ورق زدن: بنیانگذار Naukri.com ، سانجیف بیچچاندانی می گوید وجوه خارجی در حال استعمار شرکت های نوپای هند هستند

دهلی نو: یکی از سرمایه گذاران Naukri.com و Zomato در اولین پرچم قرمز که توسط یک متصدی استارت آپ قابل توجه علیه “ورق زدن” گفته شده بودجه های خارجی شرکت جدید هند شرقی است که با انتقال مالکیت در حال استعمار شرکت های نوپای موفق در هند است. در خارج از کشور برای جلوگیری از مقررات و مالیات هند.

کارآفرین اینترنتی سانجیف بیچچاندانی می گوید که پس از تخمین 17 میلیارد کرور کل سقف بازار به خارج از کشور منتقل شده است زیرا شرکت های نوپای هندی مجبور شده اند محل سرمایه گذاری شرکت خود را به خارج از کشور توسط سرمایه گذاران خارجی منتقل کنند وعده داده اند بودجه لازم برای رشد را داشته باشند.

وی در توییتی نوشت: “شرایط شرکت هند شرقی در اینجا وضعیت – بازار هند ، مشتریان هندی ، توسعه دهندگان هندی ، نیروی کار هند. با این وجود 100٪ مالکیت خارجی ، سرمایه گذاران خارجی. IP و داده ها به خارج از کشور منتقل می شوند. مسائل مربوط به قیمت گذاری انتقال مه آلود است.”

“اساساً انتقال ثروت از هند در حالی که در خارج از بازار هند و نیروی کار هند زندگی می کرد تقریباً مانند روزهای حاکمیت شرکت نهادینه شده است.”

سود حاصل از چنین “بهره برداری جهانی” از مالکیت معنوی (IP) ایجاد شده در هند توسط سرخپوستان خارج از کشور. وی در توئیتی نوشت: “مالیات به دولت هند برای چنین سودهایی ؟؟؟ سرمایه گذاران هندی تعطیل شدند.”

بیخچاندانی ، که شرکت Info Edge (هند) در فهرست BSE اش ، برای اظهار نظر در مورد توییت های خود در دسترس است ، دارای پورتال جستجوی کار naukri.com ، سایت همسریابی jeevasathi.com و موتور جستجوی املاک و مستغلات 99acres.com است ، گفت این ورشکستگی یک شرکت خارجی است.

وی به PTI گفت: “شما یک شرکت نوپای هندی می گیرید و مالکیت تمام سهام آن را به یک شرکت خارج از کشور منتقل می کنید که معمولاً فقط برای این منظور عرضه می شود. بنابراین اکنون این شرکت هندی به 100 درصد شرکت تابعه نهاد خارج از کشور تبدیل می شود.” .

کلیه سهامداران سهام آن شرکت خارجی را دارند ، از جمله بنیان گذاران ، کارمندان و سرمایه گذاران فعلی و گذشته. این امر با انتقال تمام IP و داده های تاکنون متعلق به این شرکت هندی همراه است.

وی گفت: “تمام IP توسعه یافته و تمام داده های گرفته شده توسط نهاد هندی در آینده نیز به نهاد خارج از كشور تعلق خواهد گرفت.” “این شرکت خارج از کشور به طور قابل توجهی خارج از صلاحیت هند و نفوذ نهادهای نظارتی هند است.”

وی گفت ، در حالی که از وجوه خارجی استقبال می شود ، دولت و مقررات آن باید اصرار داشته باشند که داده ها و IP به زیرمجموعه هند تعلق دارد و نمی تواند متعلق به نهاد خارج از کشور باشد ، به ویژه در بخشهای حساس.

بیخچاندانی ، برنده جایزه پادما که شرکت او همچنین دارای سهام تحویل آنلاین مواد غذایی Zomato و بازار بیمه بیمه policybazaar.com است ، گفت که اگر این گزینه ورق زدن وجود نداشته باشد ، بیشتر سرمایه گذاران بدون در نظر گرفتن سرمایه گذاری در شرکت های نوپای هند سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: “در کوتاه مدت به نظر نمی رسد که مهم باشد و همه به خوبی به نظر می رسند – بودجه شرکت های نوپای هند تأمین می شوند. اما در میان مدت و بلند مدت ، تأثیر منفی بالقوه قابل توجهی برای اقتصاد هند وجود دارد.”

