هرچه کف پیستون ضخیم تر باشد

در شکل زیر ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون صاف و یکدست را می بینید. پیستونها میبایست دارای استحکام لازم بوده و کیفیت بالایی داشته باشند در ضمن میبایست بتوانند به خوبی حرارت را هدایت کنند. البته در زمان ساخت پیستونها معمولا کوشش میشود این قطعات را کمی بیضی شکل بسازند. جنس پیستونها معمولا از چدن یا پیستون پراید آلومینیم انتخاب میشود. پس به جرات میتوان گفت نقش پیستون موتور خودرو جهت انجام فرآیند و چهار مرحله اصلی در موتورهای درون سوز بسیار حیاتی است و این قطعه و حرکت خطی آن بهصورت بالا و پایین سبب تولید قدرت در موتور و انتقال آن از طریق شاتون به میللنگ میشود. دارای نوار فولادی ریخته گری شده و همچنین یک چاک در بدنه است که از ناحیه رینگ تا دامن پیستون کشیده شده.این پیستون ها حرکت نرمی در داخل سیلندر دارند. اگر رنگ روغن ترمز در مخزن نسبتاً کدر باشد، لازم است به سرعت نسبت به تعویض روغن اقدام کرد تا از هر گونه خطر احتمالی ناشی از عدم کارکرد صحیح سیستم ترمز خودرو جلوگیری شود.

تفاوت بزرگ آن در میل لنگ است . مدل V فراوانترین مدل دو سیلندر بشمار می رود انواع بزرگ این نوع کمپرسور به صورت L ساخته می شود. وجود یک شکاف در بدنه کمپرسور رینگ باعث می شود تا ما به راحتی بتوانیم آنرا در داخل شیار پیستون نصب و راه اندازی بکنیم و به همین خاطر است که معمولا دو عدد کمپرسور رینگ را در داخل پیستون نصب می کنند تا شکاف ها به صورت متقاطع در جهت خلاف یکدیگر قرار بگیرند و آببندی کامل صورت گردد. اما این شکاف به پیستون اجازه نمی دهد تا گاز یا مایع را در بالای پیستون فشرده کند. در این حالت، پیستون، هوا را از سوپاپ 2 مکش کرده و از طرف دیگر، هوای کمپرس شده را از سوپاپ شماره 3 خارج می کند. همانگونه که قبلا مختصراً توضیح داده شده اساس کاری کمپرسور پیستونی به صورتی است که قطعه پیستون مانندی داخل سیلندری قرار دارد که با حرکات رفت و برگشتی پیستون درون سیلندر و باز و بسته شدن دریچه های ورودی و خروجی که توسط صفحاتی فلزی به نام VALVE.PLATE مسدود شده اند هوا از مجرای ورودی وارد محفظه می گردد و زمانی که تا حد معینی فشرده گردید مجرای خروجی باز و هوای فشرده از این مجرا خارج می گردد.

توربوشارژر: باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر میشوند. این پیستون معمولا از آلیاژ آلومینیوم ساخته میشوند. در پیستون از دونوع رینگ کمپرسی و روغنی استفاده می شود . پیستون رینگ ها با مفاصل مورب نیز برای فشار های بالاتر از 15 بار استفاده می شود. بیشتر این قطعه ها از آلیاژ قالبی یا گرانشی آلومینیوم ساخته می­شوند. علاوه بر این سطح محدب لبه مماس رینگ از بروز ناپیوستگی در لایه روغن که ممکن است بر اثر فشارهای مازاد بر روی لبه رینگ و یا خمش بیش از اندازه این قطعه در حال کار صورت پذیرد جلوگیری میکند. اگر بخواهیم کمی کاملتر توضیح دهیم، پیستون یک قطعه استوانه ای شکل و توخالی است. هر گونه واحد هیدرولیکی که از یک پیستون یا پلانجر ساخته شده و درون یک محفظه ی استوانه ای توسط سیال تحت فشار کار انجام دهد، سیلندر نامیده می شود. رینگ وایپر ضخامت یکنواختی از لایه روغن را برای روانکاری سطح مماس رینگ فشاری ایجاد می­کند. این همچنین به خاطر خاصیت گوه ای هندسه رینگ باعث می­شود توزیع روغن در تمام کورس حرکت این قطعه به صورت بهینه صورت پذیرد. در این نوع کمپرسور ها نیز از حرکت رفت و آمدی پیستون سیال را متراکم می نمائیم .

پیستون رینگ و رایدر رینگ های سپاهان پلیمر برای کاربرد های مهندسی و به طور خاص متناسب با پارامتر های عملیاتی شما برای طیف وسیعی از شرایط عملیاتی طراحی و ساخته می شود. شکل زیر انواع رینگ کمپرس را با کاربرد ویژه آنها معرفی می کند. پیستون رینگ تفلون و رایدر رینگ های تفلون برای کاربرد های خشک و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ساخته می شوند. مدل های آلومینیومی به دو روش ریخته گری و آهنگری ساخته می شوند. آلیاژ آلومینیوم ریخته گری سبک وزن بوده و انسجام ساختاری خوب و هزینه تولید پیستون یاماها ۱۲۵ پایینی دارد. وزن کم آلومینیوم باعث کاهش جرم و در نتیجه آن کاهش نیروی مورد نیاز برای شروع حرکت و حفظ شتابدهی به این قطعه می­شود. با چرخش میل لنگ شماره 1 در جهت شماره 2، شاتون شماره ۳، پیستون شماره ۴ را به سمت پایین حرکت می دهد. این خودرو ساز در ساخت خودروهای بسیار کوچک که دارای موتورهایی با قابلیت تقویت بی نهایت معروف است و توانسته طراحی قدیمی موتورهای V شکل را از حالت عادی و سنتی خویش خارج نموده و تبدیل به سیستم VR نماید. حرکت رفت و برگشتی پیستون توسط مکانیزم های مختلفی نظیر حلقه خارج از مرکز، محورخمیده و یا صفحه زاویه دار به حرکت دورانی شافت تبدیل می شود.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون سیلندر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.