صندوق سرمایه گذاری مشترک محتاطانه ICICI ETF بانک ICICI Prudential Nifty PSU را راه اندازی کرد

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک محتاطانه ICICI راه‌اندازی ICICI Prudential Nifty PSU Bank ETF را اعلام کرده است. ETF منعکس کننده عملکرد 12 شرکت بانک PSU است که بخشی از شاخص را تشکیل می دهند.

NFO برای اشتراک در 15 مارس 2023 بسته می شود.

چینتان هاریا، رئیس استراتژی سرمایه‌گذاری ICICI Prudential AMC، در مورد راه‌اندازی این محصول گفت: «در دهه گذشته، بانک‌های PSU به دلیل بهبود کارایی، رویکرد مشتری‌محور، برتری فناوری و بهبود ریسک دستخوش تحول شده‌اند. چارچوب های مدیریتی در نتیجه، از سال 2018، NPA های خالص بیش از 65 درصد کاهش یافته است در حالی که نسبت کفایت سرمایه تقریباً 15 درصد افزایش یافته است. این بهبود در بازار سهام نیز منعکس شده است، زیرا Nifty PSU Bank TRI بازدهی بهتری نسبت به Nifty 50 TRI و Nifty Bank TRI در چند سال گذشته داشته است.


در سال 2022، در حالی که سودهای گسترده ای در بسته بانکی وجود داشت، این بانک های بخش دولتی بودند که پیشتاز رالی شدند. سرمایه‌گذاران ممکن است سرمایه‌گذاری دوره‌ای را در نظر بگیرند، زیرا باعث می‌شود واحدهای بیشتری در زمان اصلاح بازار جمع‌آوری کنند. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این به افزایش بازده زمانی کمک می کند که بازارها به دلیل میانگین هزینه خرید واحد پایین تر، بالاتر می روند.

به گفته صندوق سرمایه گذاری، دلایلی که باعث می شود سرمایه گذار در ETF بانک ICICI Prudential Nifty PSU Bank سرمایه گذاری کند، اینها هستند:

• تقاضای قوی – بانک ها با پذیرش سپرده و وام دادن به افراد نیازمند واسطه می شوند و در نتیجه استفاده بهینه از منابع کمیاب را تسهیل می کنند.

• رشد اقتصادی – بانک‌های PSU به دلیل بهره‌مندی از تمام بخش‌های اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی کشور را به‌طور مؤثر جذب کرده‌اند. بهبود کیفیت دارایی – کیفیت دارایی‌ها به دلیل اصلاحات در حال بهبود است که ممکن است منجر به کاهش ریسک و بازده بالاتر شود.

• سرمایه مورد نیاز پایین – برای حداقل مبلغ سرمایه گذاری 1000 روپیه، سرمایه گذار این فرصت را پیدا می کند که در اکثر بانک های بزرگ کشور سرمایه گذاری کند.