سرمایه‌گذاران استارت‌آپ در مراحل اولیه: گزارش می‌گوید اکثر سرمایه‌گذاران در مراحل اولیه، بازی خاموش 2023 را مشاهده می‌کنند.

بر اساس گزارش شرکت بدهی ریسک پذیر InnoVen Capital، بیش از 80 درصد از سرمایه گذاران در اکوسیستم استارت آپی در مراحل اولیه معتقدند که فعالیت سرمایه گذاری در سال 2023 با سرعت کمتری نسبت به سال گذشته خواهد بود.

برای این گزارش، این شرکت 20 سرمایه گذار در مراحل اولیه از جمله Blume Ventures، WaterBridge Ventures، India Quotient، Kae Capital و دیگران را مورد بررسی قرار داد.

ET در اوایل این ماه گزارش داد که استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه که قبلاً از زمستان تأمین مالی مصون بودند، در سه ماهه اول سال 2023 نیز شاهد کاهش بودجه بوده‌اند. گزارش InnoVen Capital همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که سال 2022 به شدت از سرمایه‌گذاری شروع شد. شتاب سال 2021، اوضاع در نیمه دوم سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: «در سال 2022، تنها 20 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خود را نسبت به سال 2021 گزارش کردند. تقریباً 40 درصد از سرمایه‌گذاران کاهش تعداد معاملاتی را که بسته‌اند گزارش کردند».

پیش بینی فعالیت های تامین مالی برای سال 2023ETtech

بر اساس داده‌های Venture Intelligence، در دوره‌های سرمایه‌گذاری Seed- و Series-A در ژانویه تا مارس، سرمایه‌گذاری 712 میلیون دلاری به ثبت رسیده است که کمتر از نیمی از 1.92 میلیارد دلار ثبت شده در سه ماهه مشابه سال گذشته است. تعداد معاملات نیز در این مدت از 248 به 115 معامله کاهش یافته است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

آشیش شارما، شریک مدیریت InnoVen Capital، در صحبت با ET، گفت که سطح سرمایه‌گذاران حتی در اکوسیستم مراحل اولیه بالا رفته است.

«در مراحل اولیه، سرمایه‌گذاران به اندازه رشد و استارت‌آپ‌های در مرحله آخر نگرانی‌های ارزش‌گذاری ندارند. با وجود پودر خشک، سرمایه گذاران همچنان کند پیش می روند زیرا نوار بالا رفته است. تمام ترس از دست دادن وجود ندارد. آنها در ایجاد این باور فکر می کنند که این مدل واقعاً متمایز است و می تواند اقتصاد واحد مثبت را در طول زمان ارائه دهد.”

گزارش InnoVen Capital همچنین نشان داد که 55٪ از سرمایه گذاران مورد بررسی معتقد بودند که شرکت های اولیه در سال 2022 به طور کلی بیش از حد ارزش گذاری می شوند.

روند سرمایه گذاری در مراحل اولیهETtech

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که علیرغم کندی کلی سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در طول سال 2022، ارزیابی‌ها برای دورهای سرمایه‌گذاری Seed یا Pre-Series-A در سطح مشابه سال 2021 باقی ماند و تقریباً نیمی از معاملات در ارزش‌گذاری بین 5 تا 10 میلیون دلار امضا شد. دامنه. تقریباً یک پنجم استارت‌آپ‌های اولیه ارزشی بالای 10 میلیون دلار داشتند.

شارما به ET گفت که سرمایه‌گذاران در فضای اولیه به دنبال بنیان‌گذاران باکیفیت خواهند بود و به این نکته اشاره می‌کند که کیفیت تیم موسس «بیش از حد نمایه‌سازی» وجود دارد.

«سرمایه‌گذاران به دنبال بنیان‌گذاران مأموریت‌محور هستند که بتوانند اجرا کنند و انعطاف‌پذیر باشند. وقتی بازار داغ است، شما همیشه بنیان‌گذارانی دارید که به دنبال موفقیت سریع و رضایت فوری هستند. سرمایه گذاران بر این باورند که بازار با یک سوگیری منفی به سمتی می رود و آنها به دنبال بنیانگذارانی هستند که آماده باشند تا در سنگرها وارد شوند و برای بلندمدت بسازند، حتی اگر فضای تامین مالی تنگ بماند.

انتظارات سرمایه گذاران برای 3 بخش برتر سال 2023ETtech

شارما افزود: «سرمایه‌گذاران از بنیان‌گذاران بار دوم یا افرادی که تجربه CXO یک شرکت بزرگ را دارند، حمایت می‌کنند، زیرا آنها سابقه اجرایی و توانایی جذب استعدادهای خوب و همچنین افزایش سرمایه دارند.

تمرکز بر افزایش دقت لازم که در این گزارش برجسته شده است نیز در معاملات اواخر و مرحله رشد برجسته شده است. ET پیش از این گزارش داده بود که بسته شدن معاملات به دلیل عدم تطابق در انتظارات ارزش گذاری بین بنیانگذاران و سرمایه گذاران بالقوه، علاوه بر بررسی دقیق تری که توسط سرمایه گذاران انجام می شود، زمان بیشتری به طول می انجامد. این جدول زمانی طولانی شبیه به آنچه در سال های پیش از همه گیری 2018-2019 شاهد بودیم است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.