وی با بیان اینکه تشبیه شرکت هند شرقی برای این سرمایه گذاران مناسب است ، گفت: نتایج چنین سرمایه گذاری هایی بسیار شبیه به استعمار هند است.

“بنابراین شما یک دسته از سرمایه گذاران خارجی دارید که به بهترین شرکتهای نوپای جوان ما می گویند که آنها در شرکتهای خود سرمایه گذاری خواهند کرد به شرطی که شرکت خود را در خارج از کشور مستقر کنند. دلیل این امر این است که آنها نمی خواهند تابع قوانین هند ، مالیات و قوانین دولت بجز در حداقل حد لازم – آنها می گویند به دولت هند و سیستم حقوقی اعتماد ندارند. ”

وی گفت: “بنابراین مالکیت شرکت تازه تأسیس ، دارایی معنوی و داده ها ، همه در خارج از کشور جابجا می شوند ، اما سایر عملیات مانند گذشته ادامه دارد – آنها محصولات خود را مانند قبل از استفاده از نیروی انسانی هند در هند می سازند ، آنها مانند گذشته به مشتریان خود در هند می فروشند” گفت

به گفته وی ، سرمایه گذاران خواهان دسترسی به بازار و مشتریان هند هستند ، اما نه دولت هند ، نهادهای نظارتی و نهادهای مالیاتی.

وی گفت: “اگر برخی از قوانینی وجود دارد که احساس می کنید باید تغییر کند ، باید به جای انجام این کار با دولت در گفتگو باشید.”

“اگر این در مقیاس گسترده اتفاق بیفتد ، در نهایت با وضعیتی روبرو خواهید شد که شرکت ، سرمایه گذاران ، جذب ارزش ، IP و داده ها همه در خارج از کشور مستقر هستند و مسئولیت کمی نسبت به تنظیم کنندگان هندی دارند در حالی که مشتریان ، نیروی کار ، توسعه از IP و گرفتن اطلاعات همه در هند است. ”

بیكچندانی می گوید ، این یك سازوكار نهادینه شده برای انتقال ثروت از هند در مقیاس بسیار وسیع است.

وی در پاسخ به این سال که در چند سال اخیر چه تعداد شرکت های نوپای هند می توانستند محل سکونت خود را تغییر دهند ، گفت که شماری جامع در این زمینه وجود ندارد ، اما او تخمین می زند که طی 5 تا 7 سال گذشته بین 500 تا 1000 شرکت تازه تاسیس در خارج از کشور گردش کرده باشند.

با در نظر گرفتن 500 مورد از بهترین شرکتهای نوپای هند در خارج از کشور و 2 درصد از افراد به همان اندازه Naukri موفق می شوند و نیمی از 1 درصد به اندازه Infosys موفق می شوند ، بیش از 17 لور کرور ضرر کل بازار برای کشور ضرر کرده است قیمت های فعلی.

وی گفت: “این شرکت ها در هند فعالیت می کنند و به بازار دسترسی پیدا می کنند ، با این حال شرکت های هندی نخواهند بود.” “تغییر مکان و انتقال IP و داده ها به یک شرکت خارج از کشور ضرر دائمی است – و هرچه یک شرکت رشد می کند این ضرر نیز افزایش می یابد.”

بیخچاندانی با بیان اینکه دولت بهترین متولی منافع ملی است ، گفت که این سیاست باید شامل یک بسته تشویقی و ضد انگیزشی برای تشویق انواع خاصی از رفتارها و دلسرد کردن انواع دیگر باشد.

وی گفت: “و احتمالاً ممنوعیت صریح برخی دیگر از ساخت و سازها را اعمال کنید” ، افزود: دولت باید اصرار داشته باشد كه داده ها و IP باید به زیرمجموعه هند تعلق داشته باشد و نمی تواند توسط نهادهای خارج از كشور در بخشهای حساس مانند fintech متعلق به آن باشد.

وی گفت که این کار می تواند به صورت گذشته نگر انجام شود.