فیس بوک به فشردن استارت آپ های رقیب در واقعیت مجازی متهم شد

سانفرانسیسکو: استارت آپ های واقعیت مجازی فیس بوک را متهم می کنند که با استفاده از یک کتاب نمایشی آشنا ، رقبا را در پلتفرم دیجیتال آینده قرار می دهد – این امر باعث ایجاد خط جدیدی از نظارت از سوی مجریان رقابت آمریکایی می شود.

فیس بوک به لطف خریداری Oculus در سال 2014 با پرداخت 2 میلیارد دلار ، بزرگترین سازنده سخت افزار واقعیت مجازی در جهان است. طبق گفته های دو نفر آشنا به این موضوع ، اکنون اقدامات آن توجه بخش ضد انحصاری وزارت دادگستری را جلب کرده است ، که با توسعه دهندگان در مورد تعاملات آنها با این شرکت صحبت می کند.

بررسی در مورد تجارت واقعیت مجازی فیس بوک بیانگر نگرانی های وسیع تری در مورد قدرت بیش از حد پیشگام رسانه های اجتماعی است. یک قانونگذار آمریکایی ، در هنگام استماع با مارک زاکربرگ ، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک ، تسلط این شرکت را به یک استراتژی ساده نسبت داد: کپی کردن ، تملک و کشتن هر شرکتی که یک تهدید رقابتی است.

توسعه دهندگان نرم افزار و بنیانگذاران استارتاپ ها می گویند بزرگترین شرکت رسانه های اجتماعی جهان اکنون از همین کتاب پخش برای تضعیف رقابت در بازار واقعیت مجازی استفاده می کند.

به گفته کارشناسان ، خرید Oculus در فیس بوک شرط بندی زاکربرگ بود که واقعیت مجازی فراتر از بازی است و شامل مجموعه ای از تجربیات است و در نهایت نحوه کار و برقراری ارتباط افراد را تغییر می دهد.

فیس بوک به سختی تلاش می کند تا حضور خود را در واقعیت مجازی تثبیت کند زیرا این یک فرصت منحصر به فرد برای پخش کننده رسانه های اجتماعی است تا بتواند خود را به عنوان رهبر در جدیدترین سیستم عامل بعدی برای ارائه محصولات و خدمات به کاربران خود بدون تکیه بر خود معرفی کند. Google یا Apple Inc. از Alphabet Inc.

Faceboook از اظهار نظر در مورد شکایات خودداری کرد.