سهام: شاخص های سهام برای سومین جلسه سقوط کردند

بمبئی: شاخص‌های معیار هند در روز پنج‌شنبه کاهش یافت و برای سومین جلسه متوالی به دلیل فروش غول مصرف‌کننده ITC و بزرگترین وام‌دهنده هند SBI پس از نتایج سه ماهه چهارم، زیان را افزایش داد.

هر دو شاخص در معاملات اولیه افزایش یافته بودند، اما در قسمت آخر جلسه، سودها از بین رفت. Sensex به 61431.74 رسید که 128.90 واحد یا 0.21 درصد نسبت به بسته شدن روز چهارشنبه کاهش داشت. Nifty 51.80 واحد یا 0.28 درصد نسبت به نزدیک قبلی کاهش یافت و به 18129.95 رسید.

در روز پنجشنبه، سرمایه گذاران سبد خارجی (FPI) خریداران خالص برای شانزدهمین جلسه متوالی بودند. بر اساس داده‌های موقت بورس اوراق بهادار، صندوق‌های خارج از کشور به طور خالص سهام در بخش نقدی به ارزش 970.18 کرور روپیه خریداری کردند در حالی که موسسات داخلی فروشندگان خالصی به مبلغ 849.96 کرور بودند.

از آغاز ماه مه، صندوق های خارجی سهامی به ارزش نزدیک به 17500 کرور روپیه با احتساب اعداد موقت روز پنجشنبه خریداری کرده اند. این به Nifty کمک کرد تا 10٪ از پایین ترین سطح مارس افزایش یابد، اما فروش در سه روز گذشته حدود 1.5٪ از سودهای اخیر را کاهش داد.

در آسیا، بیشتر شاخص‌ها به افزایش رشد یک شبه وال استریت پایان دادند، به این امید که ایالات متحده به توافقی برای افزایش سقف بدهی خود و جلوگیری از نکول نزدیک‌تر شده است.