درآمد فرانت اند کار

منظور از برنامه‌نویسی فرانت اند (front-end) یا سمت کاربر، کدنویسی قابلیت‌هایی از یک وب سایت میباشد که کاربران می‌توانند ببینند و اهمیت آن‌ها تعامل داشته باشند. عامل ها متفاوتی بر روی دستمزد برنامه نویس فرانت اند اثر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: حالت جغرافیایی، سابقه کار و مهارت‌ها. امروزه سازمان‌های مضاعف متعددی نیازمند استخدام برنامه نویس فرانت اند حساس حقوق بالا هستند.

میزان حقوق و دستمزد دریافتی این برنامه‌نویسان فرقی اساسی دستمزد برنامه نویس بکند (back-end) ندارد ولی برنامه‌نویسان فول استک، درآمد بسیار بیشتری در مقایسه حیاتی برنامه‌نویسان سمت عضو دارند.

استخدام

یک برنامه‌نویس front-end می‌تواند اساسی یادگیری مهارت‌های جانبی نظیر Node JS، تعیین شغل‌های پورسانتی، پذیرا بودن فرصت‌های شغلی جدید، فریلنسینگ، فروش قالب‌ها و تم‌های سایت، برگزاری دوره‌های آنلاین و فعالیت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، درآمد بیشتری داشته باشد.

برنامه‌نویسی سمت کاربر موقعیت‌های استخدام جدید بسیار بهتری در مقایسه کلیدی میانگین همگی شغل ها دارد؛ ولی بازار عمل آن در در میان استک‌های دیگر برنامه‌نویسی، چندان قابل تعریف و تمجید نیست.

در همین مقاله می‌خواهیم ببینیم دستمزد برنامه‌نویسان سمت عضو در کشور‌ایران و دنیا چقدر است، چه عواملی بر روی حقوق و دستمزد برنامه نویس فرانت اند اثر گذار هستند و این برنامه‌نویسان برای ارتقا درآمد خود می‌توانند چه کارهایی انجام دهند.

دانستن مقدار دستمزد شغل برنامه‌نویسی font end از این جهت حائز حساس می باشد که برنامه‌نویسان می‌توانند بر همین اساس، حقوق درخواستی خویش را به کارفرمایان اعلام نمایند و در رزومه خویش بنویسند. همین مسئله دارای فراوان متعددی داراست زیرا در صورتی که دستمزد درخواستی شما خیلی فراتر از حقوق و دستمزد معمول یک برنامه‌نویس سمت کاربر باشد، به احتمال مضاعف هیچ کارفرمایی شما را به مصاحبه دعوت نمی‌کند یا این که در صورتی که هم به گفتمان دعوت شوید، شانس زیاد مقداری به جهت استخدام شدن دارید. از سوی دیگر، شما نباید حقوقی کاهش از بها کار خویش توصیه بدهید زیرا اهمیت همین کار، نه تنها حقوق واقعی متناسب حساس بها عمل خود را اخذ نخواهید کرد، بلکه این عمل شما، تأثیری منفی بر کل بازار عمل خواهد داشت.

 

چه عواملی روی دستمزد برنامه نویس فرانت اند تأثیرگذار هستند؟

عوامل <span class=changed>مفید</span> <span class=changed>روی</span> <span class=changed>دستمزد</span> برنامه نویس فرانت اند” width=”900″ height=”600″ loading=”lazy” /></p>
<p style=حقوق و حقوق و دستمزد برنامه‌نویسی فرانت اند به کارداران زیادی متعلق هست که احتمال دارد مهم‌ترین آن‌ها موقعیت جغرافیایی باشد. در تحت می‌خواهیم تمامی همین عوامل را بررسی کنیم.

نقش اهمیت موقعیت جغرافیایی در تعیین مقدار حقوق برنامه نویس فرانت اند

حقوق برنامه نویس فرانت اند از کشوری به مرزوبوم دیگر متفاوت است. مثل اکثری از شغل‌های دیگر، حقوق و دستمزد این برنامه‌نویسان در ایالات متحده آمریکا، بیش از عمده کشورهای دنیا است. در مقابل، در جمهوری اسلامی ایران، برنامه نویسان فرانت اند درآمد بسیار پایین‌تری در مقایسه مهم بقیه کشورها دارند.

