موتور Tu5 و موتور EF7 چه فرقی با هم دارند؟

اما در دسته های جدیدتر ترموستات و هوزینگ اهمیت هم هستن و ترموستات به صورت یکپارچه داخل هوزینگ قرار گرفته و ۹۱ درجه هست! در همگی ی دنیا هم همین موتورها به همین رخ هستن. همین تیپ شالوده ای ترین نوع 206 است. کولر اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، 2 کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی اهمیت قابلیت پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل ABS ( ترمز های عقب کماکان کاسه ای ) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب از امکانات 206 تیپ 3 هستند. تیپ 2 هم همانند تیپ 1 از سیستم تهویه مطبوع دستی بهره می پیروزی و شیشه بالابر های درب های جلو در آن برقی است. احتمالا فکر نمایید پژو 206 صرفا در 2 نوع هاچبک و صندوقدار ایجاد شده هست البته می بایست بدانید که 206 در دسته های هاچبک 3 درب، هاچبک 5 درب، صندوقدار، استیشن و حتی کروک نیز ایجاد شده است که مدل های 3 درب و کروک هم به تعداد فراوان محدود در کشور حضور دارند. 206 های صادراتی نیز تماما” اصلی موتور TU3A میباشند که فقط سنسور اکسیژن دوم بهشون بیش تر شده و استاندارشون شده euro 4. هیچ تفاوتی توی نسبت دانسیته و این حرفها ندارن. یعنی اصلا” ایرانخودرو در حدی نمیباشد که بخواد یا بتونه تغییر‌و تحول حساس توی موتور تولید کنه. طبق نتیجه ها آزمایشهای این مطالعه، پیک گشتاور پیشرانه در بدور ۳۰۰۰ rpm قرار داراست ولی موضوع مهمتر این هست که در وضعیت توشه کامل، یعنی بیشترین فشار متوسط ۱۰۰ چرخه کاری پیشرانه، و در رخ استعمال از بنزین اکتان ۸۷، بالای ۹۵ درصد گشتاور در دامنه ۲۲۵۰ – ۴۵۰۰ rpm در دسترس است. در این نوشته به مقایسه موتور EF7 و Tu5، دو موتور دوست داستنی کمپانی جمهوری اسلامی ایران ماشین پرداختیم. از پاراگراف ویژگی های موتور تیو ۵ می توان به مواردی از گزاره مصرف پایین، استاندارد آلایندگی مناسب، استهلاک کم، شتاب خوب، قدرت مناسب، صدای کم، لرزش قلیل و قیمت مطلوب اشاره نمود. از تفاوت های 206 تیپ 4 اصلی سایر تیپ ها می توان به رنگ های متنوع بدنه و تودوزی اشاره کرد. تیپ 3 را می اقتدار تیپ 2 اهمیت امکانات تیپ 5 دانست. مه شکن های جلو و عقب هم از امکانات این تیپ 206 به شمار می آیند. اما این ال سی دی در گونه های تولیدی آن گاه از سال 92 به تایپ B(طرح ال سی دی تایپ B دارای اسم MFD که قابلیت و امکان های آن کمتر از ال سی دی تایپ B مهم است) ارتقا یافت و سال 94 هم نسل دوم ال سی دی های MFD بر روی 206 ها قرار گرفت. پژو 206 ، خودروییست که در سال 96، بعد از آن از خانواده پراید و تیبا ، اهمیت تولید 178 هزار دستگاه در سال رده سوم لیست اتومبیل های مالامال تیراژ تولیدی جمهوری اسلامی ایران را بدست آورد. در صورتی که اهل ایران هستید و داعیه می کنید که تا به حال سوار 206 نشدهاید، ما حق داریم باور نکنیم! از نظر قوای فنی تیپ 1 و 2 مهم یکدیگر مشترکند ولی تیپ 2 از سیستم برق مولتی پلکس بهره می برد؛ امر آن نیز 3 شاخه هست و ساعت دیجیتال در تیپ 1 جای خویش را به ال سی دی تایپ A در تیپ 2 داده است. پارس سال از موتور XU7 پژو ۴۰۵ به کار گیری می کند که می تواند دارای کمک گیربکس BE1 که همان گیربکس پژو ۴۰۵ می باشد در عرض ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ km بر ساعت برسد و تا شتاب ۱۹۰ km بر ساعت شتاب بگیرد . ولی اهمیت رونمایی از نسل جدید موتورهای XU7 اصلی اسم XU پلاس، ممکن است وضعیت تغییر و تحول کند. ایسیو Ssat قبل از TU5 نیز برای در اختیار گرفتن موتور Xu7 به جهت اتومبیل های پژو پارس و ۴۰۵ به کارگیری شده است که به شکل دوگانه سوز هم موجود می باشند . اینها نیز بوسیله فرانسه ایجاد شده و نیکی جمهوری اسلامی ایران خودرو. در اکنون حاضر، صرفا سرزمین ایران پژو 206 تولید می کند البته ایجاد 206 تا سال 2012 در فرانسه و تا سال 2016 در آرژانتین ادامه داشته است. در اواسط سال 1380 پژو 206 جایگزین 205 شد. قدرت گونه نخستین که کاربراتوری بود ۵۵ اسب بخار بود البته در سال ۱۹۹۲ حساس مجهز شدن به سیستم سوخترسانی انژکتوری تک نقطهای و مبدل کاتالیستی توان آن به ۵۹ اسب بخار افزایش یافت. تا سال 1390 پژو 206 تیپ 2 پرفروش ترین نوع میان همه ی تیپ های 206 بود. از سال 90 تا 93 سیستم صوتی کاست خور به سی دی پلیر کلیدی قابلیت پشتیبانی از usb، aux تبدیل شد و پس از آن بلوتوث هم به آن اضافه شد ( بلوتوث اساسی نسل دوم ال سی دی های MFD در سال 94 بر بر روی 206 قرار گرفت). NFU ها صرفا بر روی تیپ 4 های وارداتی بود. تیپ 2 را می اقتدار تیپ 1 مولتی پلکس نامید. در ارتباط با طراحی ظاهری این ماشین می توان عنوان کرد که چیز جذاب و جدیدی به آن طولانی تر نشده است، چون مدتها میگذرد که کلیدی همین شکل و شمایل در خیابانهای جمهوری اسلامی ایران حاضر میشود. در اینجا اکثر به تحلیل وب تارنما صداهای موتور tu5.