مهاجم rario nft: دهلی اچ سی درخواست NFT راریو علیه مهاجم تحت حمایت MPL را رد کرد

دادگاه عالی دهلی روز چهارشنبه از صدور حکم موقت در مورد دادخواست Rario پلتفرم NFT تحت حمایت Dream Capital علیه پلتفرم وب 3 Striker تحت حمایت لیگ برتر موبایل (MPL) خودداری کرد. Rario به دنبال این بود که Striker از استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بازیکنان کریکت که حقوق انحصاری استفاده را به Rario منتقل کرده‌اند، مسدود کند.

دادگاه مشاهده کرد که اطلاعات استفاده شده توسط Striker، که نام بازیکن و داده های عملکرد بازی واقعی یک بازیکن است، به صورت رایگان در حوزه عمومی در دسترس است و می تواند توسط هر کسی استفاده شود.

در این حکم آمده است: «این پرونده شاکی نیست که متهمان از اطلاعات شخصی مانند قد و وزن بازیکنان استفاده کنند که در مالکیت عمومی نیست.

اطلاعاتی که در حوزه عمومی در دسترس است نمی تواند متعلق به هیچ کس، از جمله خود بازیکنان باشد. بنابراین، این اطلاعات در دسترس عموم نمی تواند موضوع مجوز انحصاری بازیکن به نفع شخص ثالث باشد.

شعبه تک قاضی قاضی آمیت بانسال، در حالی که دستور موقت را رد کرد، موضوع را برای تکمیل شکایت ها در 10 ژوئیه در دادگاه عالی دهلی ثبت کرد.

راریو در ماه فوریه علیه Striker و MPL ادعا کرده بود که هنر و شناسه‌های بازیکن Striker، از جمله نام بازیکنان، که از طریق آن Striker کارت‌های بازیکن دیجیتالی را ارائه می‌دهد، حقوق شخصیتی را که برای آن مجوزهای انحصاری از تقریباً 170 بازیکن کریکت دریافت کرده است، نقض کرده است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


راریو ادعا کرد که تنها در یک سال گذشته 148.32 کرور روپیه برای تهیه چنین مجوزها و مجوزهای انحصاری پرداخت کرده است. درخواست های راریو با بازیکنان کریکت مانند هارشال پاتل، شیوام دوبه و عمران مالیک، که از جمله چندین بازیکن بزرگ کریکت بلیت دیگر هستند که قراردادهای NFT را با این شرکت امضا کرده اند، پیوستند.

در همین حال، اتحادیه بازی‌های هند (AIGF) و شرکت بازی‌های پول واقعی وینزو به استرایکر در دادخواست خود پیوستند. AIGF در مداخله خود گفته بود که “نتوانی از استفاده از شناسه های خاص برای بازیکنان می تواند بر رشد شرکت های کوچکتر تاثیر بگذارد”.

پرونده تنظیم شده توسط شاکیان (راریو) بر اساس این تصور غلط است که یک نهاد به رضایت/مجوز یک ورزشکار خاص نیاز دارد تا از حقایق، اطلاعات، تصاویر و سایر مواد لازم برای شناسایی آن بازیکنان استفاده کند تا امکان انجام بازی‌ها را فراهم کند. پلتفرم های OFS (ورزش های فانتزی آنلاین)» در حکم 51 صفحه ای دادگاه عالی دهلی آمده است.

دادگاه همچنین خاطرنشان کرد که NFT ها به هیچ پلتفرمی تعلق ندارند و پلتفرم های درگیر در این دعوی فقط توانمندساز NFT ها هستند.

نیتش جین، یکی از بنیانگذاران استرایکر، گفت: «ما از دادگاه عالی دهلی به خاطر تأیید اینکه هیچ انحصاری بر فناوری NFT وجود ندارد، بسیار سپاسگزاریم. توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل مانند Striker نمی‌توانند در دنیایی که فناوری NFT در انحصار چند نفر است، زنده بمانند.

این امر از حقوق توسعه دهندگان مستقلی که توانایی پرداخت مجوزهای گران قیمت را ندارند و همچنین جامعه هنرمندانی که ما با آنها کار می کنیم تا از این فناوری جدید متحول کننده (NFT) برای ایجاد هنر از اطلاعات و تصاویر عمومی استفاده کنیم، محافظت می کند. استفاده از فناوری‌های بلاک چین و NFT همچنین به ما امکان می‌دهد تا سیستم‌های خود را عاری از تقلب نگه داریم و شفافیت را تقویت کنیم.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.