صنعت ورزش فانتزی: صنعت ورزش فانتزی هند تا سال مالی 27 به 50 کرور کاربر خواهد رسید: گزارش

طبق گزارش فدراسیون ورزش های فانتزی هند (FIFS) و شرکت مشاوره Deloitte India، صنعت ورزش های فانتزی هند احتمالاً با 33 درصد CAGR (نرخ رشد سالانه مرکب) رشد خواهد کرد و تا سال مالی 27 به 50 کرور کاربر خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، این صنعت در سال مالی 22 با 31 درصد رشد به 6800 کرور روپیه رسید و انتظار می رود تا سال مالی 27 به 25240 کرور روپیه برسد.

هند با بیش از 300 پلتفرم ورزشی فانتزی (FSP) و 18 کرور کاربر، سریع ترین بازار ورزش های فانتزی در جهان در حال رشد است. علاوه بر این، حدود 60 درصد از تراکنش‌های کاربران در پلتفرم‌های ورزشی فانتزی از طریق شهرهای ردیف دوم و سوم انجام شده است.

این صنعت 15000 کرور روپیه سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) تا سال مالی 22 جذب کرد که انتظار می رود تا سال مالی 27 به 25000 کرور روپیه برسد.

در این گزارش آمده است که 4500 کرور روپیه به گروه مالیاتی کمک کرده است که انتظار می رود در پنج سال آینده به 26000 کرور روپیه برسد.

“ما از MeitY سپاسگزاریم و معتقدیم که تحت مقررات آنها، صنعت ما رشد را سرعت می بخشد، نوآوری را تحریک می کند و به شکل چشمگیری در ساختن کشور کمک می کند. ما مشتاقانه منتظر دستیابی به دیدگاه نخست وزیر (نارندرا) مودی برای تبدیل هند به یک ابرقدرت بازی جهانی هستیم.” جوی باتاچارجیا، مدیر کل FIFS گفت.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


انتظار می‌رود کمک‌های مالیات بر کالاها و خدمات (GST) از صنعت ورزش‌های فانتزی در پنج سال آینده پنج برابر افزایش یابد – از 2800 کرور در سال مالی 18 تا 22 سال مالی به 14700 کرور بین سال مالی 23 و 27 سال مالی.» تحلیل ما نشان می‌دهد که فانتزی پراشانت رائو، شریک مشاور Deloitte هند گفت: ورزش پتانسیل فوق العاده ای برای کمک به ایجاد یک اکوسیستم ورزشی انعطاف پذیر در هند و کمک قابل توجهی به اقتصاد دیجیتال این کشور دارد.

این گزارش خاطرنشان کرد که این صنعت مشاغل با مهارت بالا را برای 12800 نفر در سراسر اقتصاد ایجاد کرد که تأثیر بسیار بیشتری بر جامعه و اکوسیستم بزرگتر ایجاد کرد.

در زمان‌های اخیر علاقه فزاینده‌ای به ورزش‌های فانتزی وجود داشته است و افرادی مانند اشنیر گروور و بازیکن کریکت دیپاک چهار وارد این رقابت شده‌اند.

سرمایه‌گذاری جدید Grover، یکی از بنیانگذاران BharatPe، Third Unicorn Pvt Ltd یک برنامه ورزشی فانتزی Crickpe را راه‌اندازی کرد – تقریباً یک هفته قبل از مسابقات لیگ برتر هند (IPL) که از 31 مارس به بعد آغاز می‌شود. به طور مشابه، چهار، همراه با همسرش جایا چهار، یک سرمایه گذاری فناوری ورزشی JCDC Sports را راه اندازی کردند که پلتفرم بازی های ورزشی فانتزی TFG (بازی فانتزی تجاری) را راه اندازی کرده است. این اپلیکیشن هم در iOS و هم در گوگل پلی استور در دسترس خواهد بود.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.