جمع آوری جرعه mf: جمع آوری SIP صندوق های سرمایه گذاری مشترک با 25 درصد افزایش به 1.56 میلیون کرور در سال مالی 23 رسید.

جریان ورودی در صنعت صندوق های سرمایه گذاری مشترک از طریق برنامه های سرمایه گذاری سیستماتیک یا SIP ها به 1.56 میلیون روپیه در سال 2022-23 رسید که 25 درصد نسبت به سال مالی قبل افزایش داشت که نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران خرد به این مسیر علی رغم نوسانات در بازارها است. در مقایسه، داده‌های انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در هند (Amfi) نشان می‌دهد که ورودی 1.24 میلیون روپیه از طریق این مسیر در سال‌های 22-2021 و 96080 کرور در سال‌های 2020-2021 ثبت شده است.

علاوه بر این، سهم SIP صندوق سرمایه گذاری مشترک طی هفت سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است. در طول سال های 2016-2017، 43921 کرور بود.

علاوه بر این، کتاب SIP نیز به طور مداوم از 12328 کرور در مارس 2022 به بالاترین رقم تاریخ 14276 کرور در مارس 2023 رسیده است که نشان دهنده رشد 16 درصدی است.


در طول سال مالی، جریان ورودی SIP به طور متوسط ​​حدود 13000 کرور در ماه بود که به سرمایه گذاران کمک کرد تا در بازار سهام باقی بمانند و از میانگین هزینه روپیه بهره مند شوند. جریان ورودی ثابت نشان دهنده انعطاف پذیری در بازار داخلی است که یک موازنه قوی برای فروش FPI ها (سرمایه گذاران پورتفولیوی خارجی) بوده است.

مانیش مهتا، رئیس ملی و فروش، بازاریابی و تجارت دیجیتال، شرکت مدیریت دارایی کوتاک ماهیندرا، گفت که سرمایه گذاران همچنان به داستان رشد بلندمدت اعتقاد دارند و همچنان از طریق SIP و مبلغ یکجا به سرمایه گذاری اضافه می کنند.

جریان ورودی SIP برای سال مالی 23 به 1.56 میلیون روپیه رسید که رشدی 25.2 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، با بالاترین میزان ورودی در ماه مارس با 14276 کرور روپیه. گوپال کاوالیردی، رئیس تحقیقات FYERS، گفت، سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری مشترک را به عنوان مسیر ترجیحی برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند و به بازار سهام هند اعتماد می کنند.

این جریان با وجود نوسانات در بازارهای سهام عمدتاً به دلیل دلایل ژئوپلیتیک جهانی و تورم صورت گرفت. علاوه بر این، دارایی های تحت مدیریت SIP ها در پایان مارس امسال از 5.76 میلیون روپیه در پایان مارس 2022 به 6.83 لک کرور 18 درصد افزایش یافت.

کارشناسان صنعت بر این باورند که رویکرد سرمایه گذاری مبهم (از طریق SIP یا STP) در بازارهای سهام راه حل نهایی برای عبور از موج عدم قطعیت به نظر می رسد زیرا اصلاحات می تواند میانگین هزینه کل سرمایه گذاری ها را کاهش دهد یا در صورت ادامه روند صعودی، سرمایه گذاران ضرر نخواهند کرد. خارج از هزینه فرصت

SIP یک روش سرمایه‌گذاری است که توسط صندوق‌های مشترک ارائه می‌شود که در آن یک پس‌انداز فردی می‌تواند مبلغ ثابتی را در یک طرح انتخابی به صورت دوره‌ای در فواصل زمانی ثابت سرمایه‌گذاری کند – مثلاً یک بار در ماه، به جای سرمایه‌گذاری با مبلغ یکجا. مبلغ اقساط SIP می تواند به اندازه 500 روپیه در ماه باشد.

به گفته Amfi، SIP ها در بین پس انداز کنندگان هندی محبوبیت پیدا کرده اند، زیرا به میانگین هزینه روپیه و سرمایه گذاری منظم بدون نگرانی در مورد نوسانات بازار یا زمان بندی بازار کمک می کند.

در حال حاضر، صندوق های سرمایه گذاری مشترک حدود 6.36 کرور حساب SIP دارند که از طریق آن سرمایه گذاران به طور منظم در طرح های صندوق های مشترک سرمایه گذاری می کنند.

صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل 42 نفره عمدتاً به SIP‌ها برای جریان‌های ورودی وابسته است، و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سال مالی منتهی به 31 مارس 2023، 1.46 میلیون کرور روپیه جذب کردند.