فناوری اطلاعات برای بررسی اینکه آیا پروازهای پروازهای تازه وارد هنجارهای قیمت گذاری را منتقل می کنند یا خیر

بمبئی: چند نفر از استارت آپ های هندی که ساختارهای خود را برای نگهداری دارایی های خود ، سهامداری و حتی در برخی موارد حتی مالکیت معنوی خارج از هند تغییر داده اند ، قرار است از طریق اداره مالیات بر درآمد با گرما مواجه شوند ، دو نفر با اطلاع مستقیم از این موضوع گفتند.

در چند سال اخیر چندین شرکت تازه تاسیس شرکتهای خارجی برای ایجاد تجارت در هند ایجاد کرده اند.

اداره مالیات بر درآمد در حال بررسی است که آیا ساختارهای بدعهدی می تواند منجر به نقض قیمت های نقل و انتقالات شود.

اداره مالیات به دنبال بررسی دقیق چندین استارت آپ است تا ببیند آیا این ساختارهای جدید قوانین قیمت گذاری نقل و انتقالات را نقض می کنند یا خیر. در بیشتر موارد پس از واگذاری ساختارها ، نهادهای هندی مانند نمایندگان یا واسطه ها کار می کنند و فقط بخشی از پرداخت را مالیات می دهند.

“مدل هزینه بعلاوه برای یک شرکت چند ملیتی که دارای نهاد هندی است خوب است و فقط کارهای برون سپاری انجام می دهد. اما یک شرکت نوپا که کل تجارت هند آن است چگونه به همین روش پیش می رود؟ ” از یک مقام ارشد دولتی پرسید.

این در حالی است که Sanjeev Bikhchandani از Naukri.com به توییتر خود شکایت کرد و از مشکل ورق زدن ساختارها شکایت کرد. “سایه های نوع شرکت هند شرقی در اینجا وضعیت – بازار هند ، مشتریان هندی ، توسعه دهندگان هند ، نیروی کار هند. با این حال 100٪ مالکیت خارجی ، سرمایه گذاران خارجی. IP و داده ها به خارج از کشور منتقل می شوند. مسائل مربوط به قیمت گذاری را مه آلود انتقال دهید. ”

خودیها خاطرنشان می كنند كه چندین سرمایه گذار مستقر در آمریكا كه اخیراً در “یك شاخ” هند سرمایه گذاری كرده اند ، بر تغییر ساختارها اصرار داشته اند. این بدان معنی است که شرکتی در سنگاپور ، اروپا و ایالات متحده ایجاد شده است که شرکت هندی را در اختیار دارد.

یک بانکدار ارشد سرمایه گذاری که بخشی از یک معامله چند میلیون نفری بود که یک صندوق خارجی در آن سرمایه گذاری کرد ، گفت: “این سرمایه گذاران اصرار دارند که در استارتاپ ها سرمایه گذاری نخواهند کرد مگر اینکه شرکت هلدینگ ، که کنترل و IP آن خارج از هند است.” یک راه اندازی فناوری از طریق یک نهاد هلدینگ سنگاپور.

به گفته کارشناسان ، در بیشتر موارد ، الگوی نگهداری سهام هند در شرکت جدیدی که در خارج از هند ایجاد شده است منعکس شده است ، گامی که منجر به مسائل مربوط به مالیات و دور رفت می شود.

“شرکتهای تازه تاسیس که به دنبال تولید خارجی هستند باید از چندین موضوع مانند استفاده از دور رفت و برگشت ، مالیات بر سود سرمایه در دست سرمایه گذاران فعلی ، سهامداران و تأثیر مالیات بر انتقال مالکیت معنوی و مالیات بیشتر در مورد خروجی های بعدی از هلدینگ مطلع باشند. ، “آمیت ماهشواری ، شریک AKM Global ، یک شرکت مشاوره مالیاتی و مالیاتی است.

به گفته افراد در معرض ، سرمایه گذاران خارجی اصرار دارند هلدینگ را به خارج از هند برسانند زیرا آنها نمی خواهند با نهادهای نظارتی هند برخورد کنند.

تقریباً تمام استارت آپ ها از طریق شرکت های مستقر در بهشت ​​های مالیاتی برگزار می شوند.

اداره مالیات در گذشته نیز از طریق سیلی زدن مالیات بر معاملات خارج از کشور این ساختارها را به چالش کشیده است.