پیستون پژو 206 تیپ 5 استاندارد (TU5) الدورا -قیمت گروه خودرویی خادم

موتور پارس سال به ادله تغییراتی کم نسبت چگالی کمتری نسبت به دسته ELX داراست و اسبهای بخارش هم 10 اسب کمتر است.در ضمن موتورش نیز به جای 16 سوپاپ 8 سوپاپ دارد.استاندارد آلایندگی در گونه 28213 یورو 2 هست که به استدلال قوانین و استانداردهای نو محفظه زیست باید تغییر تحول کند.اما نوع 28221 این استاندارد تا یورو 4 ارتقا یافته است.شتاب 11 ثانیه ایی این جور اساسی گیربکس 5 سرعته دستی آن را به سریعترین پارس بازار تبدیل کرده است.البته همین نوع مثلا از مدل دوگانه سوز 88 کیلوگرم سبکتر می باشد که در شتابگیری آن نقش بسزایی دارد.اما صندوق عقب 470 لیتری آن که ولی از نیاکانش به این معنی که 405 به ارث رسیده می باشد یک نعمت پهناور به شمار میرود.تریم داخلی آن به شکل استاندارد به رنگ بژ می باشد و آینههای جانبی مجهز به راهنما هستند.قفل مرکزی حیاتی ریموت رادیویی از دیگر محاسن همین ماشین است. در اتومبیل هایی که بوش سیلندر متصل به بدنه سیلندر نمیباشد یک حسنی که داراست سیلندر اتومبیل در هر بار تعمیر موتور لزوما مورد هدف قرار نگرفته و نیازی به سایز زدن یا تراش داخل بوش سیلندر نمی باشد و این حسن را دارد که پیستون آن مدام استاندار باقی خواهد ماند. ایموبلایزر نیز برای دسته 28409 ارائه نمی شود اما در عوض رینگهای 15 اینچی ELX آلومینیومی هستند که پاره ای سواری و نمای آن را اسپرتتر جلوه میدهند. در طراحی داخلی H30 کراس فضای مناسبی برای سرنشینان تعبیه شده است، طوریکه همگی سرنشینان همین ماشین فضای پا و سر قابل قبولی را در اختیار دارند. در دانش طراحی موتورهای پیستونی برای کمتر وزن کلی موتور و افزایش راندمان، مهندسان قوای محرکه، اقدام بهسبکسازی و کاهش دانسیته قطعات میکنند. همچنین سیستم CVVT (سیستم زمانبندی متغیر پیوسته سوپاپها) بر روی همین پیشرانه کارگزاشتن شده تا در کنار ریدیزاین (بازطراحی) شدن قطعات اهمیت موتور، اقتدار خروجی هم ارتقا یابد. استفاده از سیستم CVVT (زمانبندی متغیر پیوسته سوپاپها) و ریدیزاین (بازطراحی) قطعات پیشرانه همین موتور، حداکثر ۱۱۳ اسببخار توان را در ۵۸۰۰ آرپیام (دور در دقیقه) و گشتاور ۱۴۴ نیوتونمتر را در چهارهزار پیستون موتور tu5 آرپیام بهارمغان میآورد. همین پیشرانه تنفس طبیعی اصلی 8 سوپاپ و حجم 1.8 لیتر میتوانست 97 اسببخار نیرو در بدور موتور 6000 ایجاد کند. حساس حرکت دورانی قطعه همپا دارای حرکت خطی ابزار برش عملیات انجام می شود. پیشرانه همین ماشین همان مثال 1.8 لیتری بود که در سرسیلندرش به جای یک میل سوپاپ از دو میل سوپاپ استفاده شده میباشد تا سوپاپهای این اتومبیل را که دو برابر دسته قبلی به این معنی که 16 عدد بودند را به حرکت درآورد. همین اقتدار و گشتاور پایین اکثر برای حرکت در مسیرهای کم و یا این که فارغ از شیب بزرگراه مناسب است. ولی درصورتیکه سوخت بنزینتان کل شد میتوانید 75 لیتر گاز را نیز برای وصال به مقصد مصرف کنید که در حدود یک‌سری صد کیلومتر شعاع حرکتی دارد. اما در رخ خرید پارس دوگانه می بایست از حدود 80 لیتر فضای صندوق عقب چشمپوشی نمایید چون مخزن گاز و ادواتش در صندوق عقب جا خوش کردهاند. اما میتوانید دارای پرداخت بیشتر ماشین را آپشنال کنید ولی در همین شکل بها آخری ممکن است شما را به فکر خرید خودرویی کارکرده حیاتی استاندارد فراتر و میزان مرغوب بودن خوب تر از برندی دیگر بیندازد. طبق ادعای شرکت ایرانخودرو همین پیشرانه بهطور ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرفی متساوی ۷ لیتر داراست که کمی بخش اعظم از اینها از آن انتظار میرود! EBD هم در ماشین وجود داراست البته به دلیل گازسوز بودن ماشین وزن قسمت عقب بخش اعظم میباشد که وجود ترمز دیسکی می تواند موجب هندلینگ خوب تر خودرو شود. به دلیل تنفس خوبتر موتور و بالا رفتن راندمان حجمی در همین مدل قدرت به 110 اسببخار افزایش یافت و گشتاور هم در دور 4250 به 155 نیوتنمتر رسید. همین موتور در پارس 108 اسببخار نیرو در دور موتور 5600 ایجاد مینماید و در به دور موتور 4000، 142 نیوتنمتر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد. قدرتش هم در دور 6000 به 83 اسببخار میرسد که برای خودروی دارای وزن 1165 کیلوگرم زیاد مطلوب نیست. این خودرو هم حساس موتور XU7 1.8 ایجاد میشود که به استدلال نسبت دانسیته بالاتر نسبت به محصولی نظیر پارس سال (10.4 در در مقابل 9.3 ) 10 اسببخار نیز قویتر است. همین خودرو در ابتدا مهم اسم X9 استارت خورد اما ابعاد به سفیر و در نهایت به پرشیا تغییر تحول نام داد. این موتور TU5 اسم دارد و گروه صنعتی ایرانخودرو از سال 1398 درصدد بهینهسازی و تولید تغییراتی اندک در موتورهای خود برآمد. در سالیان نخستین عرضه پارس عدهای به نادرست فکر میکردند همین خودرو از 405 قویتر میباشد که خیال صدق فقدان زیرا405 و پرشیا (نام ماشین در آن سالها) از نظر فنی دقیقاً شبیه نیز بودند.