نشست G20 Goa: شرکت های داروسازی الکترونیکی قوانین را با مقامات در نشست G20 Goa گفتگو می کنند

منابع آگاه گفتند که داروخانه های آنلاین مانند PharmEasy، 1mg متعلق به تاتا دیجیتال، Flipkart و آمازون هند در اوایل این هفته با مقامات وزارت بهداشت در گوا بحث و گفتگو کردند. . این گفتگوها به عنوان بخشی از جلسه کارگروه سلامت G20 انجام شد.

این منابع گفتند که از شرکت‌ها خواسته شده است که ارائه‌ای رسمی در مورد مزایای داروخانه‌های الکترونیکی و وضعیت انطباق آن‌ها و همچنین چالش‌هایی که این بخش با آن مواجه است در زمانی که تقاضا برای داروهای آنلاین همچنان بالا است، به دولت به اشتراک بگذارند. به گفته این منابع، این بخشی از فرآیند مشاوره قبل از اجرای هر مقررات جدید است.

به گفته افراد حاضر در جلسه، مسئولان به بعید بودن ممنوعیت کامل فروش اینترنتی داروخانه‌ها اشاره کرده‌اند که نفس راحتی را به سکوها می‌آورد. همچنین به آنها پیشنهاد شده است که گزارشی در مورد مزایای مصرف کننده از طریق چنین پلتفرم هایی فراتر از تخفیف فقط در فروش داروها و آزمایشات آزمایشگاهی ارائه کنند.

پس از ارائه یک ارائه رسمی، انتظار می رود این شرکت ها در ماه آینده با منسوخ منداویه وزیر بهداشت دیدار کنند.

این بحث‌ها در گوا حائز اهمیت است زیرا نشان‌دهنده گردهمایی دولت با بازیگران داروخانه آنلاین پس از چندین تلاش ناموفق توسط این داروخانه برای ارائه دیدگاه‌های خود در مورد مقررات است.

داروخانه های آنلاینETtech

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

ما جلسه خوبی داشتیم و حداقل توانستیم افکار و دیدگاه های خود را مطرح کنیم. یکی از افراد آگاه از این موضوع گفت: پلتفرم‌های دیجیتال سلامت (DHP)، انجمن صنعت، ارائه‌ای را برای ارائه به دولت آماده می‌کند. آنها این را خواسته اند تا بتوانند قبل از نهایی کردن هر مقرراتی، نظرات ما را دریافت کنند.»

این شخص گفت که DHP همچنین به دنبال ایفای نقش فعال تر در مشاوره های صنعتی در آینده است. ما اکنون در حال افزودن اعضای بیشتری از جمله Flipkart و Amazon India هستیم.

PharmEasy و 1mg اعضای کلیدی DHP هستند. Flipkart متعلق به Walmart تجارت داروخانه را از طریق Flipkart Health+ اداره می کند در حالی که آمازون دارای داروخانه آمازون است.

وی ادامه داد: «یک احساس آرامش جزئی وجود دارد که هیچ ممنوعیتی وجود نخواهد داشت و اکنون گفتگوهای بیشتری در حال انجام است. یکی از این منابع افزود: بعد از دیدار با وزیر بهداشت در ابعاد مختلف یا تنظیم فضا شفافیت بیشتری خواهد داشت.

ایمیل های ارسال شده به Flipkart و آمازون هیچ پاسخی را در پی نداشت، در حالی که سخنگویان PharmEasy و 1mg از اظهار نظر در مورد جلسات G20 خودداری کردند.

چندین منبع آگاه از مذاکرات در گوا گفتند که تخفیف های ارائه شده توسط پلتفرم های آنلاین عامل اصلی بود که معامله گران آفلاین را عصبانی کرده و آنها را به شکایت به دولت واداشت. به این معنا نیست که پلتفرم‌ها دیگر تخفیف می‌دهند، زیرا در زمستان سرمایه‌گذاری کنونی باید سرمایه خود را ذخیره کنند. اما این تصور هنوز وجود دارد و ما جنبه‌های دیگری از آنچه سفارش آنلاین دارو، مشاوره با پزشک و آزمایش‌های آزمایشگاهی می‌تواند برای مصرف‌کنندگان به طور گسترده انجام دهد را برجسته خواهیم کرد.»

در 8 فوریه، سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها (CDSCO) اعلامیه‌هایی را به 20 داروخانه الکترونیکی، از جمله تاتا 1 میلی‌گرم، آمازون، فلیپ‌کارت، نت‌مدز متعلق به Reliance، MediBuddy، Practo و Apollo ارسال کرد. در نقض ادعایی قوانین

به دنبال آن، شرکت ها از طریق انجمن های صنعتی به وزارت بهداشت مراجعه کردند تا دیدگاه خود را توضیح دهند. به گفته این منابع، شرکت‌ها حتی به اعلامیه‌های نمایشی پاسخ داده بودند که نشان می‌داد داروخانه‌های آنلاین بدون مجوزهای لازم فعالیت می‌کنند.

ET ماه گذشته گزارش داد که داروخانه‌های الکترونیکی در پاسخ خود گفتند که اعلامیه‌های ارائه شده توسط کنترلر کل داروی هند (DCGI) “یک دلیل برای اضطراب” برای صنعت است.

بخش داروخانه های الکترونیکی هند توسط برخی از سرمایه گذاران برتر جهانی از جمله Tiger Global، Sequoia Capital، Temasek و Prosus، علاوه بر شرکت های محلی مانند Reliance Industries و Tata Group پشتیبانی می شود.

در ماه ژانویه، انجمنی از شیمیدانان و داروسازان اخطاریه ای را صادر کرده بود که از 15 فوریه علیه داروخانه های الکترونیکی یک تظاهرات سراسری را آغاز کند. این سازمان پس از دیدار با مانداویا وزیر و مقامات وزارت بهداشت در 8 فوریه – روزی که دولت شروع به صدور اعلامیه‌های تبلیغاتی برای داروخانه‌های آنلاین کرد، این اعتراض را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.

ماه گذشته، وزارت بهداشت پیش نویس لایحه جدید داروها، وسایل پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی را بازنگری کرد تا ماده ای را اضافه کند که به دولت این امکان را می دهد تا هرگونه فروش، انبار یا توزیع هر دارویی را از طریق حالت آنلاین «تنظیم، محدود یا ممنوع کند». با صدور اطلاعیه

این پیش‌نویس برای رایزنی‌های داخلی در اختیار ادارات دولتی قرار گرفت و جایگزین قانون پیشنهادی شد که در ژوئیه 2022 برای نظرات ذینفعان برای عموم منتشر شد.