حقوق و دستمزد برنامه‌نویسی سمت کاربر، حتی از شهری به شهر دیگر مختلف است. برای مثال، در میهن ما، بیشترین دستمزد را برنامه‌نویسانی دریافت می‌کنند که حساس سازمان‌های واقع در پایتخت یا این که دیگر شهرهای تبارک کشور ایران همکاری دارند.

رزومه ساز

اهمیت تجربه در دستمزد دریافتی برنامه‌نویسان سمت کاربر

معمولا برنامه‌نویسان بر شالوده مرحله تجربه به سه تراز ذیل تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • برنامه‌نویس جونیور یا مبتدی: سابقه کار کاهش از ۲ سال
  • برنامه‌نویس مرحله متوسط: سابقه کار ۲ الی ۵ سال
  • برنامه‌نویس سنیور یا حرفه‌ای: سابقه کار بالای ۵ سال

اختلاف حقوق برنامه‌نویسان فرانت اند در سه مرحله جونیور، متوسط و حرفه‌ای اصلی نیز دیگر خیلی است. برای مثال، در حالی که در ایالات متحده آمریکا، یک برنامه‌نویس فرانت اند جونیور در سال چیزی حدود ۶۵ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند، حقوق سالانه یک برنامه‌نویس front-end مرحله میانگین حدود ۹۰ هزار دلار و حقوق سالانه یک برنامه‌نویس سمت عضو حرفه‌ای، بالای ۱۰۵ هزار دلار است. در ارتباط اصلی دستمزد و دستمزد برنامه‌نویسان فرانت اند در کشورهای متعدد دنیا در یک بخش منقطع در همین مقاله حرف خوا‌هیم کرد.

نقش مهارت‌ها در انتخاب حقوق و دستمزد برنامه نویس فرانت اند

قاعدتا یک برنامه‌نویس هر چقدر مهارت‌های بیشتری داشته باشد، به زبان‌های برنامه‌نویسی بیشتری مسلط باشد و بتواند حیاتی فریم‌ورک‌های بیشتری کار کند، دستمزد بالاتری خواهد داشت. مهارت‌هایی که یک برنامه‌نویس فرانت اند باید داشته باشد عبارتند از:

  • تسلط به برنامه‌نویسی HTML/CSS
  • تسلط به برنامه‌نویسی جاوااسکریپت
  • آشنایی اهمیت فریم‌ورک‌ها
  • آشنایی با اصول طراحی رسپانسیو یا این که واکنش‌گرا
  • مهارت در فرایند نسخه کنترل
  • مهارت در تست نمودن کد و برطرف کردن خطاهای آن
  • مهارت در عمل نمودن با ابزارهای بسط مرورگر
  • مهارت در عمل نمودن با برنامه‌های سنجش کارایی وبسایت
  • مهارت در عمل نمودن دارای CSS Preprocessing
  • مهارت در GUI

بعضی از مهارت‌های تکمیلی برنامه‌نویسی سمت کاربر عبارتند از:

  • مهارت در React و React Native
  • مهارت در Node JS
  • آشنایی دارای لهجه برنامه‌نویسی Scala
  • مهارت در فعالیت نمودن اهمیت Spark
  • مهارت در عمل کردن اساسی Hadoop
  • آشنایی با کتابخانه JQuery
  • مهارت در AngularJS
  • آشنایی اساسی Bootstrap

تأثیر سند تحصیلی و گواهینامه‌های آموزشی بر روی دستمزد برنامه‌نویس سمت کاربر

بعضی از سازمان‌های بزرگ و به ویژه سازمان‌های دولتی، علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسان، نیم‌نگاهی هم به سطح تحصیلات آن‌ها دارند. معمولا در سازمان‌های دولتی، هر چه مرحله تحصیلات شما فراتر باشد، دستمزد بیشتری اخذ می‌کنید. در بعضا از سازمان‌های خصوصی هم به برنامه‌نویسان front end که دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط نظیر مهندسی نرم‌افزار یا مهندسی فناوری داده ها باشند، دستمزد بیشتری از برنامه‌نویسان اساسی سند تحصیلی لیسانس تعلق می‌گیرد.

