مالیات فرشته: رژیم مالیات فرشته: پیش نویس قوانین به سرمایه گذاران انعطاف بیشتری در ارزش گذاری می دهد

هند روز جمعه پیش‌نویس قوانین ارزش‌گذاری برای سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور در استارت‌آپ‌ها را تحت رژیم «مالیات فرشته» اعلام کرد، که به سرمایه‌گذاران خارجی انعطاف‌پذیری بیشتری در تعیین ارزش بازار منصفانه سهام سهام بدون سهام ارائه می‌دهد.

قوانین منتشر شده برای بازخورد عمومی به سرمایه گذاران پیشنهاد می دهد تا پنج روش ارزش گذاری را برای تعیین میزان مالیات فرشته بر اساس بخش 56(2)(vii)(b) قانون مالیات بر درآمد 1961 انتخاب کنند، که باید به کاهش اختلافات ارزش گذاری رایج تحت روش جریان نقدی کمک کند. و روش ارزش خالص دارایی قبلا مجاز بود.

با این حال، کارشناسان مالیاتی گفتند که هنجارهای پیشنهادی تنها به سهام عدالت اشاره می‌کنند و ابزارهایی مانند سهام ترجیحی قابل تبدیل اجباری (CCPS) را که به طور گسترده برای تزریق سرمایه به استارت‌آپ‌ها استفاده می‌شود، کنار گذاشته‌اند. پیش‌نویس قوانین به سرمایه‌گذاران استارت‌آپ پناهگاه امنی با اختلاف ۱۰ درصدی از ارزش تعیین‌شده ارائه می‌دهد.

ارزیابی هاETtech

این بند تغییر 10 درصد امتیازاتی را برای نوسانات فارکس، فرآیندهای مناقصه و تغییرات در سایر شاخص های اقتصادی ایجاد می کند. این قوانین توسط هیئت مرکزی مالیات های مستقیم (CBDT) صادر شده است.

علاوه بر روش جریان نقدی تنزیل‌شده و روش ارزش خالص دارایی که قبلاً استفاده می‌شود، قوانین پیش‌نویس به یک بانکدار تجاری اجازه می‌دهد از هر یک از پنج روش استفاده کند – روش چندگانه شرکت قابل مقایسه، روش بازده مورد انتظار وزن‌دار احتمال، روش قیمت‌گذاری گزینه، روش تحلیل نقطه عطف. و روشهای هزینه جایگزینی – برای تعیین ارزش منصفانه بازار.

علاوه بر این، یک مؤسسه سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌تواند سهام یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا یک صندوق مشخص را به همان قیمتی که در آن سهام برای واحد دیگری از این قبیل منتشر کرده است، ظرف نود روز پس از سرمایه‌گذاری منتشر کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


چنین قیمتی ارزش بازار منصفانه در نظر گرفته خواهد شد، اما کل در نظر گرفته شده در این سرمایه گذاری دوم نمی تواند از سرمایه گذاری اولیه تجاوز کند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مبلغ 50000 روپیه از یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر برای 100 سهم با نرخ 500 روپیه به ازای هر سهم دریافت کند، در این صورت چنین شرکتی می تواند 100 سهم را با این نرخ برای هر سرمایه گذار دیگری در یک دوره زمانی صادر کند. 90 روز پس از دریافت مالیات از شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر. CBDT قوانین نهایی را پس از بررسی نظرات عمومی صادر خواهد کرد. هیئت مدیره قبلاً سرمایه گذاری های سرمایه گذاران غیر مقیم از جمله بانک های مرکزی، نهادهای چندجانبه، صندوق های بازنشستگی و وقف خارجی، بانک ها و بیمه گذاران خارجی و سرمایه گذاران پورتفولیوی خارجی از 21 کشور را معاف کرده است. مالیات فرشته

بهاوین شاه، شریک و رهبر معاملات، PwC، گفت: «مفهوم تطبیق قیمت، 10 درصد بندر امن در ارزش‌گذاری و پنج روش جدید ارزش‌گذاری، همگی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.