قیمت النترا در بازار ایران چقدر است؟

النترا یکی از سدان‌های کره‌ای است که برای نزدیک به 10 سال است که در بازار ایران حضور دارد. اکنون می‌توانیم نام النترا را در میان خودروهای میلیاردی نیز مشاهده کنیم. اما آیا نمونه‌های کارکرده و مدل‌های پایین‌تر آن نیز می‌توانند در رقابت با خودروهای صفر برنده شوند؟ بسیاری از افراد در میان انتخاب یک خودرو صفر یا یک خودرو باکیفیت‌تر، اما کارکرده، می‌مانند و برای انتخاب درست، به مشورت با یک متخصص یا کارشناس نیاز پیدا می‌کنند. در این مطلب به بررسی قیمت النترا و آریزو 6 می‌پردازیم و برتری‌های هر یک را برمی‌شماریم.

مقایسه آریزو 6 و النترا

هیوندای النترا خودرویی کره‌ای با ظاهر جذاب و قابلیت‌های بسیار زیاد است. این خودرو در تمام مدل‌ها دارای جعبه‌دنده 6 سرعته است و با حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت و شتاب گیری بسیار بهتر از آریزو 6، دارای امنیت و فرمان‌پذیری بسیار عالی است. این در حالی است که آریزو 6 با جعبه‌دنده 9 سرعته نیز نمی‌تواند فرمان‌پذیری به این خوبی نشان دهد و در برخی مواقع برای راننده ایجاد مشکل می‌کند. النترا مصرف سوخت بهینه‌ای دارد که در مدل 2013-2016 به میزان 7.1 لیتر و در مدل 2017-2018 به 7.5 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد. بااین‌حال، مصرف سوخت آریزو 6 کمتر و به میزان 6.9 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر است. موتور 1.5 لیتری آریزو 6 قدرت پایین‌تری نسبت به موتورهای 1.8 و 2 لیتری النترا تولید می‌کند. ضعف آریزو 6 در شتاب گیری نیز به‌وضوح حس می‌شود. تمام این مشخصات فنی دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا قیمت آریزو 6 را با قیمت النترا 2017-2018 قابل‌مقایسه ندانند.

مقایسه قیمت النترا و آریزو 6

النترا از آن دسته سدان‌هایی است که با ظاهر شیک و عامه‌پسند جای خود را در قلب خریداران باز کرد و با تجهیزات رفاهی عالی و رانندگی نرم و مناسب، در بازارهای پررونق ماندگار شد. قیمت النترا کارکرده در حال حاضر (3 اسفند 99) از حدود 580 میلیون تومان شروع می‌شود و تا بیش از 1 میلیارد تومان ادامه می‌یابد. امسال شاید سومین سالی است که خودرو آریزو 6 به بازار ایران پا گذاشته است و استقبال خوبی نیز از آن وجود داشته است.

قیمت آریزو 6 صفر در بازار امروز (3 اسفند 99) برای مدل آریزو 6-1398 به میزان 665 میلیون تومان و برای مدل آریزو 6-1399 به قیمت 710 میلیون تومان مشاهده می‌شود. باکمی دقت و مقایسه در بازار خودروها متوجه می‌شویم که با این بودجه می‌توانیم هیوندای النترا 2015-2016 را نیز میان گزینه‌های خرید خود قرار دهیم. قیمت النترا 2016 کارکرده اگرچه با قیمت آریزو 6 برابر است؛ اما در بسیاری جهت‌ها می‌تواند سود بیشتری را به همراه داشته باشد. بنابراین، نظر بسیاری از کارشناسان بر این است که اگر صفر بودن خودرو برای شما اهمیت کمتری دارد، ارزش خرید النترا کارکرده نسبت به آریزو 6 با همان قیمت بیشتر است.

سخن پایانی

در این مطلب قیمت النترا و مزایای آن را بررسی کردیم و به مقایسه آن با قیمت آریزو 6 و ویژگی‌های آن پرداختیم. نظر کارشناسان از بسیاری جهت‌ها به نفع خرید النترا کارکرده است؛ زیرا به‌سختی می‌توان کیفیت و مزایای یک خودرو کره‌ای را در مقایسه با خودروهای چینی زیر سؤال برد. بررسی‌های فنی، ایمنی و ظاهری نشان می‌دهند اگرچه مزایای یک آریزو 6 صفر کم نیستند و با انتظارات بسیاری افراد همخوانی دارند؛ اما النترا می‌تواند از جهت‌های دیگری انتخاب بهتری باشد.