ویوک مورتی: ویوک مورتی-آمریکایی-هندی پیش بینی می شود که رئیس گروه انتخاب شده ویروس کرونا برای رئیس جمهور منتخب شود

انتظار می رود دکتر ویوک مورتی ، پزشک آمریکایی-هندی ، رئیس گروه ویژه ویروس کرونا شود که جو بایدن رئیس جمهور منتخب روز دوشنبه اعلام خواهد کرد.

مورتی 43 ساله که اصالتاً اهل کارناتاکا است ، توسط رئیس جمهور وقت باراک اوباما در سال 2014 به عنوان 19 جراح عمومی آمریکا منصوب شد.

وی در انگلیس متولد شد ، وی در سن 37 سالگی جوانترین فردی بود که این سمت را عهده دار بود. بعداً دولت ترامپ از او خواست که کناره گیری کند.

بایدن ، شنبه شب در سخنرانی پیروزی خود در ویلمینگتون ، دلاور ، گفت: “روز دوشنبه ، من گروهی از دانشمندان و متخصصان برجسته را به عنوان مشاوران انتقال نام می برم تا در گرفتن برنامه COVID بایدن-هریس و تبدیل آن به یک طرح عملیاتی که از 20 ژانویه 2021 شروع می شود “.

رئیس جمهور منتخب ، اما اعلام نکرد که چه کسی آن گروه ویژه را رهبری می کند.

واشنگتن پست گفت که گروه ویژه توسط دکتر مورتی ، جراح سابق و دیوید کسلر ، کمیسر سابق اداره غذا و دارو به ریاست مشترک انجام خواهد شد.

روزنامه نوشت: “گروه ویژه … می تواند جلسه را طی چند روز آغاز کند.”

بایدن در سخنرانی پیروزی خود گفت که این طرح در بستر علمی ساخته خواهد شد.

“این کار از روی دلسوزی ، همدلی و نگرانی ساخته خواهد شد. من از هیچ تلاشی – یا تعهدی – دریغ نخواهم کرد تا این همه گیری را برگردانم. ”

در طول دوره مبارزات انتخاباتی ، مورتی به عنوان یکی از مشاوران عالی بایدن در زمینه بهداشت عمومی و ویروس کرونا ظاهر شد. بسیاری معتقدند که وی ممکن است در آخر وزیر بهداشت در دولت بایدن باشد.

در ماه مه ، کمپین بایدن ، نماینده کنگره ، پرامیلا جیاپال و مورتی را به عنوان مشترک در گروه ویژه بهداشت و درمان منصوب کرد.

در یک جمع آوری کمک مالی که توسط آمریکایی های هندی-آمریکایی در ماه سپتامبر برگزار شد و توسط بایدن سخنرانی کرد ، مورتی گفته بود که بایدن نوعی مرد است که دوست دارد او را برای شام به خانه دعوت کند.

مورتی در سخنان خود گفت: “جو بایدن نوعی پسرک است که دوست دارم به خانه بیاورم و با مادر و پدرم شام بخورم” و اضافه کرد که برخی از “ماسالا داسا” خانگی پذیرایی خواهد شد.

“او معتبر است. او واقعی است و او آنچه را که فکر می کند می گوید و این چیزی است که من واقعاً در مورد او دوست دارم … او آنچه را در ذهنش است بیان می کند. او صادق و درست است. ”

به گفته وی ، بایدن مردی است كه به طور كلی با ارزش های خود ملاقات می كند و این ارزش ها به طور قابل اعتماد حول سخاوت و اجتماع است.

مورتی گفت: “این کیست.”

در یکی دیگر از جمع آوری کمک های مالی ، مورتی گفت که شناخت و قدردانی بایدن از مهاجران و جوامعی مانند هندی-آمریکایی در حال شکل گیری یک بخش فوق العاده مهم از ستون فقرات ایالات متحده آمریکا است.

“این لحظه ای برای کشور ما است که رهبری مهم است ، وقتی ارزش ها مهم هستند. وقتی به غرفه رأی گیری می رویم ، درمورد اینکه چگونه می توان از کاندیدایی حمایت کرد که به بهترین شکل منعکس کننده چشم انداز ، امیدها و رویاهای ما باشد ، فکر می کنیم. بیایید با ارزش های خود رهبری کنیم. و بیایید به شخصی که ما را درک می کند رأی بدهیم. ”مورتی با قاطعیت از بایدن حمایت کرد.

ایالات متحده در حال حاضر پس از ظهور در شهر ووهان در مرکز چین در سال گذشته ، آسیب دیده ترین کشور از همه گیر است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده بیش از 9،849،000 مورد COVID-19 را گزارش کرده و بیش از 237،000 نفر جان خود را از دست داده اند.