قوانین مالیات فرشته: تغییرات پیشنهادی در قوانین مالیات فرشته، انعطاف پذیری بیشتر در ارزش گذاری روی کارت ها

هند روز جمعه پیشنهاد کرد که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی از جمله صندوق‌های ثروت دولتی و صندوق‌های بازنشستگی را از حوزه به اصطلاح «مالیات فرشته» کنار بگذارد و به بخش استارت‌آپ‌ها که به زمستان سرمایه‌گذاری خیره شده است، تسکین لازم را ارائه دهد.

طبق پیش‌نویس قوانین ارائه شده توسط هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم (CBDT)، سازمان مالیات‌های مستقیم، آن دسته از نهادهایی که با این مالیات مواجه هستند، در هنگام محاسبه آن انعطاف‌پذیری بیشتری در ارزش‌گذاری خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران غیرمقیم از جمله بانک‌های مرکزی، نهادهای چندجانبه، صندوق‌های بازنشستگی و وقف خارجی، بانک‌ها و بیمه‌گران، سرمایه‌گذاران سبد خارجی و نهادهای ثبت‌شده در هیئت نظارت بر بازار اوراق بهادار و بورس هند، مالیات فرشته را جذب نمی‌کنند.

ارزیابی بانکدار تجاری
صندوق یا وسیله سرمایه گذاری تلفیقی گسترده که در آن تعداد سرمایه گذاران در چنین وسیله نقلیه یا صندوقی بیش از 50 نفر باشد، به استثنای صندوق های تامینی، نیز از حوزه مالیات مستثنی شده اند.

در بیانیه آمده است که سرمایه گذاری های خارج از کشور در استارت آپ های به رسمیت شناخته شده توسط وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) این مالیات را جذب نمی کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

ارزشETtech

سرمایه گذاری توسط نهادهای خارجی که مستثنی نشده اند با مالیات فرشته مواجه خواهند شد. CBDT پیشنهاد کرده است که ارزیابی توسط یک بانکدار تجاری که طی 90 روز پس از انتشار سهام توسط یک استارتاپ انجام شده است را بپذیرد. ET در نسخه 3 می خود در مورد حرکت پیشنهادی گزارش داده بود.

هنجارهای ارزش گذاری گسترده تر

رژیم پیش نویس، علاوه بر روش های جریان نقد تنزیل شده و ارزش خالص دارایی که از هم اکنون مجاز است، پنج روش ارزیابی دیگر را نیز مجاز می سازد.

قوانین نهایی پس از در نظر گرفتن نظرات عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

علاوه بر این، برای در نظر گرفتن نوسانات فارکس، فرآیندهای مناقصه و تغییرات در سایر شاخص‌های اقتصادی، که ممکن است بر ارزش‌گذاری سهام بدون مظنه در طول چندین دور سرمایه‌گذاری تأثیر بگذارد، پیشنهاد می‌شود یک بندر امن با تغییرات ۱۰ درصدی از ارزش تعیین‌شده ارائه شود.

کارشناسان مالیاتی گفتند پیشنهادات ذینفعان برای تغییرات پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته است.

سودیر کاپادیا، شریک، خدمات مالیاتی و نظارتی، EY، گفت: «مراقبت‌هایی برای معافیت سرمایه‌گذاران نهادی از هر نوع انجام شده است، بنابراین تنها سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها باید از معیارهای ارزیابی تعیین‌شده پیروی کنند.» “شاید واریانس از ارزش گذاری تجویز شده می توانست به جای 10٪ در 25٪ نگه داشته شود.”

Sandeep Jhunjhunwala، شریک مالیاتی M&A، Nangia Andersen LLP، گفت: “به نظر می رسد دولت به صداها و فریادهای جامعه سرمایه گذاران گوش داده است و به عنوان یک حرکت خوشایند، پیشنهاد کرده است که پنج قانون جدید ارزش گذاری را برای پر کردن شکاف معرفی کند.” با این حال، ارزش‌گذاری بانکدار تاجر در حال حاضر برای همه روش‌های ارزش‌گذاری اجباری به نظر می‌رسد، هرچند با اعتبار تمدید شده 90 روز قبل از تاریخ انتشار سهام، که قبلاً با تاریخ انتشار خود سهام هماهنگ شده بود و فقط برای ارزیابی DCF لازم بود. “

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.