فروش دو چرخ برقی: فروش ماهانه دو چرخ برقی در آوریل 23 درصد کاهش یافت. ساعت اولا الکتریک افزایش حاشیه ای دارد

بر اساس داده‌های پورتال دولتی واهان که توسط الارا کپیتال گردآوری شده است، فروش خودروهای برقی (EV) در ماه آوریل با رشد 66810 اسکوتر مواجه شد. فروش نسبت به ماه مارس حدود 23 درصد کاهش داشته است.

به گفته کارشناسان این صنعت، این سقوط به دلیل تاخیر دولت در پرداخت یارانه FAME-II بود، زیرا شرکت های متعددی برای استفاده از وجوه یا با قیمت گذاری اشتباه خودروهای برقی یا واردات قطعات و واگذاری آنها به منابع داخلی تحت اسکنر قرار گرفته اند.

دولت هند پرداخت یارانه‌ها را برای چند تولیدکننده خودروهای الکتریکی متوقف کرده است.

همچنین بخوانید | توضیح‌دهنده ETtech: چرا طرح FAME-II دولت برای شرکت‌های EV احتمالاً لغو می‌شود؟

اولا الکتریک – تنها سازنده بزرگ برق الکتریکی که فروش آن در ماه آوریل افزایش یافت – 21845 اسکوتر فروخت که یک جهش ناچیز از فروش 21389 دستگاهی در ماه مارس است. با این حال، در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت ادعا کرد که بیش از 30000 دستگاه فروخته است و 40 درصد از بازار اسکوترهای برقی را با «بالاترین فروش ماهانه خود در آوریل» در اختیار گرفته است.

در گذشته، این شرکت اعلام کرده بود که عدم تطابق بین اعداد فروش خود و درگاه دولتی وهان به این دلیل است که برخی از مناطق از داده‌های این پورتال حذف شده‌اند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


در حالی که در ابتدا دولت در حال تحقیق از سازندگان خودروهای برقی مانند Hero Electric و Okinawa به دلیل رعایت نکردن هنجارهای بومی سازی بود، شرکت های بعدی مانند Ola Electric، Ather Energy، TVS Motors و Hero MotoCorp پس از شکایت یک افشاگر علیه آنها به دلیل قیمت گذاری نادرست خودروهایشان، تحت نظارت دولت قرار گرفتند. برای مطابقت با هنجارهای FAME-II. این شرکت‌ها شارژر و نرم‌افزار را جداگانه صورت‌حساب می‌دادند تا اطمینان حاصل کنند که قیمت خودروها از آستانه 150000 روپیه بالاتر نیست. ET در 2 می گزارش داد که Ola Electric 130 کرور روپیه به مشتریانی که این شارژرهای برقی را خریداری کرده اند بازپرداخت خواهد کرد. سایر شرکت ها نیز احتمالاً از این روند پیروی خواهند کرد.

کاهش فروش

سایر سازندگان بزرگ EV شاهد کاهش قابل توجهی در فروش خود در ماه آوریل بودند. TVS Motor فروش خود را تقریباً 50 درصد کاهش داد و به 8727 دستگاه در مقایسه با 16859 دستگاه در ماه مارس رسید. Ather Energy با کاهش 36 درصدی فروش به 7737 دستگاه در مقایسه با 12167 دستگاه در ماه مارس کاهش یافت.

جی کاله، SVP، تحلیلگر سهام، شرکت خودروسازی و خودرو، Elara Capital، گفت که پرداخت آهسته یارانه ها دلیل بزرگی بوده است که باعث شده فروش ها ضربه خورده است. برخی از این شرکت ها از نظر نیاز به سرمایه در گردش بار بیشتری را تحمل می کنند که می تواند بر تحویل وسایل نقلیه تأثیر بگذارد.

“تحقیقات هنوز ادامه دارد و بسته به نتایج، فروش افزایش می یابد یا راکد می ماند. یکی دیگر از مواردی که می تواند بر فروش تاثیر بگذارد این است که یارانه FAME-II در ماه های آینده تمام می شود. این که آیا دولت آن را کاهش دهد، افزایش دهد یا به طور کامل متوقف کند، می تواند بر مسیر فروش آینده تأثیر بگذارد.

ET در 5 مارس گزارش داد که تعلیق پرداخت یارانه تحت برنامه دولت برای ترویج خودروهای برقی باعث شده است که چندین تولیدکننده خودروهای دو چرخ برقی با کندی تولید و برخی از بازیگران حاشیه‌ای مجبور به تعطیلی مغازه شوند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.