چشم انداز رشد بهتر است اما خطرات همچنان وجود دارد: Shaktikanta Das

رئیس بانک مرکزی Shaktikanta Das گفت که چشم انداز رشد هند از طریق آرامش های مرحله ای پس از قفل شدن بهبود یافته است ، با سرعت بهبودی که احتمالاً بیش از برآوردهای اولیه است ، اما عفونت های جدید Covid و تقاضای رفع آن همچنان تهدیدی برای اقتصاد گسترده تر است.

داس در چهارمین روز جشن سالانه انجمن فروشندگان ارز در هند گفت: “حتی با بهبود چشم انداز رشد ، خطرات نزولی رشد به دلیل افزایش اخیر عفونت در کشورهای پیشرفته و مناطقی از هند همچنان ادامه دارد.” “ما باید مراقب پایداری تقاضا پس از جشنواره ها و ارزیابی مجدد احتمالی انتظارات بازار پیرامون واکسن باشیم.”

هند پس از رکورد انقباض تولید ناخالص داخلی 23.9 درصدی در سه ماهه اول ، هند بهبود قوی تر از حد انتظار را به نمایش گذاشته است. شاخص های فرکانس بالا طی سپتامبر و اکتبر به سرعت افزایش یافتند و باعث شد سهام سهام در چندین بخش مجدداً عرضه شود.

“آزمون واقعی وقتی تقاضا کاهش می یابد”

درآمد برای اکثر شرکتهای Nifty به ترتیب بهبود یافته است ، برخی از صنایع زیرساختی مانند سرمایه گذاری فولاد از ابتدای سه ماهه سوم چندین برابر افزایش قیمت داشته اند.

هند اکنون حدود 45000 مورد تازه در روز گزارش می کند و میزان ابتلا به این بیماری در ایالت هایی مانند دهلی ، راجستان ، برخی از مناطق ماهاراشترا و کارناتاکا افزایش یافته است.

علی رغم چالش های ناشی از همه گیری ، بانک رزرو هند (RBI) همزمان با بازارهای مالی کار کرده است تا از نوسانات جلوگیری کند و سیستم را تحت فشار قرار دهد. استاندار همچنین به بازارهای مالی اطمینان داد که تنظیم کننده به کار “به صورت زیرکانه” برای اطمینان از عملکرد منظم بازارها ادامه خواهد داد.

داس گفت: “بانک ذخیره همچنان متعهد به تقویت عملکرد منظم بازارهای مالی است و به ارزیابی اطلاعات دریافتی تأثیرگذار در بازارهای مالی ادامه می دهد و در صورت لزوم برای کاهش خطرات نزولی اقدام خواهد کرد.”

برای اطمینان ، اخیراً برخی از خطرات نزولی قابل مشاهده است. طبق گزارش HSBC ، که پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم 7.9٪ منعقد شود ، رشد در مصرف برق ، مشارکت نیروی کار و صورتحساب های الکترونیکی سایه را کم کرد.

در گزارش HSBC آمده است: “آزمون واقعی احتمالاً طی چند ماه آینده و هنگامی كه تقاضا در جشنواره و جشنواره کاهش یابد ، انجام خواهد شد.”

به همین ترتیب ، در حالی که شاخص ازسرگیری تجارت Nomura یک روند صعودی را گزارش کرد ، هرگونه کاهش در نرخ مشارکت نیروی کار و قفل محلی به عنوان معاملات اصلی محسوب می شود. نرخ مشارکت نیروی کار در هفته منتهی به 22 نوامبر از 39.5٪ در هفته قبل با حاشیه کاهش یافت و به 39.3٪ رسید ، در حالی که تقاضای برق پس از کاهش 5.6٪ در هفته قبل 0.1٪ کاهش یافت.

نومورا در گزارشی گفت: “یک خطر اصلی کوتاه مدت احیای تهدید همه گیر است که ما از فصل جشن خارج می شویم.” “چند ایالت (دهلی ، مادیا پرادش ، اوتار پرادش ، گجرات ، هاریانا و هیماچال پرادش) به محدودیت های قفل محلی در شهرهای خود بازگشته اند ، که می تواند سرعت بهبودی در 2-3 ماه آینده را بدنبال کند ، بازگشت تا کنون. با این حال ، به احتمال زیاد استفاده از واکسن Covid-19 در H2 2021 یک بادگیر است. ”

ET قبلاً گزارش داده بود كه پس از ثبت دیوالی ، تقاضا برای تلفن های هوشمند در ماه نوامبر 25٪ كاهش یافت. در همین حال ، پول نقد در اقتصاد ، شاخص پایداری تقاضا ، کاهش یافته است. پس از یک دهه اوج ، پیش از جشنواره افزایش پول نقد بیش از 40،000 کرور پوند در طول هفته تا 13 نوامبر ، نزدیک به 7000 کرور پول نقد هزینه نشده پس از دیوالی در هفته منتهی به 20 نوامبر به سیستم بانکی بازگشت.

به طور جداگانه ، داس بر ادغام جهانی حساب های سرمایه هند تأکید کرد.

وی گفت: “امروز ، حساب سرمایه تا حد زیادی قابل تبدیل است.” “سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اکثر بخش ها مجاز است و سرمایه گذاری مستقیم خارجی به خارج از کشور توسط نهادهای مختلط هند به عنوان مضربی از ارزش خالص آنها مجاز است. چارچوب وام تجاری خارجی نیز به طور قابل توجهی آزاد شده است تا وام های واجد شرایط بیشتری را شامل شود ، حتی با کاهش الزامات سررسید و کاهش محدودیت های استفاده نهایی. ”