صندوق سرمایه گذاری مشترک فرانکلین تمپلتون برای جلب وضوح از SC در مورد سفارش کارناتاکا HC

صندوق سرمایه گذاری مشترک فرانکلین تمپلتون به دادگاه عالی مراجعه کرده است تا در مورد جنبه های دستور دادگاه عالی کارناتاکا در مورد بسته شدن شش طرح بدهی خود به دادگاه عالی مراجعه کند.

یک فرد آشنا با این توسعه گفت که خانه صندوق برای تفسیر دادگاه اوج در مورد مکانیزم بازگشت پول به دارندگان این طرحها درخواست خواهد کرد.

پیش از این ، دادگاه عالی کارناتاکا به فرانکلین دستور داده بود که قبل از پایان دادن به برنامه ها ، رضایت مالکان را بدست آورد. روز دوشنبه ، خانه صندوق در یادداشتی به مالكان مالك اعلام كرد كه به دنبال تأیید آنها از میان گزینه های دیگر است.

در یادداشت سانجی ساپره ، رئیس جمهور ، “پس از بررسی های دقیق ، ما تشخیص داده ایم که برای اطمینان از اجرای مناسب قانون به نفع صاحبان صنف ، لازم است از دادگاه عالی شریف مداخله قضایی شود.” ، فرانکلین تمپلتون AMC (هند).

خانه صندوق برای جستجوی وضوح در این زمینه دادخواست ویژه مرخصی (SLP) را ارائه داده است.

محل اختلاف در اینجا بخش 18 (15) (C) از مقررات صندوق سرمایه گذاری مشترک Sebi است ، که در مورد شرایطی که می تواند یک طرح صندوق را منحل کند صحبت می کند. اینها یک دستورالعمل توسط Sebi یا تصمیمی است که توسط مالکان مالکیت یا تصویب شده توسط خانه صندوق سرمایه گذاری مشترک گرفته شده است.

فرانکلین در حالی که این طرح ها را حل می کرد ، از امانت داران خود مجوز گرفته بود ، در حالی که دستور دیوان عالی کشور آن را ملزم به نزدیک شدن به بنگاه داران می کند.

“بندهای آیین نامه 18 در مورد نیاز به تصویب در مقابل الزام به اطلاع سبی ابهاماتی دارند. مقررات در این باره سکوت می کنند ، “گفت Sumit Agrawal ، شریک ، مشاوران حقوقی Regstreet. “با رد ادعاهای سبی و فرانکلین ، HC کارناتاکا به طور هماهنگ مقررات مربوط به مقررات MF را خوانده و معتقد بود که رضایت دارندگان واحد برای لغو یا بازخرید زودرس لازم است.”

در 24 اکتبر ، دادگاه عالی دادگاه عالی کارناتاکا ، هنگام تحویل سفارش ، مشاهده کرده بود که سبی باید نقش پیشگیرانه تری در این موضوع داشته باشد.