طرح بدهی صندوق‌های متقابل: صندوق‌های متقابل طرح‌های بدهی را قبل از مهلت مالیاتی پیش می‌برند

صندوق های سرمایه گذاری مشترک تمام تلاش خود را می کنند تا سرمایه گذاران را وادار کنند تا قبل از 31 مارس، زمانی که مزیت مالیاتی این محصولات به پایان می رسد، در طرح های بدهی خود پول بگذارند. از سرمایه‌گذاران خواسته می‌شود که پول خود را در دسته‌های صندوق بدهی بلندمدت مانند طرح‌های سررسید هدف، صندوق‌های اوراق قرضه پویا و صندوق‌های اوراق قرضه میان‌مدت حبس کنند، حتی اگر به معنای برداشت زودهنگام از سپرده‌های ثابت بانکی باشد.

در آخر هفته، مقامات ارشد صندوق‌ها کمپین فروش را آغاز کردند و کنفرانس‌هایی را با سرمایه‌گذاران و توزیع‌کنندگان مرفه ترتیب دادند، در حالی که مدیران روابط از مشتریان خواستند از این پنجره استفاده کنند. از اول آوریل، عایدی سرمایه ناشی از سرمایه گذاری در طرح های صندوق های سرمایه گذاری مشترک بدهی به درآمد مشمول مالیات اضافه می شود و مطابق با نرخ اسلب مالیات بر درآمد مشمول مالیات می شود. دولت این تغییر غیرمنتظره را به عنوان بخشی از اصلاحات در لایحه مالی هفته گذشته انجام داد.

این بدان معناست که سود شاخص‌سازی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بدهی که خروجی مالیات را برای سرمایه‌گذاری‌هایی که بیش از سه سال نگهداری می‌شد، کاهش داد، حذف شده است. این مزیت مالیاتی باعث محبوبیت MFهای بدهی در بین سرمایه گذاران در بالاترین سطح مالیاتی شد.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند پول خود را به طرح‌هایی منتقل کنند که در ترکیبی از اوراق قرضه با رتبه AAA و AA، صندوق‌های اوراق مشارکت شرکتی و صندوق‌های ریسک اعتباری با دوره تصدی حداقل سه تا نه سال سرمایه‌گذاری کنند.

“ما به اوج چرخه نرخ بهره نزدیک شده ایم. با کاهش نرخ بهره طی سه تا پنج سال آینده، احتمال افزایش سرمایه وجود دارد. سرمایه گذارانی که به دنبال تخصیص بدهی به عنوان بخشی از تخصیص دارایی هستند، می توانند از این دوره استفاده کنند. وینیت ناندا، بنیانگذار SIFT Capital، گفت: برای دریافت این مزیت نمایه سازی اضافی.

صندوق های سررسید هدف، دسته بندی طرح بدهی های بی پایان محبوب که پول را در پایان دوره تصدی باز می گرداند، به شدت فروخته می شود. این محصول در چند ماه اخیر به دلیل کم هزینه بودن و بازدهی کم مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. با قوانین جدید، سرمایه‌گذاران می‌توانند آن‌ها را در صورتی انتخاب کنند که به رسیدن به هدفی در سال بلوغ کمک کند.

دیپاک چابریا، مدیرعامل، گفت: “سرمایه گذاران اگر به دنبال کنار گذاشتن پول برای یک هدف خاص هستند، می توانند صندوق های سررسید هدف را انتخاب کنند. در غیر این صورت صندوق های بدهی باز به خوبی کار می کنند زیرا گزینه ای برای سرمایه گذاری تا زمانی که می خواهند وجود دارد.” و بنیانگذار Axiom Financial Solutions. Nanda از SIFT صندوق اوراق قرضه ICICI All Seasons، صندوق ریسک اعتباری HDFC و صندوق میان مدت SBI را توصیه می کند.

برخی از مدیران دارایی به سرمایه گذاران هشدار می دهند که صرفاً به دلایل مالیاتی، پول را از یک طبقه دارایی به طبقه دیگر یا از یک محصول به محصول دیگر منتقل نکنند.

روپش باانسالی، رئیس توزیع در GEPL Capital گفت: «به تخصیص دارایی خود پایبند باشید و پول را به طور تصادفی از یک طبقه دارایی به طبقه دیگر منتقل نکنید.

او گفت که سرمایه گذاران نباید پول را از سهام به سمت یک طرح بدهی صرفاً برای مالیات سوق دهند، زیرا طرح اول پتانسیل غلبه بر تورم و ایجاد بازده بالاتر در دراز مدت را دارد.

به همین ترتیب، سرمایه‌گذارانی که درآمدشان در بالاترین سطح مالیاتی قرار نمی‌گیرد و از شاخص‌سازی استفاده نمی‌کنند، نیازی به انتقال پول به صندوق‌های بدهی ندارند.

چابریا گفت: «شکستن یا بازخرید سپرده ثابت شما قبل از سررسید آن هزینه دارد. قبل از تغییر به صندوق های سرمایه گذاری بدهی، این عوامل را ارزیابی کنید.

11