صندوق سرمایه گذاری مشترک Axis ETF Axis S&P BSE Sensex را راه اندازی کرد

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک Axis راه‌اندازی پیشنهاد صندوق جدید خود را از Axis S&P BSE Sensex ETF، یک صندوق سرمایه‌گذاری با پایان باز که S&P BSE Sensex TRI را ردیابی می‌کند، اعلام کرده است. آشیش نایک این صندوق را مدیریت خواهد کرد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری 100 میلیون تومان می باشد. 5000 و در مضربی از Re 1. صندوق جدید معیار S&P BSE Sensex TRI را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند تا با سرمایه‌گذاری در ETFهای سهام داخلی بر اساس دیدگاه سرمایه‌گذاری بالا به پایین مدیر صندوق، آلفا تولید کند.

ETF ها به زودی به یکی از محبوب ترین ابزارهای سرمایه گذاری در استراتژی های غیرفعال تبدیل می شوند، زیرا آنها پرتفوی شاخص زیربنایی را در حالی که در واحدهای بایت اندازه در بورس با قیمت های تعیین شده بازار معامله می کنند، تکرار می کنند.


هدف سرمایه گذاری Axis S&P BSE Sensex ETF ارائه بازده قبل از هزینه هایی است که با کل بازده شاخص S&P BSE Sensex TRI مطابق با خطاهای ردیابی مطابقت دارد.

به گفته خانه صندوق، این طرح تلاش می‌کند تا حد امکان در سهامی که بخشی از شاخص پایه را تشکیل می‌دهند، با همان نسبت طبق شاخص سرمایه‌گذاری کند. اساساً، 95٪ تا 100٪ از سرمایه گذاری ها در ابزارهای سهام تحت پوشش S&P BSE Sensex TRI و بقیه در سرمایه گذاری های بدهی و بازار پول انجام می شود. تا این حد از یک استراتژی سرمایه گذاری منفعل پیروی می کند، به جز در حد تامین نقدینگی و الزامات هزینه.

از آنجایی که هدف این طرح سرمایه‌گذاری و حفظ قرار گرفتن در معرض ETF داخلی بیش از 95 درصد خالص دارایی‌ها در همه زمان‌ها است، رفتار مالیاتی حاصل از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک خواهد بود. با توجه به ساختار صندوق سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاران می توانند از طریق گزینه های سیستماتیک مختلف مانند SIP ها، STP ها و سرمایه گذاری های یکجا سرمایه گذاری کنند.

برخی از ویژگی های کلیدی صندوق عبارتند از:
راه حل سرمایه گذاری غیرفعال کم هزینه: راه حلی بدون دردسر برای سرمایه گذارانی که به دنبال یک محصول سهام کم هزینه هستند
حذف سوگیری: از آنجایی که صندوق در شاخص پایه سرمایه گذاری می کند، سوگیری مدیر صندوق را در هنگام خرید/فروش اوراق بهادار حذف می کند.
مالیات بر حقوق صاحبان سهام: از آنجایی که تمام سرمایه گذاری ها در ابزارهای سهام تحت پوشش S&P BSE Sensex TRI انجام می شود، این طرح مشمول مالیات بر حقوق صاحبان سهام است.
تلاش برای حداقل خطای ردیابی: صندوق با مدیریت منفعلانه تلاش می کند تا حداقل خطای ردیابی را داشته باشد زیرا هدف آن تکرار معیار است.

Chandresh Nigam، MD & CEO، Axis AMC، گفت: «استراتژی‌های کم‌هزینه کارآمد سرمایه‌گذاری منفعلانه که بر ردیابی یک شاخص خاص و در عین حال تکیه بر خرد گسترده‌تر بازار تمرکز دارد، برخی از دلایل اصلی افزایش اهمیت آن در بین سرمایه‌گذاران بوده است. با راه‌اندازی ETF Axis S&P BSE Sensex، هدف ما ایجاد یک استراتژی سرمایه‌گذاری با اصطکاک کم است که بر خرد بازار گسترده‌تر همراه با اصل فلسفه «کیفیت و رشد» ما تکیه دارد تا فرصت‌های خلق ثروت را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

پیشنهاد صندوق جدید (NFO) برای اشتراک باز است و در 15 مارس بسته می شود.