داشتن گواهینامه‌های آموزشی دارای و گذراندن برخی از دوره‌های آموزشی، می‌تواند بر روی حقوق برنامه نویس فرانت اند تأثیرگذار باشد. شما می‌توانید دارای گذراندن هر یک از ضمن بالا بردن مهارت‌های خویش در برنامه‌نویسی سمت کاربر، یک مدال معتبر هم به رزومه خود در همین  اضافه کنید. دریافت هر مدال، خیر تنها اقبال شما به جهت پیدا کردن کار مطلوب را ارتقا می‌دهد بلکه می‌تواند بر روی دستمزد پیشنهادی کارفرما به شما، تأثیرگذار باشد.

مقایسه حقوق و دستمزد برنامه نویس فرانت اند مهم حقوق و دستمزد دیگر استک‌های برنامه‌نویسی

مقایسه <span class=changed>حقوق</span> برنامه نویس فرانت اند <span class=changed>دارای</span> دیگر استک های برنامه نویسی” width=”900″ height=”600″ loading=”lazy” /></p>
<h3 style=مقایسه دستمزد برنامه‌نویسی فرانت اند حساس دستمزد برنامه نویسی بکند

در علیه برنامه‌نویسی فرانت اند، برنامه‌نویسی بکند قرار دارد. خواسته از برنامه‌نویسی back-end، کدنویسی بخش‌هایی از وبسایت هست که در سمت سرور قرار دارا‌هستند و کاربران نمی‌توانند اهمیت آن‌ها تعامل داشته باشند یا این که آن‌ها را ببینند.

تفاوت زیادی فی مابین دستمزد دریافتی یک برنامه‌نویس سمت کاربر اساسی حقوق و دستمزد دریافت یک برنامه‌نویس سمت سرور وجود ندارد و این برنامه‌نویسان، دستمزد نسبتا یکسانی می‌گیرند.

مقایسه دستمزد برنامه نویس فرانت اند اهمیت دستمزد برنامه نویس فول استک

برنامه‌نویسان فول استک بالاترین حقوق و دستمزد و دستمزدها را در مرزوبوم ما و در سراسر دنیا دارند. کمترین حقوق و دستمزد برنامه‌نویسی فول استک در ایالات متحده آمریکا حدود ۹۰ هزار دلار بر سال است.

به طور کلی می‌توان گفت که درآمد برنامه نویس فرانت اند حدود ۹۰ % کمتر از یک برنامه‌نویس فول استک است.

مقایسه درآمد برنامه نویس فرانت اند مهم سایر استک‌های برنامه‌نویسی

درآمد برنامه‌نویسان فرانت اند تفاوت چندانی اساسی مهندسین نرم‌افزار و برنامه‌نویسان گوشی ندارد و این برنامه‌نویسان نسبتاً به یک میزان حقوق و دستمزد می‌گیرند. مهم این حال، دیگر توسعه‌دهندگان وب و نیز، طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) حقوق و دستمزد کمتری در مقایسه دارای برنامه‌نویسان سمت کاربر دارند.

یک برنامه‌نویس فرانت اند چطور می‌تواند حقوق بیشتری داشته باشد؟

افزایش درآمد برنامه نویس سمت کاربر

با این‌که برنامه‌نویسان سمت کاربر حقوق و دستمزد نسبتا مهربانی در مقایسه مهم بخش اعظم مشاغل دارا‌هستند البته با دقت به تورم زیاد شدید و هزینه‌های بالای زندگی به ویژه در شهر تهران که صاحب خانه بیشتر کسب‌وکارهای مستمند برنامه‌نویسان است، احتمال دارد به عنوان یک برنامه‌نویس front-end مستمند درآمد بالاتری باشید. خوشبختانه همواره روش‌هایی برای به دست آوردن درآمد از نحوه برنامه‌نویسی وجود دارد. به جهت این که بتوانید به تیتر یک برنامه‌نویس فرانت اند، درآمد بیشتری داشته باشید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱- مهارت‌های بیشتری بیاموزید

یک برنامه‌نویس هرگز نباید به مهارت‌هایی که دارااست اکتفا نمایید و همواره باید در هم اکنون یادگیری باشد. برنامه‌نویسی شغلی است که دارای رویش و تحول فناوری، به سرعت مبتلا دگرگون سازی می‌شود و در صورتی که برنامه‌نویسی خودش را اهمیت تغییرات دنیای فناوری تطبیق ندهد، هرگز نمی‌تواند پیشرفت کند و احتمال دارد حتی موقعیت‌های شغلی کنونی خود را هم از دست بدهد.

