صندوق سرمایه گذاری مشترک بین المللی: صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های بین المللی را قبل از شروع قوانین مالیاتی جدید از اول آوریل باز می کنند.

پس از اینکه آخرین لایحه مالی، مزایای مالیاتی را برای طرح‌های پس‌انداز بدهی‌محور از اول آوریل حذف کرد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی پذیرش مشارکت‌های یکجا در برنامه‌های سهام بین‌المللی خود را از سر گرفتند. طرح‌های خشکی که در بازارهای خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌عنوان صندوق‌های بدهی محلی برای اهداف مالیاتی تلقی می‌شوند.

حداقل سه شرکت مدیریت دارایی (AMC) با هم 16 برنامه صندوق سرمایه گذاری مشترک بین المللی را برای سرمایه گذاری های یکجا تا میزان مجاز قانونی افتتاح کرده اند. اصلاحیه‌های لایحه مالی که از سال مالی آینده که از اول آوریل آغاز می‌شود، اعمال می‌شود، مزایای شاخص‌سازی را برای طرح‌های پس‌انداز بدهی‌محور حذف می‌کند.

صندوق مشترک Edelweiss از 27 مارس هفت صندوق بین‌المللی خود را برای اشتراک و تراکنش‌های جابه‌جایی باز کرده است، در حالی که Mirae شش طرح از این قبیل و فرانکلین تمپلتون سه طرح را افتتاح کرده است. صندوق سرمایه گذاری مشترک DSP، صندوق مشترک Motilal Oswal، Axis MF، Nippon India AMC و ICICI Prudential Mutual Fund برخی دیگر از صندوق های سرمایه گذاری هستند که به پذیرش سرمایه گذاری بدون محدودیت ادامه داده اند.


رادیکا گوپتا، MD و مدیر عامل Edelweiss AMC گفت: “ما این را فرصتی عالی برای استفاده از اصلاحات بازار می‌دانیم و می‌خواهیم به سرمایه‌گذاران فرصتی برای استفاده از مزایای مالیاتی با سرمایه‌گذاری قبل از 31 مارس ارائه دهیم.”

در فوریه 2022، برخی از این مدیران دارایی، سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صندوق‌های مشترک را به دلیل نزدیک شدن این مبالغ به محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور به حالت تعلیق درآوردند. محدودیت کلی برای سرمایه گذاری های خارجی صندوق های مشترک 7 میلیارد دلار است، در حالی که 1 میلیارد دلار دیگر را می توان در صندوق های مبادله ای یا ETF سرمایه گذاری کرد.

این پنجره به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا قبل از 31 مارس پول خود را مستقر کنند و از مزایای نمایه سازی استفاده کنند. برای سرمایه گذاری در این محصولات که قبل از 31 مارس انجام شده و برای بیش از سه سال نگهداری می شود، سرمایه گذاران باید 20٪ مالیات بر عایدی سرمایه بلندمدت با نمایه سازی بپردازند که به طور بالقوه بدهی مالیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

از اول آوریل، عایدی سرمایه ناشی از سرمایه گذاری در طرح های صندوق های سرمایه گذاری بدهی به درآمد مشمول مالیات پس انداز کننده اضافه می شود و بر عایدی مطابق با نرخ صفحه مالیات بر درآمد مشمول مالیات می شود. در آخر هفته، صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاران را تحت فشار قرار دادند. تا قبل از 31 مارس در برنامه های بدهی خود پول بگذارند.

Nirav Karkera، سرپرست تحقیقات Fisdom گفت: “ارزش ها در بازارهای ایالات متحده کاهش یافته است؛ بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در چند روز آینده هستید، بهتر است این کار را اکنون انجام دهید زیرا از مزایای اضافی مالیات برخوردار هستید.” .

تحلیلگران و برنامه‌ریزان مالی به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که صرفاً برای استفاده از مالیات‌های پایین‌تر، از مرز فراتر نروند.

کارکرا گفت: “سرمایه گذاران باید 10 تا 15 درصد از پرتفوی ها را در صندوق های بین المللی با هدف تنوع بخشیدن به سبد سهام خود و دسترسی به مشاغل خاص که در هند در دسترس نیستند، قرار دهند.”

او سرمایه گذاری در صندوق نزدک 100 را توصیه می کند که در یک سال گذشته 7.5 درصد از دست داده است و شاخص S&P 500 که در یک سال گذشته 3.6 درصد از دست داده است.

برنامه‌ریزان مالی بر این باورند که سرمایه‌گذاران خرد که سفر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده‌اند، ابتدا باید سبد هندی خود را بسازند و وارد این عجله نشوند.

نیکیل گوپتا، بنیانگذار Sage Capital، می گوید: «سرمایه گذاران خرده فروشی با پرتفوی های کوچک و نه در محدوده مالیاتی بالا، نیازی به عجله برای سرمایه گذاری در خارج از کشور ندارند.

1