مالیات فرشته: سرمایه گذاران 21 کشور از مالیات فرشته معاف می شوند

هند سرمایه‌گذاری‌های نهادهای غیرمقیم مانند صندوق‌های ثروت دولتی و صندوق‌های بازنشستگی 21 کشور را از مالیات موسوم به “مالیات فرشته” معاف کرد و موریس، سنگاپور و لوکزامبورگ را از جمله مواردی که باعث ورود سهام قابل توجهی به کشور می‌شوند، کنار گذاشت.

طبق اطلاعیه هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم در روز پنجشنبه، سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز در شرکت‌های نزدیک که از طریق حوزه‌های قضایی نامشخص هستند، باید تحت نظارت قوانین مالیاتی فرشته برای ارزیابی قرار گیرند.

کارشناسان مالیاتی گفتند که این امر مزیت معافیت را به مجموعه ای از سرمایه گذاران محدود می کند زیرا این کشور بیشتر سرمایه گذاری خارجی خود را از حوزه های قضایی خارج از فهرست دریافت می کند.

هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم (CBDT) روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای بانک‌های مرکزی خارجی، صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های ثروت دولتی و صندوق‌های موقوفه از ۲۱ کشور را از مالیات معاف کرد.

همچنین بخوانید | VC ها می خواهند بهشت ​​های مالیاتی به لیست معافیت مالیاتی فرشته اضافه شود

21 کشور استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، نروژ، روسیه، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا هستند. .

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


موریس بیشترین سهم را در سرمایه گذاری مستقیم خارجی انباشته از آوریل 2000 با 26 درصد دارد و پس از آن سنگاپور با 23 درصد قرار دارد.

مالیات فرشتهETtech

سهم 21 حوزه قضایی تایید شده 29.1 درصد است که توسط ایالات متحده با 9.4 درصد پیشتاز است.

سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران غیرمقیم از جمله نهادهای چندجانبه، بانک‌ها و بیمه‌گران خارجی، سرمایه‌گذاران سبد خارجی و نهادهای ثبت‌شده در هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) با مالیات فرشته مواجه نمی‌شوند.

بر اساس این اطلاعیه، وسایل سرمایه‌گذاری ادغام‌شده گسترده یا صندوق‌هایی که تعداد سرمایه‌گذاران آنها بیش از 50 نفر است، به استثنای صندوق‌های تامینی، نیز از حوزه مالیاتی مستثنی شده‌اند.

این معافیت همچنین برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استارت‌آپ‌های ثبت‌شده در وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) در نظر گرفته می‌شود، اما هیچ تغییری در شرایط واجد شرایط برای ثبت نام ایجاد نشده است.

کیسه مخلوط

چندین FPI در کشورهای مستثنی شده مانند موریس، لوکزامبورگ و سنگاپور گنجانده شده است.

Riaz Thingna، شریک Grant Thornton، گفت: «این گونه سرمایه گذاران همچنان باید از دستورالعمل های ارزش گذاری ارائه شده در قانون مالیات بر درآمد، 1961 پیروی کنند.

کارشناسان مالیاتی می‌گویند با توجه به نگرانی‌های مشروع در مورد نهادهای ثبت‌شده در آنجا، بهتر بود فهرست «منفی» کشورها مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام می‌شد.

سودیر کاپادیا گفت: «در این فهرست «مثبت» عجیب است که حتی حوزه‌های قضایی دارای حکومت خوب مانند لوکزامبورگ و سنگاپور مستثنی شده‌اند که به این معناست که صندوق‌های وقف و بازنشستگی و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری ادغام شده از این حوزه‌های قضایی از معافیت قوانین ارزش‌گذاری برخوردار نخواهند شد. ، شریک، خدمات مالیاتی و نظارتی، EY.

چاپ خوب

در بودجه سال جاری، دولت ماده مالیات فرشته یا بخش 56 (2) (viib) قانون مالیات بر درآمد را اصلاح کرد و سرمایه گذاری خارجی را تحت شمول خود قرار داد. قبل از اصلاحیه، این ماده فقط برای سرمایه‌گذاری‌های ساکنان هند و صندوق‌هایی که به‌عنوان صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین (AIF) ثبت نشده‌اند، اعمال می‌شد.

طبق بخش 56(2)(vii)(b) قانون مالیات بر درآمد، اگر یک شرکت نزدیک سهام را با قیمتی بیش از ارزش بازار منصفانه (FMV) منتشر کند که مطابق با روش تعیین شده محاسبه می شود، مابه التفاوت مشمول مالیات می شود. به عنوان درآمد از منابع دیگر

این مالیات بیشترین تأثیر را بر سرمایه گذاری فرشته دارد و به همین دلیل عموماً مالیات فرشته نامیده می شود.

سرمایه گذاری توسط واحدهایی که معافیت کلی دریافت نکرده اند باید جزئیات ارزش گذاری را به مقامات مالیاتی ارائه کنند. CBDT به زودی اطلاعیه نهایی در مورد ارزش گذاری را صادر خواهد کرد.

بر اساس قانون مالیات بر درآمد، FMV با استفاده از روش جریان نقدی تنزیل شده (DCF) یا روش ارزش خالص دارایی (NAV) تصمیم گیری می شود. از آنجایی که استارت آپ ها دارایی زیادی ندارند، از روش DCF پیروی می کنند که از مفروضات متعددی استفاده می کند، که معمولاً منجر به اختلاف می شود.

CBDT در پیش نویس اطلاعیه پنج روش برای ارزش گذاری پیشنهاد کرده است و ارزش گذاری توسط یک بانکدار تجاری را می پذیرد.

کارشناسان همچنین گفتند که این اقدام در راستای هدف دولت برای جلوگیری از گردش پول های بی حساب است.

راکش نانگیا، رئیس، نانگیا اندرسن هند، گفت: «بنابراین، معافیت سرمایه‌گذاری‌ها از نهادهای تحت نظارت مقیم کشورهایی با چارچوب‌های نظارتی دقیق و مؤثر، یک هدف منطقی را دنبال می‌کند.