کنید ، در مسیر شاد و سالم نگه داشتن دندان های خود خواهید بود.

ارتودنسی اصفهان

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان

 

 

 

متخصص خوب ارتودنسی