جریان خروجی در صندوق های سرمایه گذاری بدهی ادامه دارد، 13815-000 روپیه در فوریه برداشت شد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل متمرکز بر سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، شاهد خروج 13815 کرور روپیه در ماه فوریه بودند که علیرغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر نزدیک شدن چرخه افزایش نرخ بهره، سومین ماه متوالی برداشت‌ها شد. در مقایسه، چنین وجوهی در ژانویه 10316 کرور و در دسامبر 21947 کرور روپیه خروجی داشتند.

داده‌های انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در هند (Amfi) نشان می‌دهد که پیش از آن، صندوق‌های بدهی شاهد تزریق خالص 3668 کرور روپیه در نوامبر 2022 بودند.

از 16 دسته صندوق با درآمد ثابت یا بدهی، 9 گروه شاهد خروجی خالص در طول ماه مورد بررسی و 6 گروه باقی مانده شاهد جریان ورودی بودند. برداشت سنگین از صندوق های نقدی مشاهده شد. به طور کلی، وجوه بدهی همچنان شاهد خروج 13815 کرور روپیه در دوره مورد بررسی بود.


با توجه به تمرکز بانک مرکزی بر تعدیل تورم، سیاست پولی برای تضمین روند کاهش تورم تنظیم شده است. برای دیدن شواهد. این همچنین منجر به این می‌شود که سرمایه‌گذاران به صندوق‌هایی با مدت زمان کوتاه‌تر نگاه کنند، زیرا این صندوق‌ها نوسانات کمتری را ارائه می‌دهند.”

کاویتا کریشنان، تحلیلگر ارشد – مدیر تحقیقات مورنینگ استار هند، گفت. او گفت، علاوه بر این، افزایش تمرکز بر سایر طبقات دارایی و باز کردن راه‌های جدیدتر نیز احتمالاً منجر به ترجیح سرمایه‌گذاران این دسته‌ها بر دسته‌های صندوق بدهی شده است.

او همچنین گفت که بازار هند همچنان شاهد رشد است و تغییر در چرخه افزایش نرخ احتمالا سرمایه گذاران را به صندوق های بدهی بازگرداند.

در بخش بدهی، وجوه نقد خروجی قابل توجهی به میزان 11304 کرور روپیه در این دسته داشت و پس از آن وجوه با مدت زمان فوق العاده کوتاه (2430 کرور)، وجوه سهمیه کوتاه مدت (1904 کرور) و وجوه شناور (1665 کرور) قرار گرفتند. از نظر ورودی، دسته وجوه یک شبه شاهد بیشترین ورودی 2946 کرور روپیه بود و پس از آن اوراق قرضه شرکتی (662 کرور روپیه) پویا (502 کرور) و صندوق Gilt (451 کرور) قرار گرفتند.

دسته های نقدی، فوق کوتاه مدت، بازار پول و صندوق های یک شبه بخش قابل توجهی از کل دارایی ها (حدود 50 درصد) در دسته صندوق های بدهی را تشکیل می دهند.

با توجه به سهم قابل توجه آنها، حتی یک تغییر جزئی در کوانتوم جریان ها بر حسب درصد می تواند تفاوت زیادی در جریان های کلی در طبقه بندی ایجاد کند.

از سوی دیگر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ماه فوریه 15685 کرور روپیه جذب کردند که به دلیل جریان‌های شناور از SIP (طرح‌های سرمایه‌گذاری سیستماتیک) به بالاترین درآمد خالص در 9 ماه گذشته تبدیل شد.

سهم SIP از اکتبر 2022 به طور میانگین هر ماه بیش از 13000 کرور مارک بوده است.