پزشک برجسته هندی-آمریکایی Ajay Lodha به دلیل عوارض COVID-19 درگذشت

نیویورک: پزشک برجسته هندی-آمریکایی و رهبر جامعه آجی لودا به دلیل عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت.

لودا ، رئیس سابق انجمن پزشکان آمریکایی با منشا هند (AAPI) ، در هشت ماه گذشته در کلینیک کلیولند با COVID نبرد کرد و آخرین جان خود را در 21 نوامبر تجربه کرد. او 58 ساله بود.

از همسرش سمیتا ، پسر آمیت و دخترش شوتا جان سالم به در برد.

سرکنسولگری هند در نیویورک در توئیتر خود نوشت: “من از اطلاع از درگذشت دکتر آجی لودا ، یکی از اعضای برجسته جامعه هند و آمریکا بسیار ناراحت شدم. او همیشه در قلب ما خواهد بود. فروتنی ، مهربانی و کمک به او جامعه باید به ما الهام بگیرد. ”

سوداکار جونالاگادا ، رئیس AAPI ، از درگذشت “رهبر بینش” ابراز شوک و اندوه کرد و گفت که مرگ او “تاریک ترین روز در تاریخ AAPI است”.

رئیس جمهور منتخب AAPI ، دکتر آنوپاما گوتیموکولا گفت که جنگ قهرمانانه لودا با کوید 19 “تجسم مبارزات کارکنان خط مقدم جبهه است.” لودا همراه با سایر پزشکان هندی تبار که به دلیل بیماری همه گیر جان خود را از دست داده اند “برای همیشه به ما و AAPI الهام می گیرند.”

اعضای برجسته جامعه هندی-آمریکایی همچنین درگذشت لودا را که در سال 2016 با نشان افتخار معتبر جزیره الیس ممتاز شد و در 16-2015 به عنوان رئیس AAPI خدمت کرده بود ، عزادار کردند. در سال 2008 ، لودا با جایزه بهترین پزشک سال بنیاد Nargis Dutt افتخار دریافت کرد.

پریم بهنداری رئیس Jaipur Foot USA درگذشت لودا را که وی به عنوان “دوست عزیز” و “یک انسان بزرگ” توصیف کرد و برای کمک به نیازمندان تلاش می کرد ، تسلیت گفت.

پیام تسلیت همچنین از طرف وزیر ارشد سابق راجستان ، واسوندارا راجه ارسال شد که سهم عظیم لودا را در دیاسپورا ، به ویژه جامعه راجستانی در ایالات متحده به یاد می آورد.

شارما ، مدیرکل سابق نیروی امنیتی مرزی ، لودا گفت که “لودا” نه تنها یک پزشک تبحر بود بلکه از کارمندان مهم انجمن راجستان آمریکای شمالی بود. او همیشه آماده کمک به دیگران بود و از او به نیکی یاد می شود. ”

معاون رئیس AAPI ، دکتر راوی کولی ، وی را به عنوان “یک دوست عزیز و یک روح شجاع” توصیف کرد ، لودا “مردی با اشتیاق ، یکپارچگی ، عزم راسخ و سخاوت بود. او تا پایان جنگ با شجاعت بسیار مناسب یک جنگجو. تعهد او به خانواده AAPI بی سابقه بود. ”

لودا رئیس سابق انجمن راجستان آمریکای شمالی و انجمن فارغ التحصیلان پزشکی راجستان و مدیر بخش تحقیقات در بیمارستان فلاشینگ ، نیویورک بود.

لودا که از نظر شغلی داخلی بود ، اقامت خود را در بیمارستان فلاشینگ به پایان رساند و بنیانگذار و رئیس خدمات پزشکی کوئینز بود که یک عمل مراقبت های اولیه است.