ویدیت آتری، مدیر عامل میشو پس از اعلام اخراج کارکنان: «در استخدام بیش از حد اشتباهات قضاوتی انجام داد».

استارت‌آپ تجارت الکترونیک مستقر در بنگلور می‌شو روز جمعه 15 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد و 251 کارمند را تحت تأثیر قرار داد، زیرا ویدیت آتری، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت، «محیط اقتصاد کلان چالش‌برانگیز» را دلیل این تعدیل نیرو ذکر کرد.

“امروز یک خبر سخت برای به اشتراک گذاشتن دارم. آتری در ایمیل خود گفت: ما در حال کاهش 15 درصدی نیروی کار میشو هستیم که بر 251 کارمند تأثیر می گذارد.

ما به عنوان رهبران، اشتباهات قضاوتی در استخدام بیش از حد پیش از منحنی مرتکب شدیم… در عین حال، می‌توانستیم ساختار سازمانی خود را به شیوه‌ای مؤثرتر و ناب‌تر اجرا کنیم. دهانه‌ها و لایه‌های ما باد شده بود و این می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای بر سرعت اجرا ما داشته باشد.»

میشو با ارزش ۵ میلیارد دلار با شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک Flipkart و Amazon رقابت می‌کند.

همچنین بخوانید:داخل تنظیم مجدد Meesho: برای کاهش نقدینگی، برای رشد آهسته‌تر آماده شوید

میشو به فهرست رو به رشدی از استارتاپ‌های هندی می‌پیوندد که در بحبوحه بازنشانی بزرگ‌تر صنعت فناوری در سطح جهان، کارمندان خود را کاهش داده‌اند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


همچنین بخوانید: اخراج در سال 2023: دانزو، آکادمی در میان استارت آپ ها و شرکت های فناوری هندی که مشاغل خود را کاهش داده اند

میشوETtech

آتری گفت در حالی که او مطمئن است که تجارت میشو قوی خواهد ماند، “واقعیت اقتصادی اینجاست که بماند”.

ما اکنون با حقیقت سختی روبرو هستیم که هزینه‌های مردم خود را با پیش‌بینی‌های جدید برای کسب‌وکارمان هماهنگ می‌کند. او گفت که ما باید در اینجا بهتر عمل می‌کردیم و اضافه کرد که میشو از سال 2020 تا 2022 ده برابر شده است که با کمک بادهای کووید و سرمایه‌گذاری‌های تهاجمی کمک کرده است.

حتی زمانی که برنامه‌های خود را دنبال می‌کردیم، آب و هوای کلان به‌طور غیرقابل انکاری و به‌طور قابل توجهی تغییر کرد. در نتیجه، ما مجبور شدیم جدول زمانی خود را برای رسیدن به سودآوری به عنوان بخشی از پروژه ردبول تسریع کنیم، در حالی که اهداف رشد GMV خود را تا 30 درصد سالانه تعدیل کردیم، او گفت: «در حالی که ذخایر نقدی ما ما را در این شرایط سخت محافظت می کند، ما نیاز داریم. در زمینه هزینه بسیار محتاط بمانیم.»

وی افزود که این شرکت اطمینان حاصل خواهد کرد که طرح فعلی آن را قادر می سازد در آینده سرمایه گذاری کند و در عین حال نتایج قوی و مستمر را نیز ارائه دهد.

کارمندان آسیب دیده حقوق کامل برای دوره اعلان خود و یک ماه اضافی به همراه پرداخت 15 روزه بر اساس دوره خدمت برای هر سال خدمت تکمیل شده دریافت خواهند کرد که به نزدیکترین سال گرد می شود.

همچنین پوشش بیمه خانواده را تا 31 مارس 2024 تمدید می‌کند. و هنجارهای واگذاری Esop (طرح مالکیت سهام کارکنان) را کاهش می‌دهد تا کارمندان در حال خروج سهامداران شرکت باقی بمانند. پوشش بیمه خانواده را تا 31 مارس 2024 تمدید می کند

دور دوم اخراج

این دومین دور کاهش مشاغل در یک سال اخیر در استارتاپ تجارت الکترونیک تحت حمایت SoftBank است. در آوریل سال گذشته، این شرکت 150 کارمند خود را با تغییر ساختار کسب و کار خواربار فروشی Farmiso کنار گذاشت. از سال گذشته، Meesho استراتژی کاهش هزینه‌ها را دنبال کرده است تا سودآور شود.

ETtech پیش از این گزارش داده بود که استارتاپ تجارت الکترونیک سوزاندن نقدینگی خود را از 40 میلیون دلار تا سال گذشته به 5 میلیون دلار در ماه کاهش داده است.

آتری به ما گفته بود که شرکت به دنبال کاهش بیشتر هزینه ها در دوره ژوئیه تا سپتامبر است. این شرکت آخرین بار در سال 2021 سرمایه جمع آوری کرده بود، زمانی که 570 میلیون دلار از Fidelity و دیگران دریافت کرد.

ETtech سال گذشته گزارش داده بود که چگونه این استارت آپ که رقبای بزرگتر آمازون و فلیپ کارت را به خود اختصاص داده بود، در بحبوحه کندی سرمایه گذاری های کلان و وضعیت نامطلوب اقتصاد کلان، دنده ها را تغییر داده و برای رشد نسبتاً کندتر آماده می شود.

ابتکار داخلی Meesho ‘Project Unbundle’ در سال گذشته به دلیل تمرکز بر کاهش هزینه‌ها در کل و کسب درآمد، شهرت یافت.

میشو در سال 2020 کار بر روی “Project Unbundle” را آغاز کرد، اما تنها از ژانویه سال گذشته آن را اجرا کرد.

فروشندگان به ET گفتند که در دو ماه گذشته به طور فعال فروشندگان را تحت فشار قرار داده تا خدماتی مانند سیاست بازگشت جدید خود را اتخاذ کنند.

به عنوان بخشی از این پروژه، شرکت مستقر در بنگالورو شروع به ارائه تخفیف بر روی محصولات کرده بود، با این شرط که فقط در صورت معیوب بودن می توان آنها را بازگرداند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.