سهام: صندوق های سرمایه گذاری باعث افزایش وزن در سهام فناوری اطلاعات و داروسازی می شوند

همانطور که Sensex و Nifty روند پیروزی خود را حفظ کردند ، مدیران صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ماه سپتامبر بر موضوعات با پیش بینی سود تمرکز کردند. خانه های صندوق پیشرو دارایی خود را در عملکردهای اخیر – فناوری و مراقبت های بهداشتی – به بالاترین میزان در چند وقت اخیر افزایش دادند. طبق تجزیه و تحلیل کارگزاری داخلی Motilal Oswal ، قرار گرفتن در معرض صندوق های سرمایه گذاری مشترک هند در سهام فناوری به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید و در سپتامبر 11.6٪ رسید. به طور مشابه ، مواجهه صنعت با شرکت های بخش بهداشت و درمان در اوج چهار و نیم سال 8.7٪ نسبت به 30 سپتامبر بود. ET نگاهی به برخی از تغییرات قابل توجه پرتفوی ده خانه صندوق برتر توسط Asset Under Management می اندازد.


آزمایشگاه های دکتر ردی

سرپوش بازار: 85141 کرور روپیه

CMP: 5121 روپیه

خریداری شده توسط: Aditya Birla Sun Life

چند عامل توجه مدیران را به سهام شرکت جلب کرده است. اینها کنترل هزینه ، مشارکت های متعدد برای محصولات COVID-19 ، افزایش مزایای فروش اولیه بالاتر ناشی از خرید Wockhardt ، راه اندازی Remdesivir ، داروی ضد ویروس و افزایش عرضه محصولات COVID-19 در ایالات متحده و سایر بازارهای خارج از کشور و سایر محصولات است. فرصت های خاص محصول به رشد شدید درآمد شرکت در دوره مالی حاضر اشاره دارد. تحلیلگران رشد 28-37 درصدی سود هر سهم شرکت (EPS) را برای سال مالی فعلی و بعدی تخمین زده اند. برای سرمایه گذاران ، نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که ارزیابی این شرکت در هفته اول سپتامبر بسیار جذاب بود که در هفته های بعدی افزایش یافت و تا پایان ماه پایدار ماند.

خدمات مشاوره ای تاتا (TCS)

سرمایه بازار: 10،54،345 کرور

CMP: 2809 روپیه

خریداری شده توسط: SBI MF

دو دلیل مهم وجود دارد که چرا خدمات مشاوره تاتا (TCS) مورد توجه مدیران صندوق قرار گرفته است. یکی ، اظهار نظر در مورد درآمد شرکت کاملاً خوشحال کننده بود. این واقعیت هنگامی که در متن وضعیت سود مطلوب این بخش دیده می شود ، به جذابیت شرکت TCS جنجالی افزود. علاوه بر این ، ارزیابی این شرکت در اوایل ماه سپتامبر کاملاً جذاب بود و مدیران آن را به عنوان یک خرید غیرقابل مقاومت می دانستند. تحلیلگران پیش از این برآورد خود را از سود هر سهم (EPS) این شرکت به ترتیب در محدوده 15-34٪ برای FY22 و FY23 به روز کرده بودند.

نمودار MF

مفاتیس

سرپوش بازار: 26570 کرور روپیه

CMP: 1424 روپیه

خریداری شده توسط: فرانکلین تمپلتون

با درآمد 60 درصدی از محل BFSI ، این شرکت در همه گیر Covid 19 جای خوبی دارد. تحلیلگران این امر را به دلیل رشد بیشتر آن در فضای فناوری دیجیتال دوست دارند. این معاملات به طور مداوم در معاملات بزرگ در گروه بیش از 20 میلیون دلار برنده می شوند که تحلیلگران معتقدند روند رشد درآمد شرکت بسیار خوب است. آنها انتظار دارند که در سه ماهه آینده حاشیه به بهبود هزینه ها و بهبود درآمد منجر شود. ترازنامه سالم می تواند به شرکت در فرصت های رشد درآمد غیر آلی کمک کند.

زیدوس سلامتی

درپوش بازار: 11 هزار و 575 کرور

CMP: 1819 روپیه

خریداری شده توسط: صندوق سرمایه گذاری Kotak

تحلیلگران انتظار دارند رشد درآمد دو رقمی طی سه سال آینده با هدایت عمودی بزرگتر Glucon-D ، Complan ، Sugar Free حاصل از راه اندازی محصولات جدید خلاقانه باشد. حاشیه ها با هم افزایی ادغام و کارایی عملیاتی بهبود می یابند. پرتاب های جدید در طی دو یا سه سال اخیر مانند Green & SugarLite بدون قند در بخش شیرین کننده های مصنوعی ، ورود به برنزه شدن و شستشوی صورت در قسمت مراقبت از صورت و راه اندازی مایونز در بخش Nutralite به رشد کمک می کند.