به علاوه، شما می‌توانید با یاد گرفتن مهارت‌هایی مازاد بر مهارت‌های اضطراری و واجب برنامه‌نویسی front-end، مثل مهارت‌های زیر، بخت پیدا کردن یک شغل اساسی دستمزد و دستمزد فراتر را بالا ببرید:

زبان انگلیسی

یکی از ضرورت‌های هر زمینه دارای ربط اساسی فناوری، زبان انگلیسی است. به تیتر نمونه هنگامی یک برنامه‌نویس فرانت اند کلیدی یک نقص‌ مواجه می‌شود، می بایست بتواند به لهجه انگلیسی در google خط مش حل ایراد را جستجو کند. به علاوه، بعضا از کارفرمایان در استخدام برنامه نویس فرانت اند در همه سطوح، حیاتی متعددی به جهت مکالمه به لهجه انگلیسی هم قائل هستند. به تیتر مثال، بعضی از وبسایت‌ها اهمیت مخاطبان بین‌المللی می‌باشند و ممکن هست نیاز باشد برنامه‌نویسان فرانت اند اصلی این مخاطبان برای برطرف کردن مشکلات سمت کاربر، مکالمه داشته باشند.

آشنایی حساس فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های JS

نه تنها آشنایی! بلکه فهمیدن React یا این که Angular به جهت پیدا نمودن یک شغل پردرآمد به عنوان برنامه‌نویس سمت کاربر، از کلیدی زیادی برخوردار است.

مهارت در توسعه تجاری اپلیکیشن‌های ذیل وب

یکی دیگر از مهارت‌هایی که می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی حقوق برنامه نویس فرانت اند داشته باشد، مهارت به کار گیری از علم و مهارت‌های فنی در یک پروژه تجاری است. ایجاد اپلیکیشن‌های با میزان مرغوب بودن برای مشتریان، نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل انعطاف مانند مهارت‌های ارتباطی، کار تیمی و عمل کردن پایین فشار است. به جهت به دست آوردن این مهارت می بایست تجربه فعالیت کردن در پروژه‌های تجاری را داشته باشید.

آشنایی حداقلی اصلی فناوری‌های بکند

به ویژه درصورتیکه در شرکت نرم‌افزاری کار می‌کنید و حساس دیگران روی یک پروژه همکاری دارید، شناخت در حد جزئی دارای فناوری‌های بکند و فهمیدن اینکه همین فناوری‌ها چطور می بایست خودشان را حساس کدهای شما انطباق دهند یا روی آن اثر بگذارند، می‌تواند مضاعف اثرگذار باشد. حیاتی این که شما در سمت عضو فعالیت می‌کنید و برنامه‌نویسان بکند در سمت سرور سرگرم میباشند ولی در نهایت، هر دو مجموعه بکند و فرانت اند، به جهت تولید یک محصول واحد فعالیت می‌کنند.

هر یک از مهارت‌های فوق می‌توانند تأثیر مثبت زیادی بر روی دستمزد برنامه نویس فرانت اند داشته باشند و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها، رجوع سرمایه لطف دارد.

۲- به دنبال کارفرمایانی باشید که شما را در سود خویش سهم دار می‌کنند

اگر می‌خواهید به عنوان یک برنامه‌نویس بکند درآمد بسیار لطف داشته باشید، به جای کار کردن اصلی حقوق و دستمزد ثابت برای یک سازمان، به دنبال کارفرمایانی باشید که شما را در سود خویش سهیم می‌کنند.

بسیاری از استارت آپ‌ها برای جذب برنامه‌نویسان نابغه کلیدی همین سیاست پیش می‌روند و سهمی از سود سازمان را دارای برنامه‌نویسان خود سهم دار می‌شوند.

البته همین کار پاره ای ریسک دارد و ممکن است بعضی وقت‌ها کلیدی باخت همپا باشد. داشتن یک دستمزد ثابت چنین ریسکی ندارد البته حقوق برنامه نویس فرانت اند در سازمان‌هایی که به برنامه‌نویسان خود دستمزد ثابت می‌دهند، هرگز آنقدر دوچندان نمیباشد که بتوانید کلیدی آن، به معنای واقعی کلمه و واژه پولدار شوید. در مقابل، در صورتی که دارای یک استارت آپ به شکل درصدی همکاری داشته باشد و آن استارت آپ بتواند به یک سازمان بزرگ و موفق تبدیل شود، شاید آنقدر پولدار می‌شوید که می بایست یک حسابدار فردی به جهت خویش استخدام کنید!

۳- مدام فعالیت خود را عوض کنید

یکی از سیاست‌هایی که می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی حقوق برنامه نویس فرانت اند داشته باشد، تغییر و تحول مداوم شغل است. یک برنامه‌نویس هیچوقت نباید به یک سازمان تعصب داشته باشد و خودش را دارای تعهد به فعالیت کردن برای یک سازمان کند بلکه برنامه‌نویسان بایستی به موازات افزایش مهارت و تجربه خود، همواره به فکر جایگاه‌های شغلی بهتر در سازمان گذشته یا در سازمان‌های دیگر باشند.

شما به عنوان یک برنامه‌نویس سمت کاربر می بایست زود به زود، رزومه خود را به‌روز‌رسانی کنید و هرگز، حتی درصورتیکه از نظر خودتان بهترین شغل جهان را دارید، جستجوی عمل را متوقف نکنید. به یاد داشته باشید که ممکن می باشد همواره فرصت‌های شغلی بهتری برای شما وجود داشته باشد و یکی از از عارضه ها مهم عدم پیشرفت حرفه‌ای در برنامه‌نویسی، ترس از تغییر‌و تحول است.

به عنوان یک برنامه‌نویس فرانت اند، فرصت‌های شغلی دوچندان زیادی به جهت شما وجود دارد، فقط به اندازه هست سری به بزنید و برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس فرانت اند، رزومه بفرستید. اگر هنور رزومه‌ استاندارد و حرفه‌ای ندارید اصلی به کارگیری از سرویس رزومه ساز آنلاین در عرض چندین دقیقه برای خود رزومه‌ای دوزبانه بسازید.

۴- انجام کارهای جانبی و فریلنسینگ

یکی از بهترین روش‌هایی که یک برنامه‌نویس front-end می‌تواند از طریق آن، درآمد خود را ارتقاء دهد، انجام کارهای جانبی و فریلنسینگ است.

به تیتر نمونه درصورتیکه شما در یک سازمان استخدام می باشید و یک حقوق و دستمزد ثابت دریافت می‌کنید، می‌توانید کلیدی انجام کارهای جانبی در ساعت ها غیر کاری، روزهای تعطیل و تایم ها فراغت خود، درآمد جانبی فراوان مهربانی داشته باشید. بیشتر همین امور به رخ فریلنسینگ یا پروژه‌ای هستند.

اگر واقعا به برنامه‌نویسی سمت کاربر علاقه‌مند باشید، از کار نمودن در ساعات غیر کاری و تایم ها فراغت خود، لذت خواهید پیروزی و این کار منجر خستگی و فرسودگی شما نخواهد شد. به علاوه، اهمیت همین روش می‌توانید حتی درآمد جانبی بیشتری از حقوق و دستمزد اثبات خویش داشته باشید.

همچنین، می‌توانید به صورت یک فریلنسر کل وقت سرگرم به فعالیت شوید و به دست آوردن و فعالیت فریلنسینگ خویش را رویه بیاندازید. دارای این که برنامه‌نویسی فرانت اند به رخ فریلنسینگ امنیت شغلی عمل کردن برای یک سازمان اعتبار اهمیت یک حقوق و دستمزد اثبات را ندارد و ممکن می باشد در شروع عمل پیدا کردن مشتری و به دست آوردن دارای کمی دشوار باشد ولی درصورتیکه فعالیت شما بگیرد، درآمد شما می‌تواند به یک‌سری برابر موقعیت‌های استخدام برنامه نویس فرانت اند حساس تجربه در یک شرکت بزرگ برسد.

۵- فروش تم‌‌ها و قالب‌های وبسایت

فروش تم و قالب وبسایت

یکی از خوبی‌های برنامه‌نویسی این می باشد که شما می‌توانید از طرز آن، محصولات خویش را ایجاد نمایید و کسب و کار خودتان را داشته باشید.

Related Posts: