لوله و اتصالات

برای تشخیص اینکه یک لوله تولید شده توسط کارخانه اصل یا تقلبی است میتوان به علامت هک شده کارخانه سازنده بر روی لوله دقت کرد هر کارخانه علائم اختصاری مخصوص به خود را دارد که بر روی تمام محصولات فولادی آن به صورت برجسته حک میشود. ۲- لوله های چدنی به علت تاثیر مواد شیمیایی موجود در فاضلاب زنگ می زنند و جلوگیری از زنگ زدگی آنها میسر نمی باشد . گاها به این نوع لوله سیمی لس نیز می گویند. روش نورد علاوه بر تولید انواع لوله درز دار برای تولید انواع قوطی پروفیل نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

در تولید لوله های سیمی لس به هیچ عنوان از جوشکاری استفاده نمیشود . به جز لوله های مورد استفاده در فاضلاب و سیستمهای تخلیه تمام لوله های پلاستیکی از نظر تحمل فشار رده بندی شده اند. راه دیگر برای تشخیص اصل بودن محصول نحوه بسته بندی آن است هر کارخانه یک روش بسته بندی خاص برای محصولات فولادی دارد. اگر بخواهیم لوله های صنعتی را در یک دسته بندی کلی نام برده و تقسیم نماییم میتوان گفت که این لوله ها به سه دسته ی لوله درز دار ، لوله بدون درز و سایر لوله ها تقسیم می شوند که البته هر یک از این گروه ها خود به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه توضیح مختصری از آنها خواهیم گفت.

همانطور که در بالا گفته شد نام دیگر این لوله ها مانیسمان است ، این مدل لوله توسط قالب تولید می شود ، در این فرایند ، یعنی تولید لوله بدون درز توسط قالب یک شمش فولادی تبدیل به لوله می شود. عمده محصولات تولید شده در شرکت ها و کارخانه های تولید کننده لوله در ایران نیاز صنایع را تا حد زیاد تأمین میکند تنها در برخی از موارد از طریق واردات لوله بخشی از نیاز بازار تأمین می شود. لوله های صنعتی در مواردی چون صنعت نفت و گاز، ماشین سازی، سیستم های انتقال آب، انتقال حرارت و صنایع پتروشیمی کاربرد عمده ای دارند و نقش پررنگی را در تمامی این زمینه ها ایفا لوله بدون درز گاز میکنند.

لوله درز دار: این لوله ها خود به انواع لوله های درز مستقیم، درز مستقیم صنعتی، لوله درز مستقیم برای تست آب، لوله درز مستقیم گلزی، لوله داربستی ، لوله جدار چاه و غیره تقسیم می شوند. تولید میشوند. لوله مانیسمان از جنس فولاد کربنی(carbon steel) است و در برابر دما، فشار بالا و خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان میدهد؛ روش تولید این لوله با انواع دیگر لوله متفاوت میباشد. انواع لوله بدون درز: لوله مانیسمان، لوله گوشت دار، و لوله بدون درز سبک که نام دیگر آن مانیسمان سبک است از زیر محموعه های انواع لوله بدون درز می باشند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با تولید لوله بدون درز وب سایت خود باشید.