مالیات صندوق بدهی: تغییر مالیات بر صندوق بدهی برای تأثیر بر تقاضای اوراق قرضه شرکتی – مدیران صندوق

سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری مشترک روز دوشنبه گفتند، تصمیم هند برای حذف مزایای مالیاتی بلندمدت برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بدهی احتمالاً تقاضا برای اوراق قرضه شرکتی با مدت طولانی‌تر را تضعیف می‌کند و در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های افزایش سرمایه می‌شود.

این کشور هفته گذشته لایحه ای را برای مالیات بر سرمایه گذاری در صندوق های مشترک بدهی به عنوان سود سرمایه کوتاه مدت اصلاح کرد، اقدامی که می تواند سرمایه گذاران را از مزایای مالیاتی بلندمدت که باعث محبوبیت چنین سرمایه گذاری هایی شده است، محروم کند.

راجو شارما گفت: “تقاضا برای اوراق قرضه سه ساله شرکتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ما می توانیم شاهد افزایش منحنی از نقطه یک ساله به پنج ساله باشیم و اسپردها با بازده اوراق قرضه دولتی می تواند 10 واحد پایه افزایش یابد.” ، سر درآمد ثابت در صندوق مشترک IDBI.


به گفته سرمایه گذاران، تغییرات مزیت مالیاتی بلندمدت این صندوق ها را نسبت به سپرده های بانکی از بین برده است و احتمالاً پول را از اکثر محصولات صندوق های سرمایه گذاری بدهی، از جمله صندوق های اوراق قرضه شرکتی دور می کند.

رادیکا گوپتا، مدیر عامل و مدیر اجرایی Edelweiss AMC گفت: “محصولات اوراق قرضه شرکتی مانند صندوق های سررسید هدف، درآمد ثابت مدیریت شده فعال و سایر وجوهی که برای مدیریت نقدینگی استفاده نمی شوند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.”

بر اساس گزارش هیئت بورس و اوراق بهادار هند، شرکت‌های هندی تا دسامبر 2022 اوراق قرضه شرکتی معوقی به ارزش حدود 41 تریلیون روپیه (497.69 میلیارد دلار) داشتند، در حالی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک حدود 4.4 تریلیون روپیه بدهی شرکتی داشتند.

اگرچه دارایی‌های متقابل ممکن است نسبت به سایر سرمایه‌گذاران بلندمدت کوچک‌تر باشند – عمدتاً بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی، اما آنها فعال‌تر معامله می‌کنند و نقدینگی را برای بازار فراهم می‌کنند. Sandeep Yadav، معاون ارشد، رئیس درآمد ثابت در DSP Mutual گفت: «این تصمیم ممکن است به شدت نقدینگی بازار اوراق قرضه شرکتی را مختل کند… با کاهش سرمایه‌گذاری در MF بدهی غیرفعال و فعال، عمق و وسعت اوراق قرضه شرکتی مشکوک به نظر می‌رسد. سرمایه.

مدیران صندوق انتظار دارند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل بیشتر بر وجوهی که به طور فعال مدیریت می‌شوند، تمرکز کنند که می‌تواند بازدهی بالاتری داشته باشد و تأثیر مالیات‌های بالاتر را متعادل کند.

یک مدیر صندوق مستقر در بمبئی گفت: “صندوق های فعال چیزی است که انرژی ها از دیدگاه مدیریت صندوق منحرف می شود.”

مدیران همچنین گفتند که پس از این اصلاحیه، جریان ورودی در سهام افزایش می‌یابد که می‌تواند تقاضا برای وجوه بدهی را نیز کاهش دهد.

شرما از IDBI MF افزود: “مردم در طرح هایی با تخصیص بیشتر برای سهام سرمایه گذاری خواهند کرد. طرح های ترکیبی شاهد افزایش تخصیص سهام به بالای 35 درصد در آینده خواهند بود و گام خوبی برای توسعه بازار اوراق قرضه شرکتی نیست.”

(1 دلار = 82.3800 روپیه هند)

(گزارش توسط Dharamraj Dhutia و Bhakti Tambe؛ ویرایش توسط Nivedita Bhattacharjee)