سودآوری شرکت های فناوری عصر جدید: کاهش نقدینگی و دستیابی به اهداف کلیدی سودآوری برای شرکت های فناوری عصر جدید فهرست شده

کاهش نقدینگی، کاهش زیان و یافتن مسیری پایدار برای سودآوری موضوعات غالب بودند زیرا شرکت های بزرگ فناوری عصر جدید نتایج سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) خود را در این ماه اعلام کردند.

در حالی که مؤسسه هلدینگ Paytm One 97 Communications، Zomato، و PB Fintech، مادر اصلی Policybazaar، زیان خود را در سه ماهه مورد بررسی در مقایسه با دوره سال قبل کاهش دادند، سود Nykaa کاهش یافت و شرکت لجستیک Delhivery شاهد افزایش زیان خود بود.

این شرکت‌ها در دو سال گذشته در بازارهای سهام پذیرفته شده‌اند و از زمان عرضه اولیه شاهد کاهش قیمت سهام خود بوده‌اند.

ETtech به نکات برجسته مالی پنج شرکت فناوری عصر جدید نگاه می کند، زیرا آنها با واقعیت پس از همه گیری و افزایش نظارت سرمایه گذاران سازگار می شوند.

Paytm: این شرکت بزرگ فین‌تک رشد درآمد بالایی را در پرداخت‌های دیجیتال، اشتراک بازرگانان و کسب‌وکارهای توزیع وام خود ثبت کرده است. درآمد سه ماهه آن از عملیات با 13 درصد متوالی و نزدیک به 51 درصد نسبت به سال قبل به 2334.5 کرور روپیه افزایش یافت. در بخش خدمات پرداخت اصلی، درآمد نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش یافت و به 1467 کرور رسید.

علاوه بر این، زیان Paytm در سه ماهه چهارم منتهی به 31 مارس از 762.5 کرور در سال گذشته به 167.5 کرور کاهش یافت. با کنار گذاشتن هزینه‌های مربوط به سهام کارکنان، سود عملیاتی تعدیل‌شده 31 کرور روپیه، 9 ماه قبل از پیش‌بینی‌ای که در راهنمای خود انجام داده بود، ثبت کرد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


زوماتو: ضرر خالص تلفیقی پلتفرم تحویل مواد غذایی و مواد غذایی از 360 کرور در سال گذشته به 188 کرور روپیه کاهش یافت که بسیار کمتر از انتظارات خیابانی 356 کرور بود. درآمدهای تلفیقی نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش یافت و به 2056 کرور روپیه رسید اما کمی کمتر از 2122 کرور روپیه تخمینی بود. ارزش ناخالص کالای آن با 17 درصد افزایش به 2040 کرور روپیه رسید. در حالی که تعداد کل سفارش‌ها در سه ماهه دوم 25 درصد افزایش یافت و به 39.2 میلیون سفارش رسید، میانگین ارزش سفارش مجدداً به 522 روپیه کاهش یافت که از 553 روپیه در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2022 کاهش یافت.

همچنین بخوانید | Zomato سه قرار ملاقات کلیدی می گذارد. راکش رانجان را به عنوان مدیر عامل تحویل غذا ارتقا می دهد

نیکا: FSN E-Commerce Ventures، که پلتفرم زیبایی و مد Nykaa را اداره می‌کند، در سه‌ماهه ژانویه تا مارس شاهد افزایش 33 درصدی درآمد خود در سال به 1,301 کرور روپیه بود. با این حال، سود خالص آن با افزایش هزینه ها با 71.83 درصد کاهش به 2.4 کرور روپیه رسید.

مجموع هزینه‌های Nykaa با افزایش هزینه‌های مواد مصرفی، هزینه‌های مزایای کارکنان، هزینه‌های مالی و سایر هزینه‌ها، 33 درصد افزایش یافت و به 1302 کرور روپیه رسید. ماه گذشته، این شرکت پس از یک رشته خروج از سطح بالا از ابتدای سال 2023، تعداد زیادی از مدیران ارشد را در تیم‌های فناوری، مالی، تجاری و بازاریابی خود منصوب کرد.

همچنین بخوانید | پنج مدیر کلیدی Nykaa را به دلیل فشار بر قیمت سهام خرده فروش لوازم آرایش ترک کردند

تحویل: شرکت تدارکاتی Delhivery که بر تجارت الکترونیک متمرکز است، گفت که درآمد سه ماهه مارس این شرکت نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافته و به 1859 کرور روپیه رسیده است و ضرر خالص آن از 119 کرور به 158 کرور افزایش یافته است. در یک پرونده مبادله ای گفت که هزینه ها از 2254 کرور به 2107 کرور روپیه 6 درصد کاهش یافته است.

این شرکت اعلام کرد Ebitda تعدیل شده آن در سه ماهه مثبت شد و به 6 کرور روپیه رسید در مقابل ضرر 67 کرور روپیه در سه ماهه سوم سال مالی 23. این شرکت مستقر در گورگان شاهد بوده است که سهم بازار خود در محموله‌های تجارت الکترونیک به 21.5 درصد در سال مالی 23 از 23 درصد در سال مالی 22 کاهش یافته است. طبق گزارش شرکت کارگزاری برنشتاین، انتظار می‌رود تا سال مالی 30 به 19 درصد کاهش یابد.

PB Fintech: PB Fintech، که تجمیع بیمه Policybazaar و بازار اعتباری Paisabazaar را اداره می‌کند، زیان خالص قابل توجهی کمتری را برای سه ماهه چهارم مالی با 9 کرور روپیه در مقایسه با 220 کرور روپیه در سال گذشته گزارش کرد.

این شرکت گفت که درآمد عملیاتی در سه ماهه مارس 61 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و به 869 کرور روپیه رسیده است. PB Fintech یک Ebitda تلفیقی تعدیل شده مثبت 28 کرور روپیه برای سه ماهه چهارم منتشر کرد و به دنبال کسب سود پس از کسر مالیات در سال مالی 24 بود.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.