کارگران کنسرت: حملات به رانندگان تحویل کالا در ایالات متحده باعث ایجاد ترس در میان کارگران شرکت کننده می شود

یک صاحب خانه هنگام تحویل گرفتن در اینستاکارت به اشتباه به سمت خودروی یک زوج تیراندازی کرد. یک مرد فلوریدا به قتل و تکه تکه کردن یک راننده تحویل بار Uber Eats که غذا به خانه اش آورده بود متهم شد. یک زن در حین تحویل گرفتن DoorDash به یک هتل ربوده شد و مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

شرکت‌های حمل‌ونقل و تحویل غذا می‌گویند که چنین رویدادهای خشونت‌آمیز در میان میلیون‌ها سفری که هر هفته انجام می‌شود بسیار نادر است و به اقدامات ایمنی متعددی که طی سال‌ها انجام داده‌اند اشاره می‌کنند.

اما این سه حمله که ماه گذشته در چند روز پس از یکدیگر در فلوریدا رخ داد، موج‌های ترس جدیدی را در میان برخی از رانندگان مبتنی بر اپلیکیشن ایجاد کرد که می‌گویند سیاست‌های ایمنی شرکت هنوز هم بهتر از کارگران برای مشتریان است.

وینیفرد کیناندا که گاهی برای اینستاکارت در منطقه خلیج سانفرانسیسکو رانندگی می کند، گفت تا زمانی که در مورد این زوج فلوریدا نشنیده است، هرگز در هنگام تحویل گرفتن برای برنامه خواربار احساس ناامنی نکرده است. در آن روز، او یک سفارش Instacart دریافت کرد و دائماً بررسی می کرد که آدرس درستی داشته باشد، و گفت که به عنوان یک فرد رنگین پوست احساس آسیب پذیری خاصی می کند.

کیناندا، مهاجری از کنیا که همچنین برای تکمیل درآمد خود به عنوان پرستار سالمند برای اوبر و لیفت رانندگی می کند، گفت: “این باعث ترس من شد.” “در پایان روز، سیاه بودن واقعاً سخت است. مردم ما را می بینند و فکر می کنند که ما کار اشتباهی انجام می دهیم.”

یک نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2021 نشان داد که 16 درصد از مردم در ایالات متحده از یک پلت فرم گیگ آنلاین درآمد کسب کرده اند. این نظرسنجی نشان داد که 35 درصد از آنها هنگام انجام آن مشاغل احساس ناامنی کرده اند، از جمله 19 درصد که گفته اند پیشرفت های جنسی ناخواسته را تجربه کرده اند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


بر اساس داده‌های تلفات شغلی و جراحات ناشی از اداره آمار کار، که شامل کارگران تحویل‌دهنده برای شرکت‌هایی مانند Instacart و DoorDash در رده «راننده/فروش» و Uber و Uber می‌شود، رانندگی سواری و تحویل از مرگ‌بارترین مشاغل در کشور هستند. رانندگان Lyft در رده “تاکسی” خود. در حالی که اکثر مرگ و میرها و جراحات ناشی از تصادفات رانندگی است، داده ها همچنین نشان می دهد که رانندگان بیشتر از مشاغل دیگر در معرض خطر حمله قرار دارند. گروه فعال Gig Workers Rising گفت که مرگ‌ها و جراحات حین کار در میان کارگران شرکت‌کننده تقریباً به طور قطع کمتر شمارش می‌شود، زیرا شرکت‌ها موظف نیستند چنین حوادثی را برای کارگرانی که مستقیماً کارمند نیستند به سازمان‌های دولتی گزارش کنند. این گروه همچنین گفت که منابع دیگر، مانند گزارش های پلیس، ممکن است توجه نداشته باشند که یک راننده گیگ در هنگام کشته شدن آنها کار می کرد.

در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، Gig Workers Rising گفت که تحقیقات خود نشان داده است که 80 کارگر مبتنی بر اپلیکیشن بین سال‌های 2017 تا 2022 در حین کار قربانی قتل شده‌اند. اکثریت آنها رانندگان سواری بودند، اما حداقل 20 کارگر تحویل‌دهنده نیز کشته شدند. بر اساس این گزارش که بر روی گزارش های مطبوعاتی، سوابق دادگاه و گزارش های پلیس تکیه دارد.

تعیین کمیت دشوارتر، تهدیدهایی است که رانندگان موسیقی اغلب با آن مواجه می شوند، اما به ندرت به تیتر اخبار تبدیل می شوند، از جمله تصادفات رانندگی، سرقت، سرقت ماشین و آزار و اذیت. در حالی که Uber و Lyft گزارش‌های ایمنی را منتشر کرده‌اند که شامل برخی از این داده‌ها می‌شود، برنامه‌های اصلی تحویل غذا این کار را نمی‌کنند و اوبر این کار را برای سفرهای Uber Eats انجام نمی‌دهد.

روبرتو مورنو، 48 ساله، در ابتدای سال جاری به دلیل نگرانی های ایمنی، کار خود را به عنوان راننده حمل و نقل و تحویل غذا در شهرستان سن دیگو متوقف کرد.

مورنو گفت که به گروه واتس‌آپ با سایر رانندگان لاتین لاتین ملحق شد تا در حین کار از همدیگر حمایت کنند، از کمک به یکدیگر با لاستیک‌های پنچر شده تا فعال کردن موقعیت جغرافیایی در شیفت‌ها برای ایمنی.

مورنو که برای Grubhub و Postmates که توسط Uber Eats در سال 2020 خریداری شد و همچنین Lyft و Uber کار می‌کرد، گفت: «ما باید مراقب خودمان باشیم زیرا شرکت‌ها این کار را انجام نمی‌دهند.

رانندگان همچنین شکایت دارند که نمی توانند مطمئن باشند که چه کسی سوار اتومبیل آنها می شود زیرا استفاده از نام ها، نام مستعار جعلی یا سفارش سواری برای افراد دیگر برای سوارکاران بسیار آسان است.

مورنو، که متعلق به اتحادیه‌ای تحت رهبری راننده‌ها به نام Rideshare Drivers United است، گفت: این شرکت‌ها از رانندگانی می‌خواهند که «یک سلفی بگیرند، پس‌زمینه ما را بررسی کنند (و تمام اطلاعات شخصی ما را جمع‌آوری کنند». اما ما چیزی در مورد مسافران یا افرادی که به آنها تحویل می دهیم نمی دانیم.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، اوبر گفت که پاییز گذشته حسابرسی حساب‌های سوارکاران را شروع کرده و آن‌هایی را که نام‌های جعلی داشتند مسدود می‌کند. این شرکت همچنین برای کاربرانی که از روش‌های پرداخت ناشناس مانند کارت‌های پیش‌پرداخت استفاده می‌کنند، یک لایه تأیید اضافی نیز دارد.

اوبر در بیانیه‌ای گفت: «ما با صدای بلند و واضح از رانندگان شنیده‌ایم که می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره افرادی که سوار می‌شوند، داشته باشند.

منتقدان همچنین می‌گویند که کارگران گیگ آسیب‌پذیرتر هستند، زیرا به‌عنوان کارگران قراردادی، اغلب حق دریافت مزایایی مانند غرامت کارگران یا بیمه درمانی را ندارند. DoorDash و Instacart هر دو بیمه خودکار رایگان برای جراحات یا مرگ و میر در حین کار ارائه می دهند، در حالی که Uber و Lyft بیمه نامه رانندگان را برای حوادث ارائه می دهند.

DoorDash، Grubhub، Instacart، Uber و Lyft طی سال‌ها ویژگی‌های ایمنی را به برنامه‌های خود اضافه کرده‌اند، از جمله دکمه‌های اضطراری که به افراد اجازه می‌دهد بی‌صدا با خدمات اضطراری یا امنیت خصوصی ارتباط برقرار کنند، و ویژگی‌های اشتراک‌گذاری GPS که به دوستان یا خانواده اجازه می‌دهد تا سواری را ردیابی کنند.

DoorDash در پاییز گذشته فناوری جدیدی را معرفی کرد تا به‌طور خودکار در صورتی که تحویل کارگر بیش از حد انتظار طول بکشد، بررسی می‌کند، در حالی که Grubhub امسال ویژگی جدیدی را ارائه می‌کند که اگر کارگران از طریق برنامه با 911 تماس بگیرند، شناسه و داده‌های موقعیت مکانی را برای امدادگران اضطراری ارسال می‌کند.

طرفداران کارگران Gig می گویند که آنها خواهان تغییرات عمیق تر هستند، استدلال پرداخت نامنظم و ترس از غیرفعال شدن از پلت فرم، کارگران را برای پذیرش مشاغل پرخطر یا ادامه رانندگی با سواران متخاصم تحت فشار قرار می دهد.

به عنوان مثال، اتحاد شیکاگو Gig در حال مبارزه برای یک فرمان محلی است که شرکت ها را ملزم می کند تا بررسی مسافران را انجام دهند، قبل از تعلیق رانندگان اخطار دهند و به آنها اجازه تجدید نظر در مورد چنین تصمیماتی را بدهد.

کیناندا گفت که در تحویل کالا احساس امنیت بیشتری نسبت به سواری دارد. او گفت که از سیاست اوبر که به او اجازه می‌دهد سفرها را به دلایل ایمنی و بدون جریمه لغو کند، قدردانی می‌کند، اما گاهی اوقات پرداخت نامنظم او را مجبور می‌کند تا شب کار کند، و او سعی می‌کند به خاطر مسافران مست از آن اجتناب کند.

اما سایر کارگران شرکت می‌گویند که سواری را ترجیح می‌دهند زیرا تحویل با مزاحمت‌ها و خطرات روزانه بیشتری همراه است.

صدق الشجاع، 29 ساله، گفت که از سه سال پیش تحویل غذا را متوقف کرد و به سوارکاری پایبند است.

Alshujaa که یکی از اعضای اتحادیه کارگران کالیفرنیا است، گفت که کارگران تحویل بار اغلب به محله هایی که نمی شناسند فرستاده می شوند و در حالی که تلاش می کنند درب مناسب را پیدا کنند، مشکوک به آنها نگاه می شود.

الشجاع که از طریق مترجمی از اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات به زبان عربی صحبت کرد، گفت: «مردم نمی دانند چرا شما آنجا هستید.

یک بار سگی سعی کرد او را گاز بگیرد که او در را باز کرد. بار دیگر، او مجبور شد در جریان اعتراض در اوکلند پیتزا تحویل دهد. او با مشتری تماس گرفت و از آنها پرسید که آیا می توانند در ماشین او ملاقات کنند، اما آنها حاضر به ترک ساختمان خود نشدند. او پیتزا را جلوی درب ساختمان گذاشت و مشتری را مطلع کرد و مشتری اعلام کرد سفارش را دریافت نکرده است. هزینه غذا از درآمد او کسر شد.

الشجاع گفت: «راننده همیشه کسی است که تقصیر را می پذیرد و بازنده